PDA

Bekijk Volledige Versie : "You have new mail."



IT-worX
10/07/07, 02:06
Na met maken van de screenshot voor een ander topic (http://users.telenet.be/kris.de.rocker/wht/ubuntulogin.jpg) viel er mij plots een zinnetje op ("You have new mail.").

Waar ergens kan ik die mail lezen? En kan ik een emailadres naar keuze instellen zodat alle meldingen van alle servers in dezelfde mailbox toekomen?

Kris

MMaI
10/07/07, 02:56
staat waarschijnlijk onder je root acc (welke naam deze ook heeft) in zijn catch all mailbox, even inloggen met je root op de webmail en je weet het ;)
vaak cronjob mailtjes (indien verkeerd geconfigureerd, erg veel :P)

host3000
10/07/07, 09:31
Na met maken van de screenshot voor een ander topic (http://users.telenet.be/kris.de.rocker/wht/ubuntulogin.jpg) viel er mij plots een zinnetje op ("You have new mail.").

Waar ergens kan ik die mail lezen? En kan ik een emailadres naar keuze instellen zodat alle meldingen van alle servers in dezelfde mailbox toekomen?

Kris

De meeste linux distro's stoppen dat onder /var/mail/user (ken ubuntu niet)

Onder /etc/aliases kan je een en ander instellen.

Cybafish
11/07/07, 01:05
Om precies te zijn /var/spool/<user>

Blacky
11/07/07, 02:30
LoL. Als we toch aan het muggeziften zijn:
Om helemaal exact precies te zijn /var/spool/mail/<user> :)
en /var/mail/<user> is een symlink daarvan.

Als je het niet te precies wilt zien allemaal kun je ook op je command prompt gewoon "mail" intypen, dan kun je de mailtjes op die manier ook lezen.
Na het lezen kun je op q drukken om eruit te komen, dan word het geheel als bestandje mbox opgeslagen in je /root folder.
Althans op Suse en RH achtige systemen, geen idee hoe dat bij Debian en Slackware enzo werkt.

IT-worX
11/07/07, 09:33
En hoe kan ik er voor zorgen dat ubuntu alles stuurt naar een ander emailadres?

GlennMatthys
11/07/07, 10:17
En hoe kan ik er voor zorgen dat ubuntu alles stuurt naar een ander emailadres?

Dat doet "ubuntu" niet, maar je MTA. Daar dus een aliasje voor je lokale gebruikers maken dus.