PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostingbedrijven zonder KvK



SF-Jeroen
09/07/07, 14:57
Ik kom regelmatig bedrijfjes tegen van kinderen, die geen belasting betalen & geen kvk/ltd hebben. Dit is eigenlijk oneerlijke concurrentie, omdat ze diensten daardoor veel goedkoper kunnen aanbieden.

Er zijn genoeg mensen die daar dan hosting of gameservers afnemen.



Doet iemand hier wat aan? En wat is je mening hierover?

Misschien eens een lijst maken ofzo..

Stewie
09/07/07, 15:02
Ten eerste moet je je afvragen welk volk daar een gameserver huurt. Meestal het type dat 2 euro per maand uitgeeft en dan nog een grote mond opzet tegen de helpdesk omdat ze geen antwoord hebben gekregen op de e-mail die ze 1 minuut en 30 seconden geleden hebben gestuurd.
Soort zoekt soort en dit soort vakantiehosters hebben de vreemdste klantjes. Als de grote vakantie is afgelopen begint "sgool" weer, dan houdt het bedrijf op..... specifieker, het bedrijf "gaat dood". Waarom "dood", nou, aan het begin van de vakantie worden bedrijven "geboren", ja, het is een verlengde op de counterstrike jugend met ultraleipe clans met diamond skilled ultra-gold pro-spelers.

Meer info over deze categorie ondernemers:
Column: de vakantiehosters (http://www.gamert.nl/nieuws/column_de_vakantiehosters.html)

BsHosting
09/07/07, 15:03
Is 1 manier voor direct melden bij meld misdaad anoniem

dan krijgen ze meteen de bevoegde instanties op hun dak en de belasting legt accuut een naheffing op.

Stewie
09/07/07, 15:04
dan krijgen ze meteen de bevoegde instanties op hun dak en de belasting legt accuut een naheffing op.
Niet in Nederland hoor :lovewht:

Geert-Jan
09/07/07, 15:05
Waarom zou ik mijn tijd daaraan verdoen?? Ze bloeien toch wel dood...
Tijdje terijg had iemand vanaf wht zo'n scholier gebeld, vragen gesteld en het gesprek online gezet, dan zie je dat er ook leuke dingen aan die scholieren zijn...

SF-Jeroen
09/07/07, 15:08
Ja, ok, maar ik ben bijvoorbeeld net een bedrijfje tegengekomen met een 16 jarige eigenaar, die 2 zware servers huurt bij ThePlanet, en daarvanaf minstens 20 gameservers host, al bijna 1,5 jaar lang..

Daarnaast is zijn naam ook exact gelijk met een groot hosting bedrijf..

crazycoder
09/07/07, 15:16
Ja, ok, maar ik ben bijvoorbeeld net een bedrijfje tegengekomen met een 16 jarige eigenaar, die 2 zware servers huurt bij ThePlanet, en daarvanaf minstens 20 gameservers host, al bijna 1,5 jaar lang..

Daarnaast is zijn naam ook exact gelijk met een groot hosting bedrijf..
Grote hosting bedrijf inlichten en verder relaxen :)

Randy
09/07/07, 15:41
Waarom zou ik mijn tijd daaraan verdoen?? Ze bloeien toch wel dood...
Tijdje terijg had iemand vanaf wht zo'n scholier gebeld, vragen gesteld en het gesprek online gezet, dan zie je dat er ook leuke dingen aan die scholieren zijn...

Deze is ook leuk, alleen al weer wat ouder: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006138.html

Geert-Jan
09/07/07, 15:45
Deze is ook leuk, alleen al weer wat ouder: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006138.html

Die bedoelde ik, wist niet dat Arnoud hem nog online had....:lovewht:

pierce
09/07/07, 15:47
Deze is ook leuk, alleen al weer wat ouder: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006138.html

Jammer dat de bijbehorende mp3 niet meer online staat.
Iemand nog een werkende link misschien?

dennis0162
09/07/07, 15:58
Jammer dat de bijbehorende mp3 niet meer online staat.
Iemand nog een werkende link misschien?

Ik zou de mp3 ook wel is willen luisteren:)

TotaalIT
09/07/07, 15:58
hij is te grappig gewoon:

http://forum.onlydutch.nl/downloads/mp3/firemx.mp3

FSCJasper
09/07/07, 16:03
Hij blijft leuk. :) Lange tijd niet gehoord.

dennis0162
09/07/07, 16:25
hij is te grappig gewoon:

http://forum.onlydutch.nl/downloads/mp3/firemx.mp3

Thanks!

ik werk met vacatures

haha zet hem aan het einde harder! Hoor je hem nog iets zeggen.

edwinhermkens
09/07/07, 16:32
haha geweldig stukje mp3
inderdaad tenenkrommend:)

cronjob... uh ik denk het wel ja... :)

DeziWeb
09/07/07, 16:37
Leuke reclame voor Icehosting:rolleyes:

BsHosting
09/07/07, 16:43
het blijft inderdaad lache.
zo'n figuren kun je beter hun internet eruit trekken en pc in de kliko en zorgen dat ze nooit meer online kunnen komen.

ik stuur u wel een vacature !!!!!!
staat een btw nr op maar u heeft er geen hoe verklaart u dat!!!!!

1 is er beter van geworden das icehosting

TotaalIT
09/07/07, 16:56
,,een goeie dag verder mijnheer...''

,uh. ja tsjow..'

echt lachwekkend..

JorisGS
09/07/07, 18:36
Op het einde ook waneer de beller net doet alsof er is opgehangen "Jezus wat was die vent irritant, heb je dit, heb je dat!"

Sorcer
09/07/07, 18:57
Ja, ok, maar ik ben bijvoorbeeld net een bedrijfje tegengekomen met een 16 jarige eigenaar, die 2 zware servers huurt bij ThePlanet, en daarvanaf minstens 20 gameservers host, al bijna 1,5 jaar lang..

Daarnaast is zijn naam ook exact gelijk met een groot hosting bedrijf..

Ik denk dat je je eigen niet al te druk moet maken over deze dingen. Bewijs dat jij beter bent dan z'n "vakantie"-bedrijf.

ypsun
09/07/07, 20:16
vacature MWUAHAHA

DeziWeb
09/07/07, 21:01
het blijft inderdaad lache.
zo'n figuren kun je beter hun internet eruit trekken en pc in de kliko en zorgen dat ze nooit meer online kunnen komen.

ik stuur u wel een vacature !!!!!!
staat een btw nr op maar u heeft er geen hoe verklaart u dat!!!!!

1 is er beter van geworden das icehosting

Hoezo zou Icehosting erop vooruit gaan dan? Ik weet niet of het echt positieve reclame is:huh: Is deze jongen overigens echt bevriend met Icehosting of is dat gewoon fake?

dennis0162
09/07/07, 21:05
Hoezo zou Icehosting erop vooruit gaan dan? Ik weet niet of het echt positieve reclame is:huh: Is deze jongen overigens echt bevriend met Icehosting of is dat gewoon fake?

Fake, staat op geenstijl.nl (de reacties)want die had Roland aangesproken.

ensermo
09/07/07, 21:32
HAHAHAHAHAHAHA is dit echt?!

"Ja ma..ik ben even aan de telefoon!"

FSCJasper
09/07/07, 21:51
Dit is wel degelijk echt. Een hele tijd geleden uitgevoerd naar aanleiding van een topic op WHT. Geloof dat Arnout hem had gebeld?

NWO
09/07/07, 22:01
Echt geweldig eigenlijk moeten we al die bedrijven zo bij langs gaan :)

- vacatures
- Fractuur

Toch sneu dat dit gebeurd :(

Geert-Jan
09/07/07, 22:06
Dit is wel degelijk echt. Een hele tijd geleden uitgevoerd naar aanleiding van een topic op WHT. Geloof dat Arnout hem had gebeld?

Volgens mij belt Arnoud wel naar meer adressen....:W:

NDIS
09/07/07, 22:16
puberhost: mijn vriend..
xcat: hoe heet ie ?
puberhost: roland
xcat: roland hoe?
puberhost: uhm, dat weet ik zo niet

Henky!
09/07/07, 23:06
Ik kom regelmatig bedrijfjes tegen van kinderen, die geen belasting betalen & geen kvk/ltd hebben. Dit is eigenlijk oneerlijke concurrentie, omdat ze diensten daardoor veel goedkoper kunnen aanbieden.

Er zijn genoeg mensen die daar dan hosting of gameservers afnemen.

Arrogant zeg. Dit hele topic trouwens. En bangelijk ook. Hoezo kom je deze bedrijven trouwens regelmatig tegen? Zoek je ze op?

En als er 'genoeg mensen' zijn die bij zo'n bijklussende scholier hosting afnemen dan leveren ze dus blijkbaar ook kwaliteit. Doe jij het als hoster dus schijnbaar niet goed genoeg anders waren al deze mensen wel naar jou gekomen.

Geen wonder dat je boos bent en je taalgebruik verlaagt.

Illegaal is het in elk geval niet. Onder voorwaarden mogen scholieren bijklussen. En wanneer iemand hier nog zonder verdere argumentatie het woord 'kinderen' of 'scholieren' gebruikt met louter negativisme als doel dan ga ik het meldpunt voor leeftijds discriminatie inschakelen.

Duurt trouwens niet lang meer of je krijgt ook nog concurrentie van bijklussende bejaarden met behoud van AOW. Concurrentie kan hard zijn, leer er mee omgaan zou ik zo zeggen.

BsHosting
09/07/07, 23:25
@ Henky,

Sorry ik kan dat geen concurentie noemen meer maar broodroof.

1. betalen ze geen ruk belasting
2. zijn de klanten altijd weer de dupe
3. rippen ze 9 van de 10 keer ook andermans layouts ed.
4. haalt het de naam van heel de hostingbranche naar beneden.

Als jij het normaal vind dat jij als eerlijke webhoster netjes je boekhouding moet bijhouden en elk kwartaal je btw aangifte moet doen en zo'n kut student om het zomaar te noemen die van zijn studiefinanciering ook nog eens een hostingbedrijfje start zonder ook maar een cent af te dragen.

En dat noem jij concurentie nou sorry hoor ik noem dat broodroof en die figuren moet je meteen melden bij OA het IBW en Meld misdaad anoniem.

Elke concurent die netjes ook een kvk inschrijving heeft en ook belasting en alle plichten heeft noem ik gezonde concurentie de rest mag van mij accuut verdwijnen

En henky bijklussen mogen ze idd maar ze mogen absoluut geen diensten aanbieden zonder kvk inschrijving.
En dat is iets anders als ff vakkenvullen of in een kroeg werken.

Ze bieden gewoon diensten aan en dat kan en mag gewoonweg niet zonder kvk dus ga me niet vertellen dat hun dat wel zouden mogen das onzin.

Henky!
10/07/07, 00:13
1. betalen ze geen ruk belasting
2. zijn de klanten altijd weer de dupe
3. rippen ze 9 van de 10 keer ook andermans layouts ed.
4. haalt het de naam van heel de hostingbranche naar beneden.

Kun je dit hard maken?

Anders zijn het namelijk slechts vage beschuldigingen, fantasievolle aannames of flauwe verdachtmakingen. In politieke termen: criminalisering of demonisering.

En dat louter uit angst voor de concurrentie.

Als 'kinderen' geen goede service leveren hebben ze ook niet een heleboel klanten (zoals je beweerde) die bovendien 'altijd weer de dupe' zijn. Zelfs je bijeengeraapte argumentatie klopt niet.

Dus, voor ik je aan ga geven bij de leeftijdsdiscriminatie politie graag eerst de feiten en de cijfers.

JayvD
10/07/07, 00:13
Ben ik de enige die niet versteld staat dat dit soort topics elk jaar weer terugkomen?

Elk jaar weer zelfde argumenten etc, laat die kinderen lekker bezig. De klanten die ze hebben ben je liever kwijt dan rijker en ze zijn na de vakantie toch weer weg.

Henky!
10/07/07, 00:22
Ben ik de enige die niet versteld staat dat dit soort topics elk jaar weer terugkomen?

Elk jaar weer zelfde argumenten etc, laat die kinderen lekker bezig. De klanten die ze hebben ben je liever kwijt dan rijker en ze zijn na de vakantie toch weer weg.

Je doet er zelf anders lekker aan mee. Maar je begon goed. Van mij mogen topics waarin het woord 'scholier' in voorkomt direct worden gebanned. Ik wordt er inmiddels moe van.

De meesten hier zijn immers zelf zo begonnen. En hou oud zijn eigenlijk de mensen die hier reageren? Twintig, vijfentwintig? Dat scheelt nou ook weer niet zo veel.

Kern in al die topics is dat men gewoon bang is voor goedkopere aanbieders. Die worden standaard omschreven als 'budget' of 'scholier'. Pure angst is het.

Wanneer je een gezond bedrijf hebt ken je deze angst niet.

BsHosting
10/07/07, 00:32
Als 'kinderen' geen goede service leveren hebben ze ook niet een heleboel klanten (zoals je beweerde) Waar zeg ik dat ze veel klanten hebben.

die bovendien 'altijd weer de dupe' zijn. Zelfs je bijeengeraapte argumentatie klopt niet.
lees de topics er maar eens op terug dan als de vakantie weer voorbij is.


Kern in al die topics is dat men gewoon bang is voor goedkopere aanbieders. Die worden standaard omschreven als 'budget' of 'scholier'. Pure angst is het.

Ben je zelf student ofzo want je leest dus schijnbaar maar de helft.
ik ben niet bang voor goedkopere aanbieders maar ik heb wel een hekel aan NEP BEDRIJFJES die hun diensten zonder kvk ed aanbieden.

En naderhand weer met de noorderzon verdwijnen omdat de school weer begint, klanten komen dan vanzelf wel naar oa ons en andere legale hosters toe.

Maar feit blijft dat heel de hostingmarkt verneukt wordt op deze manier en een slechte naam krijgt ontken dat maar eens.

wutr
10/07/07, 00:57
Ik heb het er persoonlijk ook niet zo op, helemaal omdat ze vaak ook nog dermate weinig verstand van zaken hebben dat er vanalles fout gaat wat helemaal niet fout hoeft te gaan. Of je ze moet melden of niet,, geen idee... Scholieren / jongeren zou ik niet doen, wel mensen die wéten dat ze zonder KvK illegaal bezig zijn.

Offtopic:

"Ja dat doet m'n beste vriend"
...
-"Wat is z'n achternaam?"
"Dat weet ik zo niet, dat moet ik even voor u nakijken"

Korsakoff toevallig?

BsHosting
10/07/07, 01:19
Of je ze moet melden of niet,, geen idee... Scholieren / jongeren zou ik niet doen, wel mensen die wéten dat ze zonder KvK illegaal bezig zijn.


Melden vind ik van wel student of niet.

Je zegt wel mensen die weten dat ze zonder kvk illegaal bezig zijn, dus M.a.w een student weet dat niet, dan moeten ze maar eens leren op school dan weten ze het misschien wel.

of het nu een student of niet is het blijft voor beide groepen illegaal om o.a. hosting aan te bieden zonder kvk inschrijving simpel zat.

David-Andrew
10/07/07, 01:23
Ach, wie er graag een aantal klanten bij wil weet in ieder geval dat hij voor september wat kapitaal moet reserveren.

Henky!
10/07/07, 01:53
Kan best hoor, hosten zonder kvk nummer. Niks niet illegaal. Als je je maar aan de desbetreffende regels houdt.

En nou wil ik wel eens bewijs voor jou redenering dat 90% van de 'kinderen' de lay out jat van anderen (22 jaar?) die wel staan ingeschreven. Anders mag je zoiets namelijk gewoon niet beweren.

En waarom die 'kinderen' schijnbaar zoveel klanten trekken. Dat kan namelijk alleen als je ook kwaliteit levert.

Inmeso
10/07/07, 02:18
En waarom die 'kinderen' schijnbaar zoveel klanten trekken. Dat kan namelijk alleen als je ook kwaliteit levert.

Of gewoon zonder rekening te houden met bedrijfskosten voor nog geen euro per maand een halve server aanbied.

Dan heb je snel heel wat klanten, en zul je ook snel kopje onder gaan.

Maar goed, dan hebben wel de "jonge" webhoster en diens klanten het een en ander geleerd.

:lovewht:

BsHosting
10/07/07, 05:25
Kan best hoor, hosten zonder kvk nummer. Niks niet illegaal.

NEE DAT KAN EN MAG NIET
Ga eens praten bij de kvk hosten valt nl niet onder een vrijgesteld beroep dus kvk terdege wel verplicht.

En ik zeg nergens dat iemand die ingeschreven staat de layout jat, zullen er ongetwijfeld ook wel zijn maar de figuren die ik ben tegengekomen en ook collega hosters wilden alleen snel cashen

dus geen kvk geen zelf gemaakte layout of deels geript.

maar als je het zo goed weet henky kom jij eens met bewijs dat je mag hosten zonder kvk, dan zijn er 2 opties je lult maar wat of bij jou kvk liegen ze.

een reseller van mij laatst die heeft het voor een jongen die zelf ook wou starten nog nagevraagd bij de kvk.
hosten valt onder dienstverlening en is geen vrijgesteld beroep.

Mastje
10/07/07, 08:35
Ik zie het probleem niet dat 8 van mijn vrienden (tegen mijn wil in!) een hostingpakketje afnemen van mij, zonder KVK.

Dit mag namelijk wel.. zolang je het maar opgeeft aan de belastingdienst.

Exacte reden waarom dit wel mag weet ik niet meer eigenlijk. Stond in 1 van de topics van verleden jaar ergens.. Ik bied deze hosting ook niet openlijk aan eigenlijk.

Tevens ziet mijn support er trouwens meestal zo uit ^^ :
"Mijn email doet het niet"
"Ja Das kut" *hangt op*

crazycoder
10/07/07, 08:36
De meesten hier zijn immers zelf zo begonnen. En hou oud zijn eigenlijk de mensen die hier reageren? Twintig, vijfentwintig? Dat scheelt nou ook weer niet zo veel.

Kern in al die topics is dat men gewoon bang is voor goedkopere aanbieders. Die worden standaard omschreven als 'budget' of 'scholier'. Pure angst is het.

Het verschil tussen scholier en niet scholier is dat de laatste er z'n brood mee moet verdienen. De eerste is blij met eur 1000 per jaar om te kunnen stappen.. de laatste moet minimaal eur 3000 per maand verdienen om een beetje te kunnen leven.

Denk dat het meer frustratie is dan angst.

De manier van werken van de meeste scholieren is steeds hetzelfde:
- goed ogende site
- scherpe prijzen
- goed verhaal
- gelijk tig goede referenties

En de klanten stromen binnen, logisch.. volgens anderen een goede hoster en lage prijs.. totdat.. totdat ze het op school te druk krijgen en/of e.e.a. ze boven het hoofd groeit. Hier zijn meer dan genoeg voorbeelden van te vinden.
Voordat je erover begin;
1: ja er zijn ook genoeg niet scholieren die e.e.a. boven het hoofd groeit..
2: ja er zijn ook scholieren die het wel redeen..

Mij maakt het niet zo gek veel uit, de scholieren halen wel klanten binnen maar een aantal van hen zal onderuit gaan, als ze goed onderuit gaan krijgen wij weer klanten die onze tarieven graag betalen.. En heel trouw blijven..

BsHosting
10/07/07, 10:18
Je maakt hier 1 opmerking en dat is meteen ook een ander verhaal je bied het aan aan je vrienden tegen je wil in nou wie is er baas jij of de rest.

Maar dat buiten beschouwing gelaten we hebben het hier niet over een vriendendienst en ik neem ook aan dat je geen site hebt waar je hosting op aanbied.

Op het moment dat je dat wel hebt valt het nl niet meer onder vriendendienst maar onder Webhosting aanbieden op een commerciele manier en moet je dus duidelijk ingeschreven staan.

Het probleem waar we het hier over hebben is de laatste groep.
En dan bied je het openlijk aan das nl een heel groot verschil voor de wet.


Ik zie het probleem niet dat 8 van mijn vrienden (tegen mijn wil in!) een hostingpakketje afnemen van mij, zonder KVK.

Dit mag namelijk wel.. zolang je het maar opgeeft aan de belastingdienst.

Exacte reden waarom dit wel mag weet ik niet meer eigenlijk. Stond in 1 van de topics van verleden jaar ergens.. Ik bied deze hosting ook niet openlijk aan eigenlijk.

Tevens ziet mijn support er trouwens meestal zo uit ^^ :
"Mijn email doet het niet"
"Ja Das kut" *hangt op*

JayvD
10/07/07, 10:19
Je doet er zelf anders lekker aan mee. Maar je begon goed. Van mij mogen topics waarin het woord 'scholier' in voorkomt direct worden gebanned. Ik wordt er inmiddels moe van.

De meesten hier zijn immers zelf zo begonnen. En hou oud zijn eigenlijk de mensen die hier reageren? Twintig, vijfentwintig? Dat scheelt nou ook weer niet zo veel.

Kern in al die topics is dat men gewoon bang is voor goedkopere aanbieders. Die worden standaard omschreven als 'budget' of 'scholier'. Pure angst is het.

Wanneer je een gezond bedrijf hebt ken je deze angst niet.
Dit soort topic's komen elk jaar weer langs, precies rond deze tijd. Raar dat mensen dan de relatie leggen met de schoolvakantie? (scholieren)

En ik word zeker niet bang van budget hosters of scholieren, ik zie daar geen enkele reden toe en ik denk velen andere ook niet.

Overigens mag je geen producten zoals webhosting verkopen als bedrijf zijnde zonder KvK, dit mogen enkel mensen die een vrij beroep uitoefenen.

Enige manier hoe je als scholier legaal het zou mogen verkopen, is aan vrienden familie kennissen dus niet als bedrijf zijnde.

(jammer dat de KvK zijn website vernieuwd heeft, stond er altijd heel duidelijk op)

BsHosting
10/07/07, 10:23
@jayvd

Inderdaad eindelijk iemand die het inziet dat het geen lulkoek is wat ik vertel.
ik zal vanmiddag als ik het red even langs de kvk gaan en zal ik kijken of ik iemand te pakken kan krijgen die het op kvk papier kan zetten en ondertekenen.

En mocht ik het niet redden is het nog wel op de site terug te vinden denk ik zo.

En de tegenstemmers hier je maakt mij niet wijs als je een commerciele website hebt waar je hosting op aanbied zonder kvk dat dat voor een vriendengroepje is he.

En als je dan nog zo 1 hebt die denkt dat je dan een VACATURE kunt sturen met een btw en kvk nr wat je niet eens hebt zoals in de mp3 is er maar 1 oplossing pc afpakken internet levenslang afsluiten en de ouders een leuke belastingnaheffing geven.

Vergeet 1 ding niet de studenten die dit doen geven niks op, beuren wel studiefinanciering, ov kaart en wie betalen dat uiteindelijk wij met zijn allen.

En feit blijft de klant is de dupe, hij stapt wel over maar toch zo'n nep bedrijfjes brengen de markt in een slecht daglicht.

Henky!
10/07/07, 13:14
Je mag best wat bijverdienen hoor. Zolang je het maar opgeeft bij de belastingen. Maar goed.

Misschien is het gewoon een komkommer verhaal dat hier inderdaad steeds weer opduikt aan het begin van de schoolvakanties. Misschien dat de hosters die hier steeds weer over beginnen zich vervelen of opzien tegen een lange, lege zomer (?). Want als die verhalen waar zijn dan zouden deze topics juist aan het einde van de zomer moeten verschijnen. Als die veronderstelde massa's teleurgestelde klanten de frauderende scholieren verlaten op zoek naar een serieuze hoster. Naar daar hoor je eigenlijk nooit iets over.

Hoe dan ook. Als TS toch bij de KvK langs gaat kan hij misschien ook meteen wat bewijs en onderbouwing vragen voor zijn nogal loze beweringen betreffende de criminele kindertjes.

Of eens reageren op mijn bejaarden. Die mogen hosten met behoud van AOW. Das toch ook niet eerlijk dan?

®on
10/07/07, 13:26
Naar daar hoor je eigenlijk nooit iets over.
Jawel hoor, dan lees je niet goed :) Men gaat de gang maar, ik zie het probleem niet zo heel erg.

Opkomende bedrijfjes (of non-bedrijfjes) als broodroof zien: dan doe je imho iets niet helemaal goed. Mijn bedrijfsvoering is namelijk niet afhankelijk van de opkomst en ondergang van de talloze concullega's.

SF-Jeroen
10/07/07, 13:39
Hoe dan ook. Als TS toch bij de KvK langs gaat kan hij misschien ook meteen wat bewijs en onderbouwing vragen voor zijn nogal loze beweringen betreffende de criminele kindertjes.


Hoezo nogal loze beweringen? Ik vindt het nog aardig van mezelf dat ik hier geen bedrijfsnamen tussen plak.

ypsun
10/07/07, 14:03
zonder kvk kan je ook geen btw declareren.
en die gasten lopen ook heel veel andere "voordelen" mis (bijv. microsoft action pack :))
dus "broodroof" kan ik het niet echt noemen :)
en hoeveel winst maken ze?? waarschijnlijk zo weinig, dat het niet eens de moeite waard is om een kvk nummer aan te vragen.

Swiftway-UK
10/07/07, 14:05
Even offtopic:

Waar ik me meer zorgen over maak, dat zijn de hosters die hun zaken niet goed voor elkaar hebben, scholier of niet. Die halen de branche reputatie naar beneden.

Vaak is het een stuk onervarenheid van de host, waardoor hun servers gehacked worden, disks crashen zonder backup, DNS down gaat zonder DNS server in ander netwerk, etc.

En zeg nu niet: ik heb raid(x) dus ik heb altijd een backup, want er hoeft maar iets mis te gaan om ook een raid compleet onleesbaar te maken of niet meer op te laten starten.

Focus gewoon op je eigen firma, versterk je zwakke punten, hou de concurrentie op de juiste manier in de gaten (als zij wat doen waar je van kunt leren, neem dat over) etc.

Hoeveel van jullie heeft altijd een recente backup voorhanden? hoeveel hebben er al geoefend met restore? wie draaien er hier allemaal tenminste twee fysiek gescheiden DNS server? (om even de basics te noemen)

Iedereen roept dan: ja wij hebben alles op orde, maar als het fout gaat dan gaat het vaak behoorlijk fout en zijn die backups niet beschikbaar, DNS draait op een machine, etc.

ilnee
10/07/07, 14:44
zonder kvk kan je ook geen btw declareren.
Tenzij je een zogeheten vrij beroep (http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=44356) uitoefent, zie JavyD's post.

t.bloo
10/07/07, 15:52
Je mag best wat bijverdienen hoor.

even een heel lang verhaal heel erg kort maken: je mag geen webhosting bijverdienen voor niet-huiselijke-kring zonder kvk inschrijving

voor vrienden en familieleden mag het dus wel, maar daar hebben we het hier niet over

westm003
15/07/07, 14:29
Ons bedrijfje is nu een jaar of twee in de hostingmarkt actief. Aan het begin hebbben we snelle betrouwbare hardware aangeschaft, hebben we kritisch gekeken naar een datacentrum en zijn vanaf dag 1 bezig met kwaliteit, backup en continuiteit in het hoofd...

De dagen dat ik tot 05:00 sochtends heb gewerkt om geen downtime te hebben (als die er ooit was) zijn ontelbaar.... :rolleyes:

Boekhouder, kvk, belasting, SIDN, etc etc... Helpdesk, bereikbaarheid..... Service en support....

Dat betekend ontzettend veel energie steken in innoveren en bijhouden van de kennis en servers dus ook geld en investeringen....

Als ik zie wat sommige dan vragen per maand denk ik "we doen iets verkeerd"

beter ook een 300 euro zelfbouwserver in een datacenter met 1 backbone geen kvk en geen btw nummer en 1 euro per maand dat is toch veel makkelijker!!??

De eindeloze gesprekken met kennissen dat zei wel voor 9 euro bij een prijsknaller zitten inclusief domeinnaam..... Tja.... Als je je zaken goed voor elkaar hebt is de praktijk dat dat gewoonweg bij ons bedrijf echt niet uit kan als je een snelle en betrouwbare service wilt leveren met max 250 klanten per server waarbij elke server geclustered is..... Wellicht bij jullie allemaal wel maar bij ons niet....

Alleen met 1000 man op de server kan het uit maar dat willen we niet....

Bottomline, trots op de toko en een besef hoeveel tijd het kost aan onderhoud en service maken dat het inderdaad steekt dat zoveel freewheelers slagen... Is het jaloersheid? broodneid? ik denk het ten diepste niet...

overigens:
Ik heb nu 3 x zaken gedaan met dat soort "medecollega's" en ben er letterlijk ziek van geworden (domeinnaam verkoop). Nauwelijks reactie, zeer maar dan ook zeer traag met reageren. Zeer onvolwassen in handel en wandel... (zie forum)

Wat er ook gebeurd ik heb zelf het gevoel dat wij er alles aan proberen te doen en velen zeer velen met mij om de zaakjes goed in orde te hebben en dat is een continu proces is wat tijd en inzet vergt... Wij richten ons dan ook meer op het MKB (consumenten secundair).

Ik wens iedereen enorm success met de zaken!!! Scholieren of niet....

:lovewht:

FSCJasper
15/07/07, 14:47
Iedereen hanteert 'persoonlijke' prijzen. Sommige zijn tevreden met enkele euro's per jaar, andere komen daarvoor hun bed niet uit. Je kunt het beste de prijzen hanteren die jij prettig vindt. Zo merk ik regelmatig dat een budgethoster die na mij is gestart veel sneller een hogere omzet/klantenbestand haalt. Wel worden daar 500 klanten op een enkele server gezet, iets waar ik nooit aan zal beginnen. Bij een serverprobleem hebben zo'n providers ook direct een enorm probleem.

Sinds ik geinteresseerd ben in de hostingbranch heb ik nooit lage prijzen willen hanteren of mij op de budgetsegment willen richten. Je krijgt te maken met andere type klanten met andere eisen. Inmiddels ken ik mijn doelgroep goed en wil ik daar niet meer van afstappen. Als ik zo hier en daar geluiden hoor van bevriende budgethosters, ben ik zeer tevreden met mijn huidige klantenkring. Er is geen klantenbestand die in de honderden loopt, maar wel is er met vrijwel iedereen persoonlijk en prettig contact mogelijk.

Moraal van mijn verhaal: run je bedrijf zoals jij dat goed dunkt. Ga niet afzien van je eigen bedrijfsvoering omdat je moet concurreren met goedkopere concurrenten.

nielsrenselaar
15/07/07, 18:49
Ik ben het helemaal met dit bovenstaande verhaal eens. Ieder zijn eigen bedrijfsvoering, en zodoende richt iedereen zich ook op een andere markt (particulier, zakelijk, budget, 100% service). Echter kreeg ik van de week een mailtje wat volgens mij een 14 tot 16 jarige scholier moest wezen:


Hallo

Ik, ***, doe sinds kort webhosting. Ik heb hiervoor goede hardware gekocht en geplaatst in een
speciaal datacentrum. Ik ben de website van uw bedrijf tegengekomen en vind jullie prijzen te
duur. Daarom stel ik voor dat jullie die klanten doorsturen naar mij, als je dit slim doet kan
je er veel meer mee verdienen.

Ik maak constant backups en al onze programmas worden dagelijks geupdate. Wij hebben onbeperkt
datatraffic en heel veel ruimte!!

Doe dit snel!!

Greetz,
****

Volgens mij heb ik hier toch een perfect businessmodel.... Alleen jammer dat ze na een mailtje geen kvk hebben, btw nummer ontbreekt. Welk datacentrum het was kon hij mij niet vertellen. Telefonisch niet bereikbaar en het afzender adres was een hotmail adres. Jammer ;)

Mastje
15/07/07, 19:00
Uch, weer van die kiddies die denken dat onbeperkt bestaat ^^ Misschien daar een pakketje afnemen en constant een 100mb.bin downloaden ^^

//kleine edit: nvm bovenstaande, zonde van het dataverkeer van de host waarbij je het download

FSCJasper
15/07/07, 19:11
Ik weet niet of ik die e-mail als humor moet zien of als belachelijk brutaal. Waar halen sommige het lef vandaan? Zou die verzender nu echt verwachten dat zijn advies wordt opgevolgd?

BsHosting
15/07/07, 19:14
@ fscjasper

ls je er zo 1 aankrijgt ff adres en telefoonnummer opzoeken en de ouders even vertellen waar hun zoon / dochter mee bezig is.

Als je ouders treft die zeggen dat gaat je niks aan moet je zeggen ok dan meld ik het wel bij de belasting en de fiod kijken of het u dan nog niks uitmaakt wat ie uitspookt.

FSCJasper
15/07/07, 19:24
Niet de moeite waard. Heb ook enkele van zo'n e-mailtjes ontvangen. Bijvoorbeeld iemand die mijn bedrijf wilde overnemen, maar dan moest ik geld bijleggen en mijn klanten gratis onderdak bieden totdat ze weer moesten betalen.

Gelukkig zouden dan mijn klanten ondergebracht bij een "ervaren 15-jarige die 24/7 bereikbaar is". Uiteraard de proef op de som genomen en anoniem om 04.00 in de nacht gebeld met een simpele vraag. Nou, het antwoord was niet klantvriendelijk. ;) De dag erna kreeg ik een e-mailtje van dezelfde persoon dat hij ermee stopte.

BsHosting
15/07/07, 19:58
Zolang het netjes blijft heb ik er geen problemen mee.

Maar als het op het punt komt van bedreigen onderhand dan onderneem ik wel stappen en goed ook.

Had een paar maanden terug zo'n dreigende mail, dat wij onze klanten maar aan hem moesten geven anders zou ie weleens langskomen en de zaak verbouwen etc etc.

Bleek ook zo'n ventje te zijn van 15 jr met een levendige fantasie, alleen die was niet meer zo levendig toen meneertje door oom agent uit zijn klas gehaald werd en meegenomen werd naar het politiebureau waar zijn ouders hem na een flinke reprimande mochten ophalen.

Was achteraf voor mij wel weer zaken doen want die mensen zochten een pc en wilden die graag bij mij aanschaffen toen ze hoorden dat wij die ook leverden.

dus eind goed al goed maar ja er blijven rare figuren rondlopen op deze aardkloot

Henky!
15/07/07, 22:12
Als dit allemaal waar is toont het eigenlijk vooral aan dat de hostingmarkt nog een zeer onvolwassen markt is. Ik run andere bedrijven en daar kom je dit soort dingen niet tegen.

Op een iets ander niveau riekt dit naar maffia achtige praktijken zoals je die wel ziet in de vastgoed- of horeca sector.

Bijzonder vreemd dit.......

BsHosting
15/07/07, 22:16
Ik denk dat heel veel jongeren euro tekens in hun ogen zien en dat ze bijgod niet weten dat er ook voor gewerkt zal moeten worden.


Als dit allemaal waar is toont het eigenlijk vooral aan dat de hostingmarkt nog een zeer onvolwassen markt is. Ik run andere bedrijven en daar kom je dit soort dingen niet tegen.

Op een iets ander niveau riekt dit naar maffia achtige praktijken zoals je die wel ziet in de vastgoed- of horeca sector.

Bijzonder vreemd dit.......

FSCJasper
15/07/07, 22:17
De reden ervoor is heel simpel Henky: op het internet kan je iedereen zijn. Dat denken de personen die dergelijke e-mails/verzoeken versturen ook, totdat ze de consequenties merken en met de neus op de feiten worden gedrukt.

Als die personen persoonlijk bij een hostingprovider moest langskomen om zo'n belachelijk verzoek te doen, weet ik zeker dat vrijwel geen enkel van een dergelijk verzoek zou plaatsvinden.

crazycoder
15/07/07, 23:10
Als dit allemaal waar is toont het eigenlijk vooral aan dat de hostingmarkt nog een zeer onvolwassen markt is. Ik run andere bedrijven en daar kom je dit soort dingen niet tegen.
Je kom in bijna geen enkele branche een fors aantal jongeren tegen die een bedrijf hebben.. Kan ook maar al te vaak niet, al was het alleen maar omdat de ouders het wel merken als zoonlief een pand gaat huren :)
Wat weer ongehoord zou zijn, terwijl iedere puber probleemloos een dedicated server kan huren..

nielsrenselaar
15/07/07, 23:18
Als dit allemaal waar is toont het eigenlijk vooral aan dat de hostingmarkt nog een zeer onvolwassen markt is. Ik run andere bedrijven en daar kom je dit soort dingen niet tegen.

Op een iets ander niveau riekt dit naar maffia achtige praktijken zoals je die wel ziet in de vastgoed- of horeca sector.

Bijzonder vreemd dit.......

De markt is niet onvolwassen, in tegen deel zelfs. Echter, is deze markt erg makkelijk om bij in te stappen. Een reseller pakket is zo aangevraagd. Domeinen registreren kan je ook bij ieder willekeurig internet bedrijf. En niemand die officieel controleert of je wel meerderjarig bent. Je ziet elkaar niet, en je gaat af op recensies, eventueel mail contact of je kiest voor de goedkope prijs.

Daarnaast is het helaas ook erg makkelijk om er uit te stappen. Gewoon je pakket niet meer betalen en met de noordezon vertrekken. Na 3 maanden kraait niemand meer naar je bij wijze van spreken.

FSCJasper
15/07/07, 23:33
Klopt precies Niels. Iedereen kan er makkelijk mee beginnen, maar net zo makkelijk mee stoppen. Gewoon een bedrijf zoeken dat je klanten wil overnemen en je stapt eruit. Of erger: geen bedrijf zoeken waar je klanten heen kunnen en gewoon resellerpakket/server niet meer betalen en verder geen aandacht aan schenken. Easy come, easy go.

swedendedicated
15/07/07, 23:41
De markt is niet onvolwassen, in tegen deel zelfs. Echter, is deze markt erg makkelijk om bij in te stappen. Een reseller pakket is zo aangevraagd. Domeinen registreren kan je ook bij ieder willekeurig internet bedrijf. En niemand die officieel controleert of je wel meerderjarig bent. Je ziet elkaar niet, en je gaat af op recensies, eventueel mail contact of je kiest voor de goedkope prijs.

Daarnaast is het helaas ook erg makkelijk om er uit te stappen. Gewoon je pakket niet meer betalen en met de noordezon vertrekken. Na 3 maanden kraait niemand meer naar je bij wijze van spreken.

Ik wou dat alleen bedrijven een .nl weer konden registreren :( goede oude tijd. Zou gelijk een hele hoop vakantie hosts schelen

Henky!
15/07/07, 23:45
Mm, niet overtuigd. De genoemde argumenten gelden ook voor vele andere bedrijfstakken. Ook daar kunnen ongeschoolde kinderen met dreigementen proberen een klantenbestand over te nemen.

Zoals gezegd, doet meer denken aan een getrainde maffia dan aan kinderen. Hoewel ik in dit topic wel meer vreemde beweringen over kinderen heb gehoord. Blijft dus de vraag waarom specifiek de hosting branche schijnbaar en nogal massaal last heeft van criminele jeugd.

FSCJasper
15/07/07, 23:54
Zoals ik al aangaf Henky. Achter je router kan je iedereen zijn. Ik kan mij uitgeven als een 35-jarige miljonair, zonder problemen.

Daarbij is er relatief weinig persoonlijk contact in deze branch. Bij andere branches met (zakelijke) dienstverlening is persoonlijk contact veel belangrijker dan bij deze branch, lijkt mij.

Chrish, als alleen bedrijven .nl mogen afnemen scheelt dat een flinke omzet voor jou bedrijf.;)

Swiftway-UK
16/07/07, 11:48
Zoals ik al aangaf Henky. Achter je router kan je iedereen zijn. Ik kan mij uitgeven als een 35-jarige miljonair, zonder problemen.


Daar prik je zo doorheen, aangezien miljonairs zeer specifieke interesses hebben en ook graag netwerken met andere miljonairs.

AlfaHosting
16/07/07, 13:17
Ik kom regelmatig bedrijfjes tegen van kinderen, die geen belasting betalen & geen kvk/ltd hebben. Dit is eigenlijk oneerlijke concurrentie, omdat ze diensten daardoor veel goedkoper kunnen aanbieden.

Er zijn genoeg mensen die daar dan hosting of gameservers afnemen.

Doet iemand hier wat aan? En wat is je mening hierover?

Misschien eens een lijst maken ofzo..

Je kan er niks aan doen want er komt gewoon elk jaar een nieuwe lichting vakantiehosters aan. Er tijd instoppen is verloren moeite vrees ik, alhoewel ikzelf er ooit wel eens eentje aangegeven heb bij de belastingsinspectie (hij had echt wel een te grote mond).

Je kan als bedrijf beter uitgaan van je eigen sterkte, daarop concentreren en vooruit denken in plaats van naar anderen te kijken. Natuurlijk is dat niet altijd eenvoudig als je aanbiedingen ziet die onmogelijk zijn en waarbij je weet dat het amper kostendekkend is. Nadeel is en blijft dat vele vakantiehosters en andere 'thuis'hosters zonder bedrijfsstructuur amper hun echte kosten doortellen en blij zijn als ze 500 euro per maand bijverdienen terwijl je als bedrijf enorme kosten hebt (personeel, kantoor, ..).

Je moet je ook afvragen of de markt van 2 euro en 10 cent per jaar, inclusief domeinnaam en 24/24 support, wel echt de markt is die jij wilt. Vanaf het moment dat een concurrent het doet voor 10 cent minder ben je de helft van je prijsbewuste klanten kwijt. Kies je voor een aanpak waarbij je klanten wint die graag wat meer betalen voor een degelijk product weet je dat je die klanten kan behouden.

Naast de vakantiehosters is er dan ook nog de categorie 'ik ben geweldig groot' hosters die op hun beurt ook hun klanten voorliegen. Op zijn minst even erg vind ik dat (en zij hebben dan wel een KVK).

groenleer
16/07/07, 16:33
Ik hoorde vandaag een nieuwe definitie van 24/7 support...

24 uur support in 7 maanden. :D
Typisch 'vakantie hoster' na de vakantietijd?

Geoffrey
16/07/07, 16:45
@ Henky,

Sorry ik kan dat geen concurentie noemen meer maar broodroof.

1. betalen ze geen ruk belasting
2. zijn de klanten altijd weer de dupe
3. rippen ze 9 van de 10 keer ook andermans layouts ed.
4. haalt het de naam van heel de hostingbranche naar beneden.

Als jij het normaal vind dat jij als eerlijke webhoster netjes je boekhouding moet bijhouden en elk kwartaal je btw aangifte moet doen en zo'n kut student om het zomaar te noemen die van zijn studiefinanciering ook nog eens een hostingbedrijfje start zonder ook maar een cent af te dragen.

En dat noem jij concurentie nou sorry hoor ik noem dat broodroof en die figuren moet je meteen melden bij OA het IBW en Meld misdaad anoniem.

Elke concurent die netjes ook een kvk inschrijving heeft en ook belasting en alle plichten heeft noem ik gezonde concurentie de rest mag van mij accuut verdwijnen

En henky bijklussen mogen ze idd maar ze mogen absoluut geen diensten aanbieden zonder kvk inschrijving.
En dat is iets anders als ff vakkenvullen of in een kroeg werken.

Ze bieden gewoon diensten aan en dat kan en mag gewoonweg niet zonder kvk dus ga me niet vertellen dat hun dat wel zouden mogen das onzin.

Ik sluit me hier toch voor een groot deel bij aan. Ik heb (zoals bekend :)) niks tegen "jonge mensen" die geld willen verdienen, maar dat ze het dan wel even legaal en op een correcte wijze doen.

Toch vind ik ook dat je goed moet kijken naar wie er klant wordt bij die vakantiehosters. Ik zie (deftige) bedrijven in iedere instantie al niet naar zo'n partij gaan en zeggen "hé jij hebt leuke prijzen, geef me maar een accountje". Wat ik daarnaast zeer vreemd vind is dat de TS wel kan aangeven dat het bedrijf al 1,5 jaar bestaat en dat hij er weet van heeft dat de naam gelijk is aan die van een groot hostingbedrijf, en dat hier dus ook post, maar niet een mail kan sturen naar dat bedrijf om dat te melden wat je eigenlijk eerst zou moeten doen.

Daarnaast erger ik me ook aan het feit (zoals hier al gezegd is) dat veel mensen vallen over de BTW tarieven en daarom het net vaak afschuimen op zoek naar hosters die geen BTW hanteren. Wie is er wel blij met de BTW tarieven dan? Wij als bedrijf hebben er geen ene moer aan, maar moeten er wel constant rekening mee houden. Ik vind het allemaal onzin hoor, om nu die 19 of 21% meer te moeten betalen op een factuur weet je gelijk wel dat je bij een "echt" bedrijf afneemt en niet bij iemand die er na een paar maand zomaar de stekker uit kan trekken.

Je moet echter ook eens gaan kijken naar de wet hierover. Ik herinner me een vrij recente zaak in België waarbij de ouders van een "hostertje" van ik geloof 14 jaar zijn aangeklaagd door een partij omdat ze naar gelang hun contract geen volledige termijn hadden gekregen en daar wel voor hadden betaald. De uitspraak luide echter dat de klant op de hoogte was van het feit dat het geen bedrijf bedroeg en dus net zo schuldig was als de persoon die de hosting verkocht. De schadevergoeding werd uitgesproken op de inmiddels bekende één symbolische euro.

@groenleer: zullen we allemaal dan maar op vakantie gaan? Lijkt me leuk die nieuwe interpretaties :D

groenleer
16/07/07, 18:18
@groenleer: zullen we allemaal dan maar op vakantie gaan? Lijkt me leuk die nieuwe interpretaties :D

Ik zou er niet aan moeten denken dat iemand daadwerkelijk dat zou toepassen. Maar een goede vakantie zou wel prettig zijn.

FreshLife
16/07/07, 22:24
Toch vraag ik me af:
- Hoeveel van jullie zijn ZELF begonnen zonder KVK nummer e.d., en het gewoon voor het plezier om de kosten van de hobby te drukken aan een aantal vrienden diensten te hebben aangeboden?

Veel mensen willen eerst kijken hoe interessant het is om hosting aan te bieden, dan loop je toch niet direct naar de KVK of Handelsregister - instantie, maar bekijk je even hoe het loopt. Later ga je je evt. pas inschrijven?

Dit is natuurlijk hoe ik het zie.

Triloxigen
16/07/07, 22:33
Toch vraag ik me af:
- Hoeveel van jullie zijn ZELF begonnen zonder KVK nummer e.d., en het gewoon voor het plezier om de kosten van de hobby te drukken aan een aantal vrienden diensten te hebben aangeboden?

Veel mensen willen eerst kijken hoe interessant het is om hosting aan te bieden, dan loop je toch niet direct naar de KVK of Handelsregister - instantie, maar bekijk je even hoe het loopt. Later ga je je evt. pas inschrijven?

Dit is natuurlijk hoe ik het zie.

Ik vind altijd nog een wereld van verschil of iets verkocht word via mond topt mond reclame (vriendendienst), dan gewoon publiekelijk contact zoeken

BsHosting
16/07/07, 22:35
Ik ben gewoon begonnen met een kvk nr.

zodra je het commericeel aan gaat bieden dus met een website ed is het gewoon nodig een kvk inschrijving te hebben.

een eigen zaak is altijd een gok.

t.bloo
16/07/07, 22:41
gewoon begonnen met een kvk natuurlijk

eweps
16/07/07, 22:51
Waarom zou je niet meteen bij de kvk registreren inderdaad? De kvk inschrijvingskosten zijn de kosten niet als je een webhostingbedrijf wilt starten. (70 euro all-in)

Zelf heb ik destijds 2 maanden zonder kvk inschrijving gehandeld. 2 dagen nadat ik 18 werd ben ik vervolgens naar de kvk gegaan om alsnog een inschrijving te regelen. Is inmiddels wel weer meer dan 3 jaar geleden.

FreshLife
16/07/07, 22:53
Mja, ik vroeg het me gewoon af.
Ik dacht gewoon dat er meer mensen waren die even met een reseller pakketje met SSH acces of VPS'je zijn beginnen te prutsen, dan wel zonder KVK nummer.

Blijkbaar toch veel mensen die meteen een BTW en KVK nummer zijn gaan vragen.

En inderdaad; Een eigen zaak is altijd een gok, de gok wordt wel kleiner als je je zaak goed voorbereidt en niet voor verrassingen komt te staan.

crazycoder
16/07/07, 22:59
Mja, ik vroeg het me gewoon af.
Ik dacht gewoon dat er meer mensen waren die even met een reseller pakketje met SSH acces of VPS'je zijn beginnen te prutsen, dan wel zonder KVK nummer.

Blijkbaar toch veel mensen die meteen een BTW en KVK nummer zijn gaan vragen.

En inderdaad; Een eigen zaak is altijd een gok, de gok wordt wel kleiner als je je zaak goed voorbereidt en niet voor verrassingen komt te staan.
Ja hallo zeg, als je serieus bezig bent is dat vrij normaal. Het is een uitzondering dat er in de hostingbranche blijkbaar zo over wordt gedacht.

Even proberen roept bij mij associaties op met een middagje gaan vissen. Als het niets wordt gaan we naar de kroeg. Zo vrijblijvend is het ondernemerschap dus niet.

Geoffrey
17/07/07, 01:09
Toch vraag ik me af:
- Hoeveel van jullie zijn ZELF begonnen zonder KVK nummer e.d., en het gewoon voor het plezier om de kosten van de hobby te drukken aan een aantal vrienden diensten te hebben aangeboden?

Veel mensen willen eerst kijken hoe interessant het is om hosting aan te bieden, dan loop je toch niet direct naar de KVK of Handelsregister - instantie, maar bekijk je even hoe het loopt. Later ga je je evt. pas inschrijven?

Dit is natuurlijk hoe ik het zie.

Euhm na 1,5 jaar (het voorbeeld die de TS gaf) vind ik dat je toch wel al zou moeten weten of het iets is of niet hoor...

t.bloo
17/07/07, 09:10
Even proberen roept bij mij associaties op met een middagje gaan vissen. Als het niets wordt gaan we naar de kroeg.
lol, die quote gaat hier aan de muur :)

AlfaHosting
17/07/07, 13:03
Het probleem is in Nederland ook erger dan in België.

Designerhosting
17/07/07, 13:41
Het is inderdaad makkelijk zelf te beginnen in deze branche, maar ik vraag mij af of deze vakantiehosters qua klanten verder komen dan viavia. Mensen die ze kennen, of viavia nemen een pakket, maar spelen zij zo'n grote rol? Hoe zouden onbekenden op hun domein komen? Voor een degelijke SEO hebben ze vaak geen geld en tijd. Voor een flinke reclamecampagne ook niet neem ik aan.

AlfaHosting
31/08/07, 11:26
Het is inderdaad makkelijk zelf te beginnen in deze branche, maar ik vraag mij af of deze vakantiehosters qua klanten verder komen dan viavia. Mensen die ze kennen, of viavia nemen een pakket, maar spelen zij zo'n grote rol? Hoe zouden onbekenden op hun domein komen? Voor een degelijke SEO hebben ze vaak geen geld en tijd. Voor een flinke reclamecampagne ook niet neem ik aan.

En je merkt op WHT dat de vakantieperiode bijna voorbij is .. er staan weer heel wat hosters te koop.

tvm
31/08/07, 14:36
Inderdaad,

zoals verwacht dus ;)

Spyder01
31/08/07, 15:18
Het is alleen erg jammer dat ze dan denken dat ze er veel geld voor krijgen. Als je soms kijkt wat voor bedragen ze vragen of hoe groot ze zich voordoen... Beetje jammer.

Serve-xs
31/08/07, 16:28
Waarom zou ik mijn tijd daaraan verdoen?? Ze bloeien toch wel dood...
Tijdje terijg had iemand vanaf wht zo'n scholier gebeld, vragen gesteld en het gesprek online gezet, dan zie je dat er ook leuke dingen aan die scholieren zijn...

Waar kan ik die vinden? :D

//edit:
Hahaha, deze is echt te erg :D
"Wacht ff ik ben aan de telefoon!!"
"Ik denk dat hij slaapt."

haha :D

IceHosting
31/08/07, 17:07
"Ik denk dat hij slaapt."




Zo geweldig!

De klant kon mij niet bereiken via msn op dat moment, dus dacht hij dat ik sliep! Je mag van die jongelui geen moment van die computer vandaan! :)

Zo heb je ook jongelui die denken dat je failliet bent, als je niet binnen een dag in het weekend een mail beantwoord! Geweldig!

Server00
31/08/07, 17:13
Zo geweldig!

De klant kon mij niet bereiken via msn op dat moment, dus dacht hij dat ik sliep! Je mag van die jongelui geen moment van die computer vandaan! :)

Zo heb je ook jongelui die denken dat je failliet bent, als je niet binnen een dag in het weekend een mail beantwoord! Geweldig!

Vaak is MSN hun normaalste communicatie middel naar de klant toe vandaar dat ook veel hosts deze dienst aanbieden. Dan krijg je soms nog van die vage reacties via MSN terwijl je net zo goed ook even kan bellen :) maar dat durven ze niet of willen ze niet.