PDA

Bekijk Volledige Versie : Crash course voor dummy nodig over NS1/NS2 en nameservers



voelspriet
09/07/07, 12:49
Ik heb een dedicated server, met een draaiende Direct Admin. Ik loop vast op mijn gebrek aan kennis over nameservers en DNS. RTFM zul je zeggen - heb ik gedaan, maar mijn vraag is wellicht zo simpel, dat ik te ingewikkelde antwoorden krijg. Of andersom.

Eerst even de setup;

Dedicated server IP: 88.198.5.125

Nameserver aangemaakt bij Godaddy:
NS1.NETSEARCHER.ORG
88.198.5.25
Last Updated: 7/7/2007

NS2.NETSEARCHER.ORG
88.198.5.26
Last Updated: 7/7/2007

Directadmin in Administration Settings ingevuld:

Server's hostname server.netsearcher.org
ns1 ns1.netsearcher.org
ns2 ns1.netsearcher.org

Testsite aangemaakt: findhere.eu Werkt niet...


De Duitse firma die de dedicated server levert biedt ook zelf een mogelijkheid tot nameserver aanmaken aan. Daar heb er geen aangemaakt omdat ik niet het gevoel had dat ik wist wat ik deed.

Daarom probeer ik het eerst maar eens via Godaddy/Directadmin. Wat doe ik fout? Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik het oplos?

MMaI
09/07/07, 13:11
is findhere.eu ingesteld op de juiste dns zone, is dit jouw eigendom, heb je bij dit domein alles goed ingesteld etc.

veel oorzaken waar het aan zou kunnen liggen, overigens is het misschien een goed idee om eerst server.netsearcher.org te proberen te bereiken en kijken of deze werkt, is dit het geval controleer dan even de installingen voor findhere.eu, inclusef de verwijzingen voor subdomain (www alias etc) en of je een virtual host voor deze hebt aangemaakt

SF-Jeroen
09/07/07, 13:12
NAMESERVER: ns1.netsearcher.org

checking data for www.findhere.eu on nameserver 'ns1.netsearcher.org [88.198.5.25]'

checking SOA Record:


: could not get an SOA from nameserver 'ns1.netsearcher.org [88.198.5.25]'

---------------------------------------------------------

NAMESERVER: ns2.netsearcher.org

checking data for www.findhere.eu on nameserver 'ns2.netsearcher.org [88.198.5.26]'

checking SOA Record:


: could not get an SOA from nameserver 'ns2.netsearcher.org [88.198.5.26]'

Erik
09/07/07, 13:39
Je moet wel de nameservers aanmaken in je DNS server. Verder moet je ook zorgen dat de IP's aan je netwerkkaart gebonden zijn.

voelspriet
10/07/07, 07:42
dank, dankzij jullie tips draait het nu.