PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail wordt gezien als spam... hoe op te lossen?



BlueLagoon
09/07/07, 11:03
Beste allemaal,

Een klant meldt dat sommige van zijn e-mails (richting Duitsland) worden geretourneerd als zijnde spam, en deze wordt dus niet afgeleverd.

Ik heb op www.dnsstuff.com gecontroleerd of ik voor kom op enige blacklists, maar dit is (gelukkig) niet het geval).

Men krijgt e-mails terug als:


"Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Sent: Fri, 6 Jul 2007 14:20:30 +0200
Subject: ** Onderwerp even verwijderd, niets geks hier ;) **

The following recipient(s) could not be reached:

** E-mail adres geaddresseerde verwijderd. **
Error Type: SMTP
Remote server (62.225.5.140) issued an error.
hMailServer sent: .
Remote server replied: 554 5.7.0 Reject, id=07375 - SPAM "


Het wordt dus klaarblijkelijk gekenmerkt als spam, maar als dit niet gebeurt op basis van een black list... en ik kan uit het bovenstaande niet echt opmaken waar een probleem zou kunnen zitten.

Heeft iemand hier ervaring mee / tips over?

Mijn dank!

SF-Jeroen
09/07/07, 11:05
Is er een bijzonder afzender adres?

crazycoder
09/07/07, 11:06
Het gebruikelijke zoals:
- RDNS
- text records SPF

MMaI
09/07/07, 11:07
misschien een woordcombinatie in de summary, mail zelf?
een boel antispam software maakt nl ook een score aan de hand van d einhoud, komt deze score boven een vooral ingestelde threshold dan wordt het gemarkeerd als spam

Dus even goed de inhoud vna de mail controleren, een even controleren of hij niet via een aanbieder verzend die bekend staat als blocked (sommige mensen hebben hotmail/yohoo/lycos etc geblokkeerd), en laat de persoon het verzenden ook eens via een ander mailadres proberen, gewoon ter controle

BlueLagoon
09/07/07, 11:17
Ik gebruik de (gratis...) mailserver hMailServer.
Hierin heb ik nu SPF ingeschakeld, dit was nog niet het geval.
Ik heb nog geen inzicht gehad in de exacte e-mail, dit heb ik nu opgevraagd.

Ik zoek al langere tijd een betaalbaar iemand voor het beheer van mijn Win2k3 servers, tot op heden is dit helaas nog niet gelukt :(.

crazycoder
09/07/07, 11:22
Ik gebruik de (gratis...) mailserver hMailServer.
Hierin heb ik nu SPF ingeschakeld, dit was nog niet het geval.
Ik heb nog geen inzicht gehad in de exacte e-mail, dit heb ik nu opgevraagd.

Ik zoek al langere tijd een betaalbaar iemand voor het beheer van mijn Win2k3 servers, tot op heden is dit helaas nog niet gelukt :(.
Is SPF voor het domein van de klant geldig? D.w.z. zijn er text records SPF voor zijn domein toegevoegd en is jouw server daarin vermeld?

Ken wel wat beheerders die mogelijk tijd hebben. Contact met je op laten nemen?

BlueLagoon
09/07/07, 11:37
Kijk en daar houdt mijn kennis op :).

Maar ik krijg zojuist een bericht dat de e-mail nu wel goed aan kwam (na het inschakelen van SPF in de mailserver) en dat men zelfs alweer een reply had.

Ik beschik over twee Windows 2k3 SuperMicro webservers (dus gewoon nette kwaliteit), welke beide hangen bij TransIP in Amsterdam.

Punten zijn voornamelijk:

* HID Digital Solutions is een eenmanszaak, ik ben als webdeveloper redelijk afhankelijk van de nieuwste technieken, zo nu en dan is er dus een PHP / MySQL update o.i.d. nodig. Vaak heb ik niet de tijd om dit uit te voeren of ben ik alleen al bang als ik denk aan de tijd die verloren gaat als er iets mis gaat bij een update :).

* Omdat ook ik af en toe op vakantie moet om wat stoom af te blazen, zou het voor mij heel handig zijn als er iemand in Nederland is die in ieder geval even kan kijken mocht er onverhoopt iets fout gaan met de server.

* Ik heb o.a. een tweede webserver opgezet om zodra er 1 onverhoopt mee ophoudt, de ander het makkelijk over kan nemen, hier is echter nog niets voor opgezet en het zijn gewoon twee losse servers geworden. Hier zou ik wel eens met iemand naar willen kijken.

Voornaamste punt is eigenlijk contuniteit en een stukje zekerheid voor ALS het fout gaat... dat er iemand is die het voor je op kan lossen. Ik denk niet direct aan abonnementen o.i.d. maar meer op verzoek voor een net bedrag.

Dus ja je mag mensen even laten mailen (of PMen) met een voorstel, hier zal ik serieus even naar kijken.

Bedankt voor de antwoorden!

MMaI
09/07/07, 13:13
Kijk en daar houdt mijn kennis op :).

Maar ik krijg zojuist een bericht dat de e-mail nu wel goed aan kwam (na het inschakelen van SPF in de mailserver) en dat men zelfs alweer een reply had.

Ik beschik over twee Windows 2k3 SuperMicro webservers (dus gewoon nette kwaliteit), welke beide hangen bij TransIP in Amsterdam.

Punten zijn voornamelijk:

* HID Digital Solutions is een eenmanszaak, ik ben als webdeveloper redelijk afhankelijk van de nieuwste technieken, zo nu en dan is er dus een PHP / MySQL update o.i.d. nodig. Vaak heb ik niet de tijd om dit uit te voeren of ben ik alleen al bang als ik denk aan de tijd die verloren gaat als er iets mis gaat bij een update :).

* Omdat ook ik af en toe op vakantie moet om wat stoom af te blazen, zou het voor mij heel handig zijn als er iemand in Nederland is die in ieder geval even kan kijken mocht er onverhoopt iets fout gaan met de server.

* Ik heb o.a. een tweede webserver opgezet om zodra er 1 onverhoopt mee ophoudt, de ander het makkelijk over kan nemen, hier is echter nog niets voor opgezet en het zijn gewoon twee losse servers geworden. Hier zou ik wel eens met iemand naar willen kijken.

Voornaamste punt is eigenlijk contuniteit en een stukje zekerheid voor ALS het fout gaat... dat er iemand is die het voor je op kan lossen. Ik denk niet direct aan abonnementen o.i.d. maar meer op verzoek voor een net bedrag.

Dus ja je mag mensen even laten mailen (of PMen) met een voorstel, hier zal ik serieus even naar kijken.

Bedankt voor de antwoorden!

beter om dit even te plaatsen in personaal gevraagd / aangeboden ;)

BlueLagoon
09/07/07, 13:25
Reeds eerder gedaan, maar leverde weinig op, was ook niet direct de intentie van deze vraag. Ik zal er over ophouden ;).

BlueLagoon
11/07/07, 12:58
Beste allemaal,

Het schijnt toch nog niet te zijn opgelost, schijnbaar is er toch niet helemaal opgelet daar. De mensen in Duitsland hebben de provider gebeld en die zegt dat de e-mail is geweigerd omdat mijn server een open-relay server zou zijn.

Nu kan ik me voorstellen dat ze dat doen, maar naar mijn weten is mijn server geen open-relay server.

In hMailServer (www.hmailserver.com) zijn een aantal opties in de categorie "Allow deliveries from":

* Local to local accounts. (actief). (Binnen eigen domeinen mailen).
* Local to external accounts. (actief) (Verzenden naar andere servers).
* External to local accounts. (actief). (Ontvangen van andere servers).
* External to external accounts. (NIET actief) (Dit is denk ik een open-relay server?).

Weet iemand waardoor mijn server als open-relay kan worden beschouwd?

Bedankt!

bakkerl
11/07/07, 13:55
probeer eens een mail te versturen via een niet trusted ip, naar een derde partij. Accepteerd je server dat?

BlueLagoon
11/07/07, 14:01
Nee, ik heb ook open-relay getest met twee "testers":

http://www.aupads.org/test-relay.html
http://www.abuse.net/relay.html

En beide krijgen het niet voor elkaar om via mijn server iets te verzenden. De mailserver vereist geen wachtwoord voor het verzenden van mail, maar verzenden van externe naar externe accounts is disabled.

bakkerl
11/07/07, 14:03
Nee, ik heb ook open-relay getest met twee "testers":

http://www.aupads.org/test-relay.html
http://www.abuse.net/relay.html

En beide krijgen het niet voor elkaar om via mijn server iets te verzenden. De mailserver vereist geen wachtwoord voor het verzenden van mail, maar verzenden van externe naar externe accounts is disabled.

Dan is het geen open relay.