PDA

Bekijk Volledige Versie : Audio stream server installeren



tukkerpride
08/07/07, 13:59
Hallo,

Ik had een vraag, ik heb een 1 windows 2003 server in een data center.
Is het ook mogelijk om van deze server een stream server te maken om audio te gaan streamen?

Als iemand weet of dit kan dan hoor ik dat graag.

B.v.d

dennis0162
08/07/07, 14:21
Dit kan met behulpt van Shoutcast: http://www.shoutcast.com/

tukkerpride
08/07/07, 14:46
Daar was ik zelf ook achter gekomen, maar als ik dat op de server installeer (server staat in data center) dan kan ik niet inloggen met mijn eigen pc om muziek te streamen naar de server.

De server moet zeg maar als doorstuur haven worden gebruikt, zodat het mijzelf maar 1x de upload kost.

Indien iemand ervaring heeft met het opzetten van dit soort servers dan hoor ik dat graag.

B.v.d.

Glenn
08/07/07, 14:50
Vanaf Windows 2003 Standard zit er een ingebouwde video/audio-streamserver in, genaamd Windows Media Services. Dat is erg simpel.

dennis0162
08/07/07, 15:08
Daar was ik zelf ook achter gekomen, maar als ik dat op de server installeer (server staat in data center) dan kan ik niet inloggen met mijn eigen pc om muziek te streamen naar de server.

De server moet zeg maar als doorstuur haven worden gebruikt, zodat het mijzelf maar 1x de upload kost.

Indien iemand ervaring heeft met het opzetten van dit soort servers dan hoor ik dat graag.

B.v.d.

Dit kan wel hoor inloggen of de shoutcast config aanpassen en hier in zetten dat ie automatich een of meerdere mp3's moet spelen.

MMaI
08/07/07, 19:10
via shoutcast kan dit door als bronbestand van de streamserver jouw stream vanaf je pc op te geven, hierna streamt de server de bestanden die jij per stream aan de server aanbied.
Let wel op dat de kwaliteit van de eerste stream en je files dan bepalend is.
ik zie nl vaka dat de eerste persoon met 128kbps streamt en dan de server instelt op 256 ofzo ;)

ps. let erop dat je stream wel van buitenaf benaderbaar moet zijn als je naar de server wil streamen, er is namelijk zover ik weett geen optie om te force streamen, zelfs als je wachtwoord weet zou dit onveilige/ongewenste situaties geven, je moet dus specifiek je bronpc als source opgeven

bisopn
26/05/08, 21:32
Vanaf Windows 2003 Standard zit er een ingebouwde video/audio-streamserver in, genaamd Windows Media Services. Dat is erg simpel.


Hallo Glenn,

ik heb op het forum webhostingtalk.nl gelezen dat het makelijk is om te streamen naar windows media service, ik heb windows server 2003 en dit aangezet bij software.

ik heb het programma gestart, maar ik kom er niet uit waar ik de poort nummer moet invullen of wat is het standaard poort nummer, ik heb geen idee.

ik weet wel wat ik met windows media encoder hierheen moet kunnen zenden, maar dat lukt ook niet.

ik heb het ip adres (intern) van die computer ingezet, ook al de computernaam. maar is nog niet gelukt. ik blijf erros krijgen..

wat moet ik aanzetten in windows media service en hoe werkt het...

want ik komer niet uit...

mailen kan op dj.mordax@gmail.com

ik zit nier vaak op dit forum...