PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting voorwaarden voor webwinkel



spelendwijzer
07/07/07, 14:11
Goedemiddag,
Wij hebben een website met daarbij een webwinkel. Wij waren tot nu toe gehost bij planet, maar wegens het sluiten van de mailscripts php en asp zijn wij gedwongen een andere hoster voor onze site/winkel te zoeken.
Het probleem is nu dat wij erg weinig verstand hebben van dit soort zaken.
Misschien kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten, wat is belangrijk. Hoeveel schijfruimte heb ik nodig en hoeveel data verkeer, wat dat dan ook mag inhouden. Ik heb namelijk geen idee en raak de weg een beetje kwijt in hosting land.
Ik weet wel dat mijn bestellingen dmv een php script verstuurd worden.

Kan iemand ons verder misschien ook nog tips geven voor een goede hoster, eentje die geen mailscripts blokkeerd en die verder goed bereikbaar is ingeval van problemen en problemen ook goed oplost.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen, alvast bedankt

Triloxigen
07/07/07, 15:27
Het is eerst belangrijk om te kijken welke eisen je e-commerce pakket vereist., vanuit dat punt kun je verder gaan kijken.

Het dataverkeer en schijfruimte is afhankelijk van de wensen en grote van de webwinkel.
Dataverkeer is het verkeer dat nodig is om de website en alle bijbehorende onderdelen op te vragen.
Stel een plaatje is 100kb, dan kost het 100kb aan dataverkeer om deze naar 1 bezoeker te sturen.

Ingvald
07/07/07, 18:41
Aan de uitleg van de topicstarter te horen, heb ik de indruk dat er niet echt sprake is van een "ecommerce" pakket, maar van een statische site met artikelen waarbij de bestelling via een php mail scriptje naar hem verstuurd werden.

Het is moeilijk te zeggen hoeveel webruimte/dataverkeer er benodigd is, wanneer er geen indicatie is van de hoeveelheid bezoekers en of er een veel gebruik wordt gemaakt van plaatjes.

Ik denk dat je best een gemiddeld pakket neemt en het dan de eerste maanden zorgvuldig analyseert met de door de hoster geleverde statistieken. Indien er toch een sprake is van een tekort een webruimte/dataverkeer dan zullen de meeste webhosters je zonder een probleem kunnen upgraden naar een zwaarder pakket.

Misschien is het nu ook de moment, aangezien je toch betaalde hosting gaat nemen, om over te schakelen naar een echt ecommerce pakket. Een zeer bekend gratis pakket is OScommerce, maar uiteraard zijn er vele mogelijkheden.

spelendwijzer
07/07/07, 22:49
Wij hebben wel een echte shop in een website. Wij werken met easyshopmaker in easypage. Buiten de winkel om hebben we veel informatie op de site staan.
Wij zijn eind vorig jaar serieus gestart en onze site is dus nog groeiende, maar de winkel is zeer uitgebreidt. We hebben denk ik ongeveer 400 producten op de site staan. Dat zijn dus veel foto's. Verder hebben we een gastenboek en een forum, maar die lopen via een andere instantie, die gaan dus met een link vanaf onze site. Maar misschien in de toekomst wel rechtstreeks op onze site. We hebben op dit moment zo'n 100 bezoekers per dag en zo'n 10 bestellingen per week. Dit is dus nog niet echt veel, maar dat moet wel meer worden.
Heb nog gekeken bij de vereisten voor een hoster bij ons pakket, maar daar worden geen eisen aan gesteld??? Weet wel dat we om gebruik te kunnen maken van de php scripts, php 4 of hoger ondersteund moet worden.

Geert-Jan
07/07/07, 22:55
Wij hebben wel een echte shop in een website. Wij werken met easyshopmaker in easypage. Buiten de winkel om hebben we veel informatie op de site staan.
Wij zijn eind vorig jaar serieus gestart en onze site is dus nog groeiende, maar de winkel is zeer uitgebreidt. We hebben denk ik ongeveer 400 producten op de site staan. Dat zijn dus veel foto's. Verder hebben we een gastenboek en een forum, maar die lopen via een andere instantie, die gaan dus met een link vanaf onze site. Maar misschien in de toekomst wel rechtstreeks op onze site. We hebben op dit moment zo'n 100 bezoekers per dag en zo'n 10 bestellingen per week. Dit is dus nog niet echt veel, maar dat moet wel meer worden.
Heb nog gekeken bij de vereisten voor een hoster bij ons pakket, maar daar worden geen eisen aan gesteld??? Weet wel dat we om gebruik te kunnen maken van de php scripts, php 4 of hoger ondersteund moet worden.

Als het om deze gaat::
http://www.easyshopmaker.com/nl/e-commerce_software_faq.php

dan:
Technische info
> Werkt de shop op elke server?
Ja, de gehele shop wordt gegenereerd in Javascript, en is onafhankelijk van het hostingplatform. De shop werkt met alle gangbare browsers. Er hoeven zelfs geen cookies geaccepteerd te worden.

Dus vraag je ergens een testaccount aan, waar je ook 7 dagen recht op hebt, zet het online en test het...

Henky!
07/07/07, 23:10
Als het om deze gaat::
http://www.easyshopmaker.com/nl/e-commerce_software_faq.php

dan:
Technische info
> Werkt de shop op elke server?
Ja, de gehele shop wordt gegenereerd in Javascript, en is onafhankelijk van het hostingplatform. De shop werkt met alle gangbare browsers. Er hoeven zelfs geen cookies geaccepteerd te worden.

Dus vraag je ergens een testaccount aan, waar je ook 7 dagen recht op hebt, zet het online en test het...

Jawel, leuk dat het met alle browsers en platforms werkt maar het gaat om het e-mail verkeer dat schijnbaar middels PHP gegenereerd wordt. En dat mag dus niet meer van de huidige hoster.

Verder, wanneer je winkel inkomsten oplevert wil je geen test account, je wil een werkende oplossing en wel zo snel mogelijk.

De combinatie webwinkel en hoster is naar mijn mening trouwens vreselijk. Hebben wij ook meerdere malen meegemaakt. Dan verandert de hoster weer eens wat en hoppa, plat ligt je winkel. Wanneer je een beetje professionele winkel hebt zijn er maar twee oplossingen. Of je neemt een eigen (dedicated?) server. Betaal desnoods iemand om je winkel hier werkend te krijgen maar je hebt vervolgens geen last meer van derden, zoals hosters.

Of je neemt een kleine, betrokken hoster met verstand van zaken. Ik heb eventueel wel een tip indien gewenst. Want zo'n hoster vinden is vaak ook nog een hele opgaaf.

Geert-Jan
07/07/07, 23:18
Ik vraag me toch sterk af hoe jij een server beheert.... :s

Henky!
07/07/07, 23:55
Kom maar eens kijken:-)

Hoe dan ook, dat kun je leren of uitbesteden. Niet zo moeilijk allemaal.

crazycoder
08/07/07, 00:13
De combinatie webwinkel en hoster is naar mijn mening trouwens vreselijk. Hebben wij ook meerdere malen meegemaakt. Dan verandert de hoster weer eens wat en hoppa, plat ligt je winkel. Wanneer je een beetje professionele winkel hebt zijn er maar twee oplossingen. Of je neemt een eigen (dedicated?) server. Betaal desnoods iemand om je winkel hier werkend te krijgen maar je hebt vervolgens geen last meer van derden, zoals hosters.

Of je neemt een kleine, betrokken hoster met verstand van zaken. Ik heb eventueel wel een tip indien gewenst. Want zo'n hoster vinden is vaak ook nog een hele opgaaf.
Het hosten van o.a. webwinkels is iets wat je imo niet in standaard shared hosting accounts van een grijpstuiver per maand wil doen.

Tenzij je zelf voldoende kennis van zaken hebt en tenminste een 2e server is zelf hosten niet echt verstandig.


Kom maar eens kijken:-)

Hoe dan ook, dat kun je leren of uitbesteden. Niet zo moeilijk allemaal.
Nope. Als je er genoeg geld tegenaan smijt is alles mogelijk.

Voor een paar honderd euro per maand kan je prima dedicated servers met goed onderhoud krijgen.. en voldoende zekerheid dat mocht de server de geest geven het ook weer vrij vlot online is.

V v Zuydewijn
09/07/07, 09:03
Wat is belangrijk voor een webshop? (imho)

- high availability
- veiligheid van database (erg slordig als klantrecords op straat liggen)
- zekerheid van gegevens (er kan eens iets fout gaan, dan wil je je gegevens hebben)

Zorg dus voor een host die gebruik maakt van:
- cluster (voor high availability, meer dan bij een dedicated server)
- goed is op beveiligingsgebied en een duidelijke
- frequente backups maakt (liefst elke 3 uur en ook nog eens de databases repliceert).

BsHosting
09/07/07, 10:09
Alleen praat je dan ook wel over andere bedragen denk ik zo.

De ts geeft aan 10 bestellingen per week dit is dus laat staan 10 mails, als dat geblokkeerd is nu denk ik dat het script lek is onderhand.
met 10 mails gaat niemand je blokkeren.

Dus zou het niet zo kunnen zijn dat het script heel erg lek is en er spamruns meegedaan worden en er een paar xxxxxxx mails verstuurd worden.

Het lijkt mij nl niet dat je geblokkeerd word voor 10 php mails per week dan denk ik dat al hun klanten onderhand buitengegooid werden.

Ik heb nl ook een klant (op pc gebied) die daar bij planet nog een webshop heeft draaien oscommerce en die draait iets meer dan 10 bestellingen per week en die zit er al 6 jaar ofzo zonder problemen.

Dus aan de TS overstappen kan je altijd maar huur eerst even iemand in die je hele scripting doorloopt en kijk wat dat resultaat is.

spelendwijzer
09/07/07, 11:37
Beste lezers,
Bedankt voor de reacties, maar ben er nog steeds niet uit waar te hosten.
Idd dedacated servers nog wat te prijzig voor ons. Onze klantenadministratiestaat trouwens niet op de server. Die staat appart op onze pc.
Nog wat uitleg. Wij zelf hebben geen last van verzonden spam met de mail scripts, maar planet zelf en dat zijn ze aan het onderzoeken en tot die tijd blokkeren ze alle scripts bij iedereen. Wij hadden daar eerst ook geen last van tot pas geleden ook bij ons de scripts geblokkerd werden.
Onze eigen php script werkt goed, daar kan namelijk geen spam mee verstuurd worden, volgens de bouwer van de software.
En ik ken meerdere mensen die ook bij planet zitten en daar problemen hebben met de scripts. Denk dat ze idd veel klanten zullen verlieen, want dat kan gewoon niet.
Wij draaien op hun oude hosting pakket windows 2000. Daar werkt alleen de asp scripts mee, maar overstappen naar hun nieuwe pakket dat op een linux server draait heeft weinig zin omdat ook de php scripts geblockt zijn.

BsHosting
09/07/07, 11:40
Onze eigen php script werkt goed, daar kan namelijk geen spam mee verstuurd worden, volgens de bouwer van de software.

Schijnbaar toch wel anders blokkeert planet je niet

spelendwijzer
09/07/07, 13:26
Beetje rare reactie van u.
Zoals ik al melde heeft Planet niet specifiek ons geblokkeerd, maar ze hebben alle php en asp scripten uitgezet.
Dit hebben wij zelf van planet vernomen, nadat we diverse telefoontjes gepleegd hebben en uiteindelijk bij de goede tercht kwamen die ons wat uitleg kon geven.
Maar mijn vraag ging dus niet daar over, maar over waar een goede hoster aan moet voldoen om een webwinkel normaal te kunnen hosten en waarbij de scripts niet worden uitgezet en waar je als je problemen hebt gewoon geholpen wordt zonder dat de fout steeds ergens anders gelegd wordt en waar je zonder rare reacties gewoon geholpen wordt.
Misschien kunt u me daar mee verder helpen??
Want over planet hebben wij het genoeg gehad.
Alvast bedankt

BsHosting
09/07/07, 13:36
De reactie is niet raar als ik zelf ook klanten ken bij planet die een webshop draaien op oscommerce basis (PHP) en die hebben er geen last van.

Dus is het niet zo raar dat men deze reacties gaat geven immers u zegt dat alle php en asp is uitgezet bij planet en dit is dus pertinent niet juist anders had ik het ook al lang vernomen van die klanten die ik ken waarvan ik er bij 1 zelfs zijn shop bijhoud.

U geeft zelf ook aan als u overstapt naar de linux variant dat php dan uitstaat dit vind ik raar want zelfs planet ondersteund dit gewoon net zoals alle hosters hier.

Ik denk dus duidelijk wel dat de fout in u scripts zit en u daarom geblokkeerd bent, waarom zou u eerst die mogelijkheden niet uitsluiten.

Kijk overstappen naar een ander is zo gedaan maar indien er dan weer uitkomt dat uw script overlast veroorzaakt wordt u daar ook offline gehaald of scripts geblokkeerd.

Op de vraag wat een hoster moet hebben om u shop te hosten is geheel afhankelijk van uw wensen en uiteraard budget, immers iedere hoster kan wel shops hosten, maar u hebt bij sommige al een pakket voor bv 50 ct per maand wat voor dezelfde opties ergens anders 20 euro per maand kost.

U snapt natuurlijk ook wel dat de service bij de laatste veel beter zal zijn als bij de 1ste.

En ook als u aangeeft wat u nu aan ruimte nodig heeft kunnen hosters hier wel wat mee, de ene shop heeft misschien 100mb nodig ivm weinig plaatjes maar de andere misschien 1gb.

Daarom nogmaals laat eerst het script eens onderzoeken of dat nu echt geen fouten maakt wat ik dus wel verwacht.
planet blokkeert nl niet zomaar php of asp daar gaat wat meer aan vooraf


Beetje rare reactie van u.
Zoals ik al melde heeft Planet niet specifiek ons geblokkeerd, maar ze hebben alle php en asp scripten uitgezet.
Dit hebben wij zelf van planet vernomen, nadat we diverse telefoontjes gepleegd hebben en uiteindelijk bij de goede tercht kwamen die ons wat uitleg kon geven.
Maar mijn vraag ging dus niet daar over, maar over waar een goede hoster aan moet voldoen om een webwinkel normaal te kunnen hosten en waarbij de scripts niet worden uitgezet en waar je als je problemen hebt gewoon geholpen wordt zonder dat de fout steeds ergens anders gelegd wordt en waar je zonder rare reacties gewoon geholpen wordt.
Misschien kunt u me daar mee verder helpen??
Want over planet hebben wij het genoeg gehad.
Alvast bedankt

crazycoder
09/07/07, 13:53
Maar mijn vraag ging dus niet daar over, maar over waar een goede hoster aan moet voldoen om een webwinkel normaal te kunnen hosten en waarbij de scripts niet worden uitgezet en waar je als je problemen hebt gewoon geholpen wordt zonder dat de fout steeds ergens anders gelegd wordt en waar je zonder rare reacties gewoon geholpen wordt

Eigenlijk zouden de meesten nu hard "kom bij mij!!!" willen roepen. Zo zullen velen antwoorden geven die vooral in hun straatje passen.

Ik denk dat het belangrijk is om een hoster te vinden die z'n zaakjes kent. Dat kunt u gemakkelijk uitvinden door een e-mail naar de verkoopafdeling te sturen en enkele vragen te stellen die u van belang acht.

Ik zou in ieder geval af willen raden om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.

Alhoewel het een storm van protest zal geven: zoek een hoster die al een aantal jaren bestaat.

Om een eerste schifting te maken zou u bij SIDN kunnen kijken wie er lid is. U kijkt dan in ieder geval bij hosters die dusdanig serieus met hun vak bezig zijn dat zij de kosten van deelname geen probleem geven.
Ook dit punt zal, helaas, een storm van protest geven..
Hosting is een kapitaals intensieve bezigheid. De kosten van deelname wat door sommigen hier op het forum als probleem wordt gezien zijn peanuts vergelijken bij de kosten van servers en colocatie.

U zou ook hier op het forum kunnen kijken of de hoster van uw keuze hier aanwezig is en wat voor vragen deze stelt. Als dit heel erg basic vragen zijn dan kunt u deze wellicht beter overslaan.

Verder zijn er sites waar ervaringen over hosters vermeld staan. Helaas zijn die verre van objectief te noemen.

Het beste is een lijst van eisen opstellen, eventueel in samenspraak met de ontwikkelaar van de software. Daarmee kunt u op zoek gaan..

BsHosting
09/07/07, 14:02
Dit zal zal zeer zeker een storm van protest teweeg brengen daar ik zelf ook zat SIDN leden ken die de grootste puinhoop maken of gemaakt hebben dus wat dat betreft wil de SIDN niks zeggen.

En nogmaals de TS kan wel hosters benaderen die hem aanspreken, maar ben bang dat het probleem daar in het geheel niet mee opgelost zal worden.

Immers wordt de TS geblokkeerd bij planet op php gebied vanwege mail, dit in overweging nemend blijft de conclusie over dat het script misbruikt word en dus lek is.

Als TS overstapt wat zijn goed recht is komen de problemen indien het in het script zit weer terug en zit TS weer met de problemen.




Om een eerste schifting te maken zou u bij SIDN kunnen kijken wie er lid is. U kijkt dan in ieder geval bij hosters die dusdanig serieus met hun vak bezig zijn dat zij de kosten van deelname geen probleem geven.
Ook dit punt zal, helaas, een storm van protest geven..

TS heeft er zelf geen verstand van geeft ie aan dus wie moet dat beoordelen dan.
Beste lijkt me eerst iemand inhuren die het script nakijkt, overstappen kan altijd nog.
Maar overstappen als het probleem nog blijft lijkt me toch ook geen optie.


U zou ook hier op het forum kunnen kijken of de hoster van uw keuze hier aanwezig is en wat voor vragen deze stelt. Als dit heel erg basic vragen zijn dan kunt u deze wellicht beter overslaan.

spelendwijzer
09/07/07, 14:15
Zoals ik al melde, hebben wij contact gehad met planet. Planet heeft zelf gemeld dat zij alle scripts uitgezet hadden!!!!!
Wij maakten eerst gebruik van een php script en dat werkte. Plotseling biet meer. Na contact met planet vertelden zij dat bij het pakket waar wij gebruik van maken Windows 2000 php scripts niet werken en nooit gewerkt kunnen hebben. Erg raar aangezien het wel een aantal maanden gewerkt had. Toen dus naar het gebruik van een asp script gegaan. Dit werkte ook tot na ene tijdje niet meer. Na veel contact kregen wij te horen dat plante alle script uitgezet had. Nogmaals dus niet ons blokkeert, maar alle scripts. Nu dus gebruik van een normaal email script, maar dit brengt natuurlijk de nodige missers met zich mee, aangezien dit werkt op de email van de klant.

Heb overigens net weer het asp ingeschakelt en nu werkt het dus wel. Blijkbaar heeft planet het probleem verholpen zonder de klanten op de hoogte te brengen. Misschien hebbenh de scripts bij uw klanten ook langere tijd niet gewerkt zonder dat ze dit door hebben gehad!

Wat ik vertelde was dat zij een ander pakket hebben dat draait op linux en linux ondersteunt wel php. Toen wij dus vroegen of we dan van pakket konden wisselen omdat wij liever met php werken. Was het antwoord dat dat erg ingewikkeld was en dat ze bovendien ook de php scripts daar uitgezet hadden.

Ik vind het dus ook totaal niet aardig dat u ons beschuldigd van spammen of dat onze site niet goed is. Ik heb natuurlijk allang uitgezocht waar het probleem moet liggen, wat erg lastig is aangezien iedereen de vinger naar elkaar wijst. Maar de scripts werken gewoon, aangezien ze gewoon gewerkt hebben en na toegeven van planet dat ze iets uitgezet hadden niet meer.

Vervolgens was mijn vraag hier dus ook hoe ik weet wat ik nodig heb om een webwinkel normaal te kunnen hosten.

Wij zijn planet namelijk goed zat omdat ze blijkbaar zonder klanten te informeren aan dingen gaan rommelen. en omdat ze erg bijdehand zijn door te telefoon of geen idee hebben waar je het nou eigenlijk over hebt.

Vandaar dus mijn dank aan crazycoder voor het antwoord.
Gewoon vragen beantwoorden en tips geven.
Ja idd ik vind het erg rottig om een goede hoster te vinden, omdat iedereen roept dat die het beste is en ook op vergelijkingsites heb ik het idee dat de commentaren niet helemaal kloppen.
We willen niet iets zo goedkoop mogelijk, maar iets dat werkt en mocht je problemen hebben dat ze je dan normaal helpen, zonder het probleem af te schuiven.

Bedankt in elk geval iedereen. Ik ga weer verder met mijn zoektocht

Henky!
09/07/07, 14:21
Maar mijn vraag ging dus niet daar over, maar over waar een goede hoster aan moet voldoen om een webwinkel normaal te kunnen hosten en waarbij de scripts niet worden uitgezet en waar je als je problemen hebt gewoon geholpen wordt zonder dat de fout steeds ergens anders gelegd wordt en waar je zonder rare reacties gewoon geholpen wordt.
Misschien kunt u me daar mee verder helpen??
Want over planet hebben wij het genoeg gehad.
Alvast bedankt

Ik snap je wel hoor. En die reacties van (ook grote) hosters herken ik ook. Hoewel het me ook wel weer sterk lijkt dat ze alle php scripts blokkeren. Maar hoe dan ook heb je een probleem en de hoster wijst je niet in de goede richting.

Een eigen server is een mogelijke oplossing. En dat kost echt geen honderden Euro's per maand zoals hier werd beweerd. Verder hebben we nog winkels draaien bij www.cartesians.com. Daar hebben ze verstand van winkeltjes en hebben wij er twee stuks naar volle tevredenheid draaien. Ze hebben godzijdank geen helpdesk. Het is een klein bedrijf en je praat dus direct met de juiste mensen die zaken vervolgens ook direct kunnen oplossen.

BsHosting
09/07/07, 14:24
Wat ik vertelde was dat zij een ander pakket hebben dat draait op linux en linux ondersteunt wel php. Toen wij dus vroegen of we dan van pakket konden wisselen omdat wij liever met php werken. Was het antwoord dat dat erg ingewikkeld was en dat ze bovendien ook de php scripts daar uitgezet hadden.

Ik denk dat u gewoon een telefoonmiep aan de lijn heeft gehad die zelf nog eens niets wist en gewoon maar lukraak antwoord
Ingewikkeld is het niet u koopt een ander pakket backupped alles zelf en upload het op het nieuwe pakket en het oude zegt u op

Ik vind het dus ook totaal niet aardig dat u ons beschuldigd van spammen of dat onze site niet goed is. Ik heb natuurlijk allang uitgezocht waar het probleem moet liggen, wat erg lastig is aangezien iedereen de vinger naar elkaar wijst. Maar de scripts werken gewoon, aangezien ze gewoon gewerkt hebben en na toegeven van planet dat ze iets uitgezet hadden niet meer.

U luisterd niet ik beschuldig u niet ik geef aan waar de fout kan zitten en waarschijnlijk ook gewoon zit daar er altijd wel lekken gevonden door hackers en spammers.
Planet helpdesk geven standaard antwoorden en mogen schijnbaar niks anders maar omdat het gewerkt heeft geeft het al aan dat het uitgezet is met een reden.
Ik zeg niet dat u zelf spamt u bent er waarschijnlijk de dupe van maar het is uw pakket en uw shop dus uiteindelijk bent u verantwoordelijk dat kan ik ook niet helpen.


Vervolgens was mijn vraag hier dus ook hoe ik weet wat ik nodig heb om een webwinkel normaal te kunnen hosten.

Dit is afhankelijk van uw budget en wat voor ruimte u nodig denkt te hebben, iedereen kan wel een inschatting maken maar om te beginnen hoeveel ruimte gebruikt u nu bv.

p.s heb net zelf een klant gebeld van mij en gevraagd welk pakket hij had, dat blijkt hetzelfde te zijn die u zelf ook had en daar werkt alles.
Ook op de website van planet ook op deze pakketten ondersteunen ze alles.

U hoeft mij niet te geloven dat de fout bij uw scripting kan liggen maar als anderen gewoon draaien op planet ook met php zou bij mij toch eerst het scripting probleem onderzocht worden.

Ik zal hier verder niet meer op reageren ik probeer u te helpen maar het script kan volgens u niet schuldig zijn alleen planet.
ik geef u alleen maar aan dat er meer mogelijkheden zijn.

spelendwijzer
09/07/07, 14:42
De php scripts zijn beveiligd tegen spammen, dus dat ze ons daarom blokken dat kan niet.
Waarom werken ze dan nu ineens weer wel??
Bovendien Hebben we idd eerst een heleboel telefoonmiepies aan de lijn gehad, maar na lang doorzetten kwamen we wel bij deskundigen. Die hadden het niet over blocks op onze site. Er heeft zelfs een of andere baas terug gebeld en die vertelden dat ze erg veel problemen met spam, in het algemeen hadden wat ze eerst uit moesten zoeken en dat ze daarom tijdelijk alles uitgezet hadden. Dus niet alleen bij ons. Ze hebben het dus zelf gezegd, dat ze alles uitegezet hadden totdat ze het opgelost hadden. Dit lijkt ons ook erg raar omdat ze dan heel veel klanten verliezen.

Maar dat soort problemen zijn dus voor ons een reden om over te stappen. Om de slechte hulp bij problemen en de slechte service. En de onduidelijkheid.
We willen gewoon hoe dan ook weg bij planet. Mochten de problemen zich dan nog steeds voor blijven doen, dan zullen we ook van software programma voor onze winkel moeten evranderen. Maar ook in webwinkel land is het erg moeilijk om een goed pakket te vinden waarbij je ook nog eens normaal geholpen wordt.

Sorry dat ik het even verkeerd noemde, nee u beschuldigd mij niet van spammen, maar ik voelde me erg aangevallen. Kom hier gewoon om wat hulp omdat ik dat tot nu toe erg weinig tegen kom. Iedereen stuurt ons van het kastje naar de muur en ondertussen loop ik verschillende bestellingen mis. Ik wil gewoon mijn winkeltje draaien ipv al dit uitgezoek. Verder wil ik wel vertellen hoeveel ruimte ik gebruik, als ik maar kon weten hoe ik dat te weten kom. Bij planet hebben we nu een pakket van 250 mb (is dat mb??) Kijk dat soort dingen begrijp ik dus nog niet
En ik wil dus een hoster die PHP ondersteunt omdat er via dat script zeker geen lek is.
Sorry, maar ik wordt er zo moe van

Ik zal maar weer eens bij planet in de wacht gaan zitten. Hoe kan het nou dat ze eerst vertellen dat php wel werkt en dan weer niet en nu komt u met het verhaal dat php wel werkt?????

Ik wil dus een ander hoster en als het dan nog niet werkt dan ga ik de andere kant aanpakken. Maar aangezien iedereen met de vinger naar elkaar wijst zal ik ergens iets moeten veranderen om uit te proberen waar de fout ligt. En in eerste instantie is het iets simpeler om van hoster te vreanderen dan mijn hele site opnieu op te bouwen.

Ik zeg dus niet dat planet per definitie fout is. Maar ik krijg gewoon genoeg van die onduidelijkheid en ondeskundigheid.

BsHosting
09/07/07, 14:50
Kijk nu word alles een heel stuk duidelijker, de spammer was dus niet bekend en men blokkeert alles.
Ook al hebben ze het niet over een blokkade het kan natuurlijk altijd.

ik geef ook alleen mijn mening maar en geef daarbij eerlijk aan dat anderen het ook draaien zonder problemen.

alles kan een oorzaak hebben maar men moet eerst de oorzaak vinden, bij elke willekeurige webhoster was de indruk wel ontstaan in deze situatie dat het door spam was geblokkeerd.

in idd 250 is 250mb.

ik denk als u een aanvraag doet in het daarvoor geldende deel dat iedere hoster hier u best een passend aanbod kan doen.
php is normaal bij elke hoster dus dat moet geen probleem zijn