PDA

Bekijk Volledige Versie : Na een order, hoe lang wachten op colocatie?



bvankuik
03/07/07, 15:37
Ik heb een vraag: wat is een redelijke tijd om je colo provider te gunnen na het tekenen van een contract voor een paar U rackspace? Na hoeveel dagen mag je een melding verwachten van 'hang ze in rack X, die-en-die plaats'.

Ik zit inmiddels zes werkdagen te wachten en heb al een reminder gemaild, maar geen antwoord mogen ontvangen. Ik ga bellen maar vraag me af: wat hebben jullie zoal meegemaakt wat dit betreft?

Swiftway-UK
03/07/07, 15:38
1 of 2 werkdagen lijkt me ruim voldoende.

SF-Jeroen
03/07/07, 15:39
Lijkt me dat het contract pas ingaat op het moment dat de servers daadwerkelijk in het DC hangen.

Heb je online een contract getekend of hebben ze wel contact met je opgenomen per mail voor het contract?

groenleer
03/07/07, 15:42
Normalitair staat in het contact ook in welke datacenter je ondergebracht word.
Mij lijkt dat je dan ook al mag verwachten te weten in welk rack dat je moet hangen. 6 werkdagen lijkt mijn inziens ook erg lang, maar afhankelijk van de interne procedures zou dit inderdaad zo kunnen zijn.

Ijsbox
03/07/07, 15:49
Ik zou zeggen bel ze even en vraag naar het hoe en wat van de vertraging, kost je bijna niks en is een stuk betrouwbaarder dan hier een topic openen.

Randy
03/07/07, 15:55
Bij onszelf binnen 1 uur (kantoortijden). Je krijgt een overeenkomst per e-mail en bij het inhangen van de server dien je die te ondertekenen. Zes dagen is wel erg lang. Het lijkt erop dat de partij waar je inkoopt het zelf weer elders in moet kopen. Of heb je 'vreemde' eisen waardoor het lang kan duren?

bvankuik
03/07/07, 16:01
OK bedankt, mensen. Contract ging via mail en ik heb bevestiging gehad, dus dat zat snor.

@Ijsbox: Ik heb er nog niet achteraan gebeld want ik wilde niet onnodig zeuren.

Inmiddels gebeld en e.e.a. is morgen gereed :-)

Mods, topic kan dicht.

Glenn
03/07/07, 16:17
Bellen doet zoveel wonderen

!bellen++

Randy
03/07/07, 16:22
Bellen doet zoveel wonderen

!bellen++

16:18 <+Randy> !bellen++
16:18 <+KarmaSlet> karma of bellen is now 1

Ecatel
03/07/07, 18:50
wonko-edit: zie pb