PDA

Bekijk Volledige Versie : publiek ip adres veranderd na gebruik router?



bitbyter
03/07/07, 14:47
ik heb al jaren een webserver draaien maar na aansluiten van een router ivm met een 2de pc was de website niet meer extern bereikbaar. na enig onderzoek bleek dat het publieke ip-adres wat al jaren hetzelfde is veranderd na het plaatsen van de router. ik had namelijk een ip adres in de range 217.x.x.x en krijg na aansluiten router 82.x.x.x . mijn vraag is: kan dit ? hoort dit ?

Sorcer
03/07/07, 14:50
ik heb al jaren een webserver draaien maar na aansluiten van een router ivm met een 2de pc was de website niet meer extern bereikbaar. na enig onderzoek bleek dat het publieke ip-adres wat al jaren hetzelfde is veranderd na het plaatsen van de router. ik had namelijk een ip adres in de range 217.x.x.x en krijg na aansluiten router 82.x.x.x . mijn vraag is: kan dit ? hoort dit ?

Dit kan zeker. Ligt overigens ook aan je Provider. Hier met @home wisselt het ook nog wel eens als de router hebt gereset of een 1 uur af hebt gesloten. Meestal bij het laatste "meer als 1 uur afgesloten" pakt de router een nieuw IP.

bitbyter
03/07/07, 14:57
ja ik begrijp dat je ip adres wel eens kan veranderen bij @home (dynamisch) , gebeurt ook wel eens bij mensen die het modem resetten zo eens in't half jaar. maar het vreemde is dat als ik de router er weer tussen uit haal dat ik dan weer mijn oude publieke ip terug krijg . ik vind dit toch wel vaag.

gjtje
03/07/07, 15:04
Probeer in je router eens het mac-adres van de oude verbinding in te stellen, blijkbaar koppelen ze een IP aan een mac.