PDA

Bekijk Volledige Versie : Vreemde mail van de mailserver



SebastiaanStok
03/07/07, 12:54
Ik krijg sinds een paar dagen steeds deze melding in mijn mailbox.



The original message was received at Tue, 3 Jul 2007 00:00:00 +0200 from localhost with id l62M00T0012220

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- rollerscapes
(reason: 550 <rollerscapes@rollerscapes.net>: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table)
(expanded from: rollerscapes)

----- Transcript of session follows ----- ... while talking to [127.0.0.1]:
>>> DATA
<<< 550 <rollerscapes@rollerscapes.net>: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table 550 5.1.1 rollerscapes... User unknown <<< 554 Error: no valid recipients


De gebruiker rollerscapes@rollerscapes.net bestaat inderdaad niet maar dan zou hij dat al het binnenkrijgen moet verwerpen :huh:

Is het nu zodat ik gewoon spam krijg op een niet bestaand adres of is er iets mis het mail systeem? omdat ik hij van localhost komt is het een beetje onduidelijk.

Andere email s komen gewoon zonder problemen aan.
Ik maak gebruik van amavis-new en postfix.

bakkerl
03/07/07, 14:23
De mail is ontvangen vanaf localhost.

Dit kunnen nu 2 dingen zijn:
1. Je moet nog verder in je log files terug kijken waar de mail oorspronkelijk vandaan komen (amavis brengt de mail weer via localhost in het systeem). Oorspronknelijk kan de mail via een alias binnen komen welke wel geaccepeerd wordt. Je moet dus terug totdat de mail daadwerkelijk jou mailmachine op komt.

2. De mail komt heeft als oorsprong de machine zelf. Standaard wordt alles voor 127.0.0.1 ge-relayed en zal alles dus geaccepteerd worden. Aangezien dat die daarna zelf de bestemming is, maar de mailbox niet bestaat, wordt dit bericht gemaakt.

eweps
03/07/07, 14:39
Maak het account: rollerscapes@rollerscapes.net even aan op je mailserver, als het goed is krijg je dan in elk geval de mail te zien die naar je verstuurd wordt.

SebastiaanStok
03/07/07, 14:44
Het komt zo te zien van een lokale verzending.
Sendmail om precies te zijn...

Aangezien het om precies de zelfde tijd is heb ik het vermoeden dat er iets niet helemaal goed is.
* Gaat even alle cronjobs en webhosting accounts nalopen *

Edit: Ik denk dat ik er achter ben, er is bepaalde cron opdracht welke word uitgevoerd onder de gebruiker rollerscapes welke sinds een paar dagen actief is.
Alleen is hier iets niet helemaal goed mee... hij moet om de week worden uitgevoerd. Maar nu voert hij hem om de dag uit :mad: Omdat het hier om een factuur-niet-betaald herinnering systeem gaat is natuurlijk alles behalve goed
->|

Maar ik denk dat ik hier mee het probleem is opgelost :)
Bedankt voor de tips

eweps
03/07/07, 15:23
*/7 bij dagen invullen (indien DA)

Overigens, als je DA hebt kun je ook bij mail queue kijken, daar staat de melding die je cronjob geeft als hij niet goed staat ingesteld.

SebastiaanStok
03/07/07, 15:40
Ik had het ingevoerd met Webmin :)
Maar kennelijk ging dat niet helemaal goed.

Bedankt voor de tip, cronjob zijn een van die dingen waar ik altijd ruzie mee heb.

Dit verhaal krijgt nog een staartje :D
Ik was vergeten het test email adres te verwijderen, dus het heeft niet eens gewerkt gelukkig :X

En daar komt ook die fout van, het script geeft en fout en die word dus gemeld.

Nou hiermee is het hele probleem opgelost.

eweps
03/07/07, 20:29
Oke mooi! Meeste mensen zitten met die dingen, zo lastig is het opzich niet je moet alleen alle tekens weten(die staan in het DA control panel erbij).

En er worden veel fouten gemaakt door klanten die gewoon /home/... invullen bij het commando dat door de cronjob uitgevoerd moet worden.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik wat meer info over cronjobs op een website kan zetten, laten we zeggen dat ik een erg toepasselijk domein heb;-)

SebastiaanStok
03/07/07, 20:35
Ik heb ook een handleiding dus dat is het probleem niet :)
Alleen moet je dan natuurlijk opletten hoe of wat :o

eweps
03/07/07, 21:05
Ik heb ook een handleiding dus dat is het probleem niet :)
Alleen moet je dan natuurlijk opletten hoe of wat :o

Zou je me deze kunnen sturen via PM?

SebastiaanStok
04/07/07, 14:22
Ik deel hem gewoon met de rest, wel zo aardig :)
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=112
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=44

eweps
05/07/07, 00:14
Uiteraard ook prima! Bedankt.