PDA

Bekijk Volledige Versie : XS4ALL topic



xs-gebruiker
02/07/07, 19:55
Beste collega's

Ik zit nu meer dan een jaar bij xs4all en huur daar een 17u rack.
Zoals de meeste van jullie weten staat 17u gelijk aan +- 17 1u servers.

Nou heeft xs4all de stroomsloven beperkt tot 3 amp per slof.
Dit betekend dat je niet de volledige 17u kan gebruiken.

1. een simpele rekensom:

17x 0.75 amp (+- per server) = 12.75 amp
Hierbij heb ik nog geen switch/apc/vpn meegerekend.

2. Een apc in je xs4all 17u rack

Een apc volledig gebruiken is niet mogelijk bij xs4all omdat je nooit 8 servers op je apc kan drukken want dit doet meer dan 3amp.

Nou vraag je je vast af wat wil je nou presies van ons?
Ik vraag me af in hoevere xs4all dit mag doen.

Ik bedoel als je een 17u rack leverd moet je daar ook de stroom voor leveren.
Of in ieder geval de mogelijkheid tot meer amp tegen meerprijs.

Nou ik kan je vertellen xs4all geeft je niet 1 amp meer.
Meerprijs hebben ze nog nooit van gehoord en de helpdesk is ronduit slecht.

Ik zou graag jullie mening rond dit verhaal willen horen.
Zou een rechtzaak evt zin hebben omdat ze geen goed product leveren?

(sorry voor evt tikfouten, snel getikt :D)

mvdster
02/07/07, 19:58
Staat er niets omschreven in het contract?
Meestal staat er in een contract wat de inbegrepen amp's zijn en wat het maximale leverbare amp's zijn.

xs-gebruiker
02/07/07, 20:04
het contract is vrij basis, meeste informatie staat op de website of sindskort in de voorwaarden.
Kan ik ze niet pakken op het feit dat ze een half product leveren?

Alleen al de prijs kan gewoon niet uit als je maar 10u kan gebruiken omdat er niet meer stroom is.
xs4all was al duur maar dit slaat alles.

pierce
02/07/07, 20:33
Ga je nu in elk xs4all topic klagen over de stroom?
Dat je het er niet mee eens bent kan ik me voorstellen, maar om dan in elk xs4all topic te reageren lijkt me ook wel weer wat overdreven....

crazycoder
02/07/07, 20:41
En daar wil je een rechtzaak voor starten? Enig idee wat je daaraan kwijt bent?

Als de beperking ineens is en zonder dat contract over AV daar de mogelijkheid toe bieden dan zou ik daar toch een stevige discussie over aangaan. Helpt dat niet dan kan je overwegen of het wellicht verstandig is om elders te gaan shoppen.

xs-gebruiker
02/07/07, 20:49
zoals je weet beloofd xs4all vanalles maar waarmaken is een 2de.
Je hebt opzich wel gelijk ik moet naar een andere provider gaan zoeken.

Maar das toch triest of niet?
Dat je als XS4ALL ( de grootste ISP in nederland) je klanten op z'n manier moet oplichten.
Ik weet dat een rechtzaak duur is maar als ze verliezen kost het me niks (een beetje tijd)

Ik wil toch proberen xs4all te pushen naar wat ik wil, en dat is simpelweg 2amp meer per slof.

Enig idee hoe ik dit kan afdwingen zonder er een rechtzaak van temaken?

Triloxigen
02/07/07, 20:54
Het is vrij normaal dat het stroom gebruik gelimiteerd is. Het is simpelweg op dit moment niet mogelijk om een rack naar wens vol te stouwen en er volledig stroom voor te gebruiken.
Hyves is een leuk voorbeeld, die hebben maar 4 servers per rack vanwege het stroom verbruik.


Waar je nu een rechtzaak van wil maken is me onduidelijk. In welk deel sta je niet in je recht en wat geeft de rechtzak aan meerwaarde (het kost je meer dan dat het je zal opleveren)

xs-gebruiker
02/07/07, 20:56
ja das waar.
Ik dacht zelf aan de prijs verhouding.

500 euro voor 17u mag je toch wel voldoende stroom verwachten.
Of op z'n minst een mogelijkheid tot meer amp voor meerprijs. (alhoewel dit ook belachelijk is)
maar ja niet voldoende stroom leveren en wel de prizen verhoging ivm stroom pik ik simpel weg niet.

Wat is een goed alternatief kwa netwerk?

+- 17/20u 10/15mbit minimaal 10amp stroom

xserve
02/07/07, 21:12
Wat is een goed alternatief kwa netwerk?

+- 17/20u 10/15mbit minimaal 10amp stroom
Tegenwoordig in ieder geval niet meer in de randstad. Zul je toch echt richting het zuiden of het oosten van het land moeten voor meer stroomverbruik.

Zelfs in EUNetworks waar iedereen naartoe vlucht kom je met een half rack uit op ongeveer 7 ampère. En bij Redbus is dit ook 2-3 ampère.

Hans
02/07/07, 22:06
Zo gek is het nog niet bij XS4ALL hoor. Met 2 APC's kan je met ongeveer 0,5A/server zeker 10 servers kwijt. Dan heb je nog wat ruimte voor 'n reserve PSU en HDD's en je APC's + switch. Er zijn er maar weinig die 6A bij 17U leveren.

xs-gebruiker
03/07/07, 13:39
2x 3 amp bedoel je.
dat ze maar 6 amp geven vind ik in preciepe ook geen ramp.
Maar dat je geen extra amps kan krijgen als je erom vraagt das slecht.

Ik moet nu naar een tweede locatie zoeken omdat xs4all blade servers plaatst en grotere klanten wel veel stroom laat gebruiken.

Das discriminatie.

Zal es kort vertellen wat ik al zoal heb meegemaakt bij xs4all in korte tijd:

1. Console server gestolen van verdieping 1
2. Zaagsel in de racks (ja echt houtsnippers)
3. Bel ik voor remote hands met een storing word er 5 uur later gereageerd.
4. Administratie van xs4all deugt niet waardoor je regelmatig verkeerde facturen ontvangt
5. Colo storingen worden niet gemeld omdat xs4all geen claims wil.

Kortom een dikke puinhoop.
Xs4all is flink in mijn wardering gezakt terwijl ik voorheen toch best tevreden was.

in reactie op hans die zegt dat 10u in 17u prima is.
na de verhoging betaal je al standaard 55 euro per server voor je ruimte en stroom.
hier zit nog niet eens de server kosten of licentie kosten bij in.
sorry hoor maar als je dat ok vind zit er echt een steekje los ergens.

en 0.5 amp per server?? als je celerons draaid haal je dat, de piek zal zowieso boven de 0.7 amp liggen.
De gem hosting provider gebruik minimaal p4 of dual core systemen.

flashbanger
03/07/07, 14:20
Aan wat ik lees qua wat je zegt zou ik zeggen : Zoek een andere lokatie!

Zolang XS4All doet wat er op papier toegezegt is staan zij in hun recht, wijken ze onaangekondigd daar vanaf kun je ze hierop aanspreken, lossen ze dit niet op tijd op staat er in je contract ook hoe je er vanaf kunt komen.

Zodra je telefonisch iets toegezegt krijgt, probeer dit op papier bevestigd te krijgen.

Ijsbox
03/07/07, 16:57
Zodra je telefonisch iets toegezegt krijgt, probeer dit op papier bevestigd te krijgen.

of neem je gesprekken op ;)

flashbanger
03/07/07, 17:03
of neem je gesprekken op ;)

Succes met het horen van een naam... 49 van de 50 personen die je aan de lijn krijgt bij XS4all verrekken het om een naam te geven. Alleen de betere sales personen heb ik tot nu toe een naam van mogen noteren (helaas ben ik de naam van de betreffende persoon kwijt :( )

Axis (NetMatch)
03/10/07, 11:53
Je weet waar je bij xs4all voor betaalt.. In elk datacenter is stroom schaars, en bij xs4all evengoed. Je krijg 3A (of 2x3A?) bij je 1/3e rack, en daar moet je het mee doen. Krijg je wel onbeperkt dataverkeer voor terug.

Wij moeten ook steeds maar racks bijnemen, omdat we met onze slurpende servers maar ongeveer tien servers per rack kunnen doen. (met 2x10A). Dat halen we er wel weer uit met dataverkeer.

Als je meer stroom nodig hebt, zul je naar een volledige kast moeten, of moeten zoeken naar een datacenter zonder stroomgebrek.

HostingTotaal
07/10/07, 22:41
Tja xs4all doet gewoon slim. Liever stroom hamsteren dan stroom uitval. Ik vind de prijs die je van xs4all hebt vrij normaal. Bij ons (easynet shr) betaal je hetzelfde of meer voor die setup. Terwijl als je naar ons dc in Breda gaat betaal je de helft minder.

Ik denk dat een rechtszaak weinig zin heeft en ik heb de algemene voorwaarden van xs4all niet eens gelezen.

rensariens
07/10/07, 23:08
De laatste keer dat ik om een vrijblijvende offerte bij xs4all heb gevraagd kon ik bij 1/1 rack 20A stroom krijgen. (1200 euro pm met 20mbit traffic of iets dergelijks)

VvS
08/10/07, 05:54
Succes met het horen van een naam... 49 van de 50 personen die je aan de lijn krijgt bij XS4all verrekken het om een naam te geven. Alleen de betere sales personen heb ik tot nu toe een naam van mogen noteren (helaas ben ik de naam van de betreffende persoon kwijt :( )
Ik heb regelmatig met de 2e lijn aan de telefoon gehangen. Altijd noemden zij namen.

Overigens zitten er meestal niet meer dan 2 personen bij de 2e lijn. Verder heb je, neem ik aan, een vaste contactpersoon.

Het was overigens nooit verplicht om namen te noemen op de hd van xs, maar je kunt er wel naar vragen.