PDA

Bekijk Volledige Versie : Invoer belasting 2e hands artikelen



snaaps
30/06/07, 14:56
Hallo,

Weet iemand of er invoer belasting moet worden betaald wanneer je bijvoorbeeld 2e handse artikelen uit de USA laat overkomen?

Bij nieuwe artikelen is dit namelijk wel zo, soms ben je dan nog duurder uit dan hier in nederland.

MediaServe
30/06/07, 17:53
Ik denk niet dat de belastingdienst hierbij onderscheid maakt tussen gebruikte en ongebruikte producten. Dat wordt dus gewoon invoerrechten betalen helaas.

Ik weet het niet 100% zeker...

swedendedicated
30/06/07, 18:05
Hallo,

Weet iemand of er invoer belasting moet worden betaald wanneer je bijvoorbeeld 2e handse artikelen uit de USA laat overkomen?

Bij nieuwe artikelen is dit namelijk wel zo, soms ben je dan nog duurder uit dan hier in nederland.

Het is net als met de 2e hands detailhandel moet je ook evengoed btw over betalen! onlogisch als je denkt dat er al een keer belasting over betaald is. Hetzelfde geld overigens voor 2e hands producten uit het buitenland, valt gewoon onder invoerrechten. (zeker iets gekocht op ebay???:lovewht:)

snaaps
01/07/07, 07:57
Ik zag inderdaad iets leuks op ebay.
36 supermicro super servers voor 8 a 9000 euro.

Na wat enig speurwerk betaal je alles bij elkaar zo,n 50 a 60 procent belasting!
Ja ik vindt dit wel raar, linkse politiek...

Gelukkig is er in de EG wel een vrij markt, daar hoeven dus geen ivoerrechten en alles wat daar verder bij komt kijken betalen.

Randy
01/07/07, 12:28
Houdt je wel rekening met de voeding Marcel. USA = 110 Volt. Weet niet of ze schakelbaar zijn naar 230...

Edit, zie al dat de 36 servers (http://cgi.ebay.com/LOT-of-36-SuperMicro-P4-2-8Ghz-1U-Superserver-server_W0QQitemZ170125413026QQihZ007QQcategoryZ148 4QQrdZ1QQcmdZViewItem) dit ondersteunen.