PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam in PDF Vorm ?



Toepes
29/06/07, 14:20
Zojuist kreeg ik een mailtje binnen met PDF bijlage. Nieuwsgierig als ik ben meteen geopend en bleek dit een spambericht te zijn.

Is dit de nieuwe rage ? Tot nu toe had ik deze versie van spam nog niet gezien.

wonko
29/06/07, 14:36
Hebben we voor het eerst een dag of 3 terug gezien.

Gomer
29/06/07, 15:32
Hier vaak last van ... idd nieuwe rage.

zies
03/07/07, 12:13
Wij zien het hier ook steeds meer voorbij komen. Heeft iemand al een mooie oplossing voor spamassassin gevonden? Wellicht iets (g)ocr-achtigs?

santema
03/07/07, 12:19
Hebben we voor het eerst een dag of 3 terug gezien.

Hier ook, komen per dag een aanta mailtjes binnen, nog geen pdf geopend trouwens.

Lijkt me niet slim dat je op de pdf zelf gaat filteren, in elk geval niet alle pdf eruit filteren :).

almar
03/07/07, 12:44
Ze beginnen idd en masse binnen te komen nu.

Ecatel
03/07/07, 13:13
ook last van ja, buitengewoon vervelend.

swedendedicated
03/07/07, 13:13
Erggug trieste manier van spam, vooral omdat ze invoice erbij zetten, nu heb ik gelukkig niet veel crediteuren dus ik weet precies wat ik moet openen en wat niet.

1ms
03/07/07, 13:24
Ik heb tijdelijk iets in elkaar geflanst zodat pdf files geparsed worden. Alleen is het niet ideaal. Ik hoop op een update van spamassasin

DutchTSE
03/07/07, 17:09
nog 0.0 gehad :) mogelijk dat ze via blacklist al worden tegengehouden :)

Deimos
03/07/07, 17:12
Hier komen ze ook niet binnen, de PDF rules van rulesemporium werken hier naar behoren. :).

TotaalIT
03/07/07, 19:31
,,Nieuwsgierig als ik ben meteen geopend''

lekker slim...... heb je zeker een heel goede virusscanner aan staan?

Toon
09/07/07, 23:07
Hier komen ze ook niet binnen, de PDF rules van rulesemporium werken hier naar behoren. :).

100% mee eens, af en toe wat tweaken maar het doet goed zijn werk!

l30n
09/07/07, 23:11
Hier komen ze ook niet binnen, de PDF rules van rulesemporium werken hier naar behoren. :).

Hoe betrouwbaar is dit overigens? Checken jullie ook steeksproefsgewijs of het inderdaad spam is?


Ik heb tijdelijk iets in elkaar geflanst zodat pdf files geparsed worden. Alleen is het niet ideaal. Ik hoop op een update van spamassasin

Datgene wat je hebt, zou je dat ook willen sharen?

--

Wat ook regelmatig langskomt de laatste tijd zijn berichten in het duits en berichten waarin men meldt dat vanaf jouw IP, zonder een ip vermelding, verdachte activiteiten plaatsvinden en dat je wellicht getroffen bent door een nieuw opkomend 'virus' en dat er geen oplossing is. Maar je kan vervolgens wel klikken op een link om het probleem op te lossen.


Hier komen ze ook niet binnen, de PDF rules van rulesemporium werken hier naar behoren. :).

Zou je willen sharen hoe je cocktail aan cf's eruit ziet of desnoods enkel wat aanraders opnoemen.

Randy
10/07/07, 01:30
Hier inmiddels ook meerdere gehad. Vrij nieuw, hoewel ik de laatste 2/3 weken _heel_ veel Duitse aandelenspam krijg. En kan helaas geen Duitstalige mails blokkeren omdat een 20% van de klanten Duits is. Meeste staan gelukkig in Spamhaus of andere lists.
Zie ze dan voornamelijk op het 'boobytrap' account/domein dat verder niet gebruikt wordt.

X-Hosted
10/07/07, 17:22
Hier ook reeds een paar binnen gehad, veel aandelencrap inderdaad.

JorisGS
10/07/07, 22:13
Je kan nu wel mooi zeggen bij iedere facture die binnenkomt dat je dacht dat het spam was.

X-Hosted
10/07/07, 23:32
Je kan nu wel mooi zeggen bij iedere facture die binnenkomt dat je dacht dat het spam was.

Dat kan alleen in geval van; alle pdf'jes die je per mail ontvangt direct naar /dev/null

Laten we niet hopen dat iedereen zo rigoreus te werk gaat ;). Zou vervelend zijn als dit per mail verzonden facturen gaat hinderen, like spamfilters die facturen/invoices onterecht als spam markeren.

Xolphin
11/07/07, 23:43
Er zijn al rules voor spamassassin, kijk even op rulesemporium en zoek op PDFInfo (ik kan helaas nog geen links posten). Als je de webmaster van rulesemporium een e-mail stuurt, dan kun je ze downloaden.

aartvg
12/07/07, 00:30
bij mij worden ze er netjes uitgeviltert door spamassassin