PDA

Bekijk Volledige Versie : hallo mischien iemand dit hier een tip heeft?



Websiteshosters
29/06/07, 06:06
Hallo,

Ik heb net een klant gehad en die vroeg me dit.

********
Klant:

Er doemt overigens een mogelijk probleem heb heb ik zonet geconstateerd. De hoofddomein van mijn registratie (XXXXXXX.com) staat op een VPS bij een Zwitsers bedrijf. Sinds vanavond heb ik gezien dat de website van het bedrijf volledig offline is (dit geld eveneens voor mijn domein op hun VPS). Nu zijn ze al eens eerder gehackt (en dat voor een hoster) en daarbij is de gehele klanten database geroofd.

Ik zie er echter van komen dat ik door deze ontwikkeling de DNS van mijn domein niet anders kan aanpassen dan misschien wel via InterNIC zelf, aangezien het betreffende bedrijf ook niet langer reageert op mijn mail (ticket systeem).

Mogelijk heb je hiervoor nog een waardevolle tip die dit proces zou kunnen versnellen. Als deze fase achter de rug is kunnen de overige websites ook allemaal over naar jullie server.

******

Ik zou het niet weten wat daar aan te doen. Iemand een suggestie?

Alvast hartelijk bedankt

Deimos
29/06/07, 06:57
Uitgaande van het feit dat de domeinnaam op naam van de klant staat, zou je een transfer van het domein per fax kunnen aanvragen. Maar daar kan je .com registrar je vast veel meer over vertellen.

groenleer
29/06/07, 12:23
Inderdaad, transfer by fax.

Neem contact op met je .com registrar.
Het is belangrijk dat het domein op naam van je klant staat.
De klant dient een formulier te printen op BRIEFPAPIER en deze terug te faxen naar het registry.

Je .com registrar kan je hier meer informatie over geven en je daarbij begeleiden.

VinceSTM
29/06/07, 17:39
Inderdaad, transfer by fax.

Neem contact op met je .com registrar.
Het is belangrijk dat het domein op naam van je klant staat.
De klant dient een formulier te printen op BRIEFPAPIER en deze terug te faxen naar het registry.

Je .com registrar kan je hier meer informatie over geven en je daarbij begeleiden.

net gehoord van transip dat ze geen fax transfers ondersteunen...

/me zit in hetzelfde schuitje

Cripton
29/06/07, 18:37
Dat is lastig VinceSTM dat TransIP geen fax ondersteuning heeft. Misschien een optie om dit per post te doen? Deze situatie hebben we nog nooit mee gemaakt maar het is wel lastig.

De klant verwacht dat de hoster alles regelt. Nu moet de klant zelf gaan faxen om dit probleem in orde te maken. Maar wat als de klant op vakantie is of zegt 'regel jij het maar' dan zit je nog met het probleem. Wie is in deze situatie aansprakelijk als het domein off-line is? De klant of de hoster?

maxnet
29/06/07, 19:45
Neem even contact op met de .com registrar waar de Zwitserse hoster het domein heeft geregistreerd, en leg hen de situatie uit.
Welke partij dat is kan je in de whois terugvinden.

Indien je een fax transfer via een andere registrar wilt doen heb je daar alsnog de authorisatie code van het domein voor nodig.

Websiteshosters
29/06/07, 20:18
Bedankt voor de tips mensen