PDA

Bekijk Volledige Versie : Streaming server / software



ByteMe
28/06/07, 18:21
Hoi,


Er is mij gevraagd om in de toekomst ook streaming media aan te bieden en dus ben ik op de prospectie-toer.
Aangezien België nog steeds gigantisch duur is qua bandbreedte is een optie in het buitenland misschien een troef.

Vooraleer offertes te gaan verzamelen ben ik op zoek naar info/tips/meningen hierover.

De opties zijn;
-> Server aankopen en plaatsen in BE/NL
-> Dedicated huren in BE/NL
-> Streaming dienst afnemen in BE/NL is geen optie, zie vraag 2.
-> Een 2k3 virtueel op één van onze webservers draaien.
Ben enorm tevreden van onze colo-kwaliteit, maar trafiek zal dus vele duurder zijn.

De vereisten zijn;
-degelijke server ik denk aan dual 2ghz/1,5GB/2x250GB
-windowsmedia 128k, dus een 2k3 machine
-initieel 300GB trafiek (geen 1mbit door zware pieken overdag)
-moet geen CP ed hebben
-connectie is belangrijk, vooral voor Belgische luisteraars

Ben er nog niet helemaal uit. Tips zijn welkom.


2e vraag;
Er zou voornamelijk audio vanop de server zelf gespeeld worden adhv playlisten, dus geen upstream. Klanten zouden dan wel hun 'playlist' moeten kunnen samenstellen op de server. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik doel op Radiohost/Radouga/Carmen/... maar dan webbased, met mogelijkheid van hun muziek te uploaden etc.


Bedankt voor jullie advies.

Randy
28/06/07, 22:26
Hoi,

Ik ben bekend met Radiohost, Raduga en Carmen Server. De laatse heb ik zelfs nog stukken aan meegeschreven. Al gebruik ikzelf PC-Radio tegenwoordig (Maar nog wel Carmen TV).
Het on-demand afspelen van content volgens een format is behoorlijk moeilijk, zelf leveren we daarvoor een VPS met bijvoorbeeld SAM, dit is de goedkoopste oplossing.
Met Windows Media Services kun je echter prima playlisten maken, evenzo geldt voor Shoutcast. Beide oplossingen bieden we (op resellerbasis) aan. Ik kan je eventueel wel wat testaccounts aanmaken als je eens wat wilt proberen?

ByteMe
29/06/07, 09:13
Thanks. Dat zou leuk zijn, geef je het me PM door?

Heb nog wat verder zitten zoeken en heb enkele leuke flash tools gevonden om dit te doen. Dit zou misschien een andere mogelijkheid zijn.
Bijv FlamPlayer (uploaden/lijstenmaken/afspelen), of zelf backend de playlist-tools maken en WimpyPlayer-code gebruiken als player.

Er zouden professionele klanten zijn die ons alles laten afhandelen en enkel een stream willen (WM services is dan gewoon goed), en dan zijn er andere die hun eigen 'stationnetje' willen hebben (liedjes uploaden/playlist/player op hun site)