PDA

Bekijk Volledige Versie : MySql configureren op RAQ



mellie
27/06/07, 21:06
Hey,

Ik heb sinds kort een RAQ 550 (orig 4 upgraded naar550) server aangeschaft om websites op te draaien.
Nu weet ik dat de RAQ php en mysql bevat. en ben al een paar dagen aan het google op raq en mysql, maar kom steeds uit op het updaten van mysql, maar ik ben al blij als ik de huidige geinstalleerde mysql kan configureren :o
Echter lukt het my niet om de Mysql te configureren, kan iemand mij hier wellicht bij helpen?
Hoe pak ik dit aan? als ik in de ftp mappen kijk of in de raq zelf kan ik hier niets over vinden.

Ik zou jullie zeer dankbaar zijn als jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Ik heb wel vaker met mysql gewerkt, maar het configureren en dus ook kopelen met php om scripts/ dbses te draaien over je webserver is nieuw voor mij :huh:

dank u :W:

Randy
27/06/07, 21:30
Ik kan je enkel adviseren Rackstar te installeren. Sun Raqware is al jaren End of Life en hier zit geen support meer op. Meer informatie: www.rackstar.net (En nog gratis ook)

mellie
27/06/07, 21:35
Ik heb inderdaad een poging gedaan rackstar te installeren, maar dan vraagt hij om een rom update. en daar heb ik al helemaal geen kaas van gegeten, ik kan er een aankopen en dat kost 125 dollar :huh:

Ik ben al blij als ik mijn raq kan configureren :o

Randy
27/06/07, 22:56
Een Rom upgrade is niet altijd noodzakelijk en afhankelijk van de huidige versie. Deze kun je zien door vanuit de shell 'cmos -v' in te typen. (eventueel het goede path zoeken).