PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan mijn eigen site niet zien...



Pepijnvlug
27/06/07, 20:15
Hallo,

Ik heb een hosting, het is een debian ETCH met alles er op en er aan,
alleen heb ik een probleem ik kan wel de inlog pagina zien van het hosting panel alleen sites zie ik niet.. ik heb ook een domein (domein kan ik even niet laten zien) alleen die site kan ik dus niet bekijken laat staan uploaden ect.
ik denk dat dit komt door mijn router, ik heb een Thomson-Alcatel speedtouch 570 Versie 2.0. Een persoon zecht dat mijn provider moet updaten, maar kan ik dan de site zien of moet ik dan een hele andere router? zoals een linksys ofzo?
Groetjes Pepijn Vlug!

dreamhost_nl
27/06/07, 20:21
"Ik heb een auto, het is een Mercedes D klasse met alles er op en er aan, alleen heb ik een probleem ik kan er wel in gaan zitten, maar starten lukt me niet..."

Het is niet mogelijk je met zo weinig informatie verder te helpen. Er zijn gewoon teveel factoren die meespelen... Een domeinnaam is toch echt wel nodig, willen we je ook maar enigszins kunnen helpen. Heb je al geprobeerd via externe web sites of deze wel je server/domeinnamen kunnen bereiken?

SF-Jeroen
27/06/07, 23:39
ga je router config even in, zet UPNP aan en druk op save. Niet zo heel erg veilig, maar als je een goede firewall hebt komt het allemaal goed

het kan ook wat anders zijn trouwens :P

Ramon Fincken
28/06/07, 00:00
kan wellicht ook aan de DNS refresh van je ISP liggen,
al eens bij de buurman of een vriend geprobeerd ?

VinceSTM
28/06/07, 01:11
ik denk dat hij van intern -> externe ip probeert te bereiken... :P en dat gaat niet :P

Lars Claus
28/06/07, 01:20
Kan ook aan de instellingen van httpd.conf liggen. (als er gebruik wordt gemaakt van apache.)

Blacky
28/06/07, 02:31
ik denk dat hij van intern -> externe ip probeert te bereiken... :P en dat gaat niet :P
Wel als je router nat-loopback ondersteund en de nodige Speedtouch routers doen dat.
Da's het probleem het kan vanalles zijn...
Hij kan eens een proxy in z'n browser instellen en kijken of het dan wel lukt, misschien staat die nat-loopback uit, misschien is het iets in de httpd.conf misschien iets bij zijn provider...
Koffiedik kijken met zo weinig exacte info.

Ramon Fincken
28/06/07, 08:12
euh tja als de site op zijn LAN staat gehost zou ik kiezen voor vhosts en je eigen hosts file aanpassen zodat het lijkt alsof je een externe host hebt

oftewel Pepijn , we need more info ! http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/120188-kan-mijn-eigen-site-niet-zien.html#post869956

Pepijnvlug
28/06/07, 09:52
"Ik heb een auto, het is een Mercedes D klasse met alles er op en er aan, alleen heb ik een probleem ik kan er wel in gaan zitten, maar starten lukt me niet..."

Het is niet mogelijk je met zo weinig informatie verder te helpen. Er zijn gewoon teveel factoren die meespelen... Een domeinnaam is toch echt wel nodig, willen we je ook maar enigszins kunnen helpen. Heb je al geprobeerd via externe web sites of deze wel je server/domeinnamen kunnen bereiken?
Externe web? ik vat het niet helemaal ik ben net nieuw in De "webhosting" een vriend heeft voor mij de server geinstalleerd via ssh maar hij weet ook niet hoe ik dat kan oplossen, alleen kan ik die computer zijn site bekijken door naar het router ip te gaan dus 10.0.0.152 want alle computers in mijn netwerk hebben de zelfde ip en dus heb ik dan een probleem want ik kan niet naar mijn eigen ip kijken dus ook niet naar een andere computer!

NielsV
28/06/07, 12:17
Heerlijk deze info; je moet wel even secuur zijn en wat mij betreft ook even op je zinsbouw letten..... ik heb je laatste reactie twee keer moeten lezen voordat ik begreep wat je schreef.

Samenvattend: Een vriend van je heeft een server geinstalleerd via SSH bij jou thuis?
Dan heeft deze server als het goed is een _uniek_ ip adres (immers elke computer binnen een netwerk moet een uniek adres hebben..)...

Stel je hebt je interne netwerk geconfigureerd in de range 192.168.x.x
Dan kan ik me voorstellen dat de server het IP-adres 192.168.1.1 heeft en de werkstations b.v. 192.168.1.2 t/m 255...

Je kunt dan intern in je netwerk de site benaderen via 192.168.1.1.. Wil je dat de site voor de hele wereld beschikbaar komt,dan moet je zorgen dat je poort 80 in je modem/router laat doorverwijzen naar het interne IP nummer 192.168.1.1.....

Stel je IP adres van je ISP is 123.456.789.0 dan komen mensen die in hun adresbalk typen http://123.456.789.0 terecht bij jou internet verbinding --> modem --> Router --> doorverwijzing naar 192.168.1.1

Een domeinnaam is in dat geval erg handig; A-record instelen naar je IP-adres (123.456.789.0 b.v.) et voila..

Misschien heb je hier niets aan, maar dan begrijp ik je vraag misschien niet helemaal :-)

Succes anyway!

Pepijnvlug
28/06/07, 14:02
Alleen bij mijn router kan ik geen ip adres geven zoals ik al zei alle pc's hebben de zelfde ip alleen het "inside ip" is verschillend!

SF-Jeroen
28/06/07, 14:29
Dat klopt, je hebt namelijk waarschijnlijk maar officieel IP, de rest is intern, maar wat je dus moet doen is in je router een forward maken van poort 80 naar je server, zoals Niels heeft uitgelegd

Pepijnvlug
28/06/07, 14:53
Ja dat heb ik ook al lang gedaan de server is goed geinstalleerd en alle porten zijn *geforward*maar het gaat er om dat ik mijn site niet kan zien en dat wel moet zien,, ik kan dus niet naar mij eigen ip gaan zeg maar :S

SF-Jeroen
28/06/07, 15:12
Je moet de ROUTER configuren, niet de server, en alle poorten openzetten heeft geen zin, je moet de poort FORWARDEN naar de server

Pepijnvlug
28/06/07, 15:18
Gualcheruis hoe moet ik mijn router configureren? en sorry ik heb het fout gezecht mijn porten zijn gevorward naar de server*
* sorry voor het mis verstand!

SF-Jeroen
28/06/07, 15:20
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/SpeedTouch570/eJamming_Station.htm

Je moet dus poort 80 forwarden naar het interne adres van je server

Pepijnvlug
28/06/07, 15:24
Ja dat heb ik dus al gedaan, ik moet in mijn router een nieuw ip addres maken en dat addres geven aan die computer of niet?

SF-Jeroen
28/06/07, 15:25
Je router geeft elke computer automatisch een intern IP dmv DHCP, die beginnen doorgaans met 192.168 of 10.0

Je server krijgt dus indien DHCP aanstaat vanzelf een IP toegewezen

NielsV
28/06/07, 15:27
Je router geeft elke computer automatisch een intern IP dmv DHCP, die beginnen doorgaans met 192.168 of 10.0

Je server krijgt dus indien DHCP aanstaat vanzelf een IP toegewezen

En staat DHCP uit, dan ga je zelf IP adressen aan pc's toekennen..

Vervolgens via een NAT instelling zeg je in feite:

"Binnenkomend verkeer op je router op poort 80 moeten naar "mijn server" met het IP adres xxxxxxxxx"

Pepijnvlug
28/06/07, 15:29
oke,, nu snap ik er even niets meer van ...?

NielsV
28/06/07, 16:04
Stel dat er geen DHCP server staat ingesteld, dan moet je zelf de PC's een IP adres geven (allemaal uniek uiteraard).

Je noteerd welk IP adres jou server heeft en die voeg je toe in je internet-modem/router.
Daar geef je aan dat binnenkomend verkeer op poort 80 doorgestuurd moeten worden naar het IP van je server (die je zelf hebt toegewezen: zou zelf kiezen voor 192.168.1.1 voor je server).


Eigenlijk staat dit hiervoor ook al beschreven...


SUcces nogmaals!


Niels

Pepijnvlug
28/06/07, 16:06
lama,, alleen ik snap nog steeds niet waarom ik mijn domein niet kan bekijken, weet iemand de oplossing, zoals iemand tegen mij zei: Neem een linksys!

SF-Jeroen
28/06/07, 16:08
Links in het menu, -> Advanced -> DHCP (In de router dus)


En op deze pagina moet je die forward instellen

http://pwp.netcabo.pt/DeepSea/faq/routers/speed2.jpg

Pepijnvlug
28/06/07, 16:14
Maar het gaat niet om het port forwarden het gaat erom dat ik mijn domein kan bekeiken en dat kan dus niet!

SF-Jeroen
28/06/07, 16:17
STAP 1 - Bij je domein, verwijs je A records naar jouw EXTERNE ip adres.
STAP 2 - Zorg dat de nameservers ook kloppen bij het domein
STAP 3 - Stel je router zo in dat hij poort 80 forward naar je interne server IP
STAP 4 - Zorg dat het domein geaccepteerd wordt op je server hostingcp.

NielsV
28/06/07, 16:22
@Pepijnvlug


Waar heb je je domein geregistreerd?

Pepijnvlug
28/06/07, 16:25
Dat moet ik even aan die jongen vragen hij heeft alles voor mij gedaan!
het domein is http://gratis-diensten.info en die site kan ik dus niet zien!

groenleer
28/06/07, 16:27
Side note:
Als je zelf in het NAT gebied zit, en je probeert te verbinden naar je eigen externe adres zul je NIET doorgestuurd worden naar je interne server.
In plaats daarvan zul je zelf rechtstreeks op IP moeten connecten van de interne server.

Dus als hij zijn dns goed heeft staan op zijn externe ip, en hij zit zelf intern, zal hij niet de verwachte pagina zien.
In plaats daarvan krijg je te zien wat de router intern op poort 80 heeft draaien (de webinterface).

Heb hier zelf ervaring mee gehad bij een aantal kleine bedrijven die een webmail server (exchange) lokaal hadden staan welke van buitenaf ook te benaderen is als webmail.{bedrijf}.nl


Wat ik van je www.gratis-diensten.info af trek is het volgende:



This is the default page for gratis-diensten.info. This page was generated automatically via ispCP Omega. Please upload your own index.html file.

If you are the Administrator of this domain, please login here


Je hebt geen A record voor de zone zelf staan die naar je ip verwijst.

SF-Jeroen
28/06/07, 16:28
10 131 131 140 195.69.144.84 iawxsrt-dc2.bb21.wxs.nl
11 131 131 131 213.75.1.170 nl-asd-dc2-fsip-pe20.wxs.nl
12 Timed out Timed out Timed out -
13 Timed out Timed out Timed out -
14 Timed out Timed out Timed out -
15 Timed out Timed out Timed out -

Als je planet klant bent gaat het een heel eind goed


: could not get an SOA from nameserver 'NS1.AVIESTAR-HOSTING.NL [84.243.253.102]'

: could not get an SOA from nameserver 'NS2.AVIESTAR-HOSTING.NL [84.243.253.103]'

NielsV
28/06/07, 16:28
Dat moet ik even aan die jongen vragen hij heeft alles voor mij gedaan!
het domein is http://gratis-diensten.info en die site kan ik dus niet zien!

AVIESTAR-HOSTING.NL


Ik weet niet of zij DNS beheer hebben op je domeinnaam.

Maar daar moet je je DNS records bijwerken!

Pepijnvlug
28/06/07, 16:33
A record wat is dat :P?

NielsV
28/06/07, 16:39
en bij dat DNS beheer kun je dus een A record opnemen met de verwijzing naar je _externe_ ip adres!

Dan kan het nog 12 tot 48 uur duren voordat het ook daadwerkelijk werkt, aangezien DNS-zones geupdat emoeten worden (gebeurt op het moment dat jij een wijziging doorvoert!)

Pepijnvlug
28/06/07, 16:43
Heeft hij al gedaan Zegt hij net... en nu? moet ik port 8080 openen ofzo?

NielsV
28/06/07, 16:48
Nee.. standaard HTTP informatie gaat via poort 80.
Deze zet je in je router dus open, zoals hiervoor al ergens beschreven is... Maar je gaf aan dat je dat reeds had gedaan..
dat zou betekenen dat je via je http://[JOUWIP] (dus zonder de [ ] ) al je site zou moeten kunnen benaderen... (meestal)

Pepijnvlug
28/06/07, 16:51
Ja meestal ja :P bij mij dus niet.. hij zegt dat het aan me router licht hebben jullie er een idee van?

SF-Jeroen
28/06/07, 16:52
Maak eens een print screen van de NAT pagina en zet hier ff een link daarvan

Pepijnvlug
28/06/07, 16:55
Dit is hem: http://www.imageplugger.com/images/Yqg38900.jpg

NielsV
28/06/07, 17:07
je server heeft dus IP 10.0.0.152 ?

Pepijnvlug
28/06/07, 17:08
Ja dat is dus zeg maar in het netwerk .. als ik in debian ifconfig <--- laat je ip zien dan kan je dus ook zien dat mijn ip addres 10.0.0.152 is. maar jij zei dat http:// jouw ip dat ik daar naar toe moest .. dat wordt dus bij mij http://10.0.0.152 alleen dan krijg ik een inlog pagina te zien van mijn control panel ...

NielsV
28/06/07, 17:14
welk controlpanel krijg je te zien? van je router ?

Pepijnvlug
28/06/07, 17:14
neej van me hosting

groenleer
28/06/07, 17:20
3 vragen:

1. Zit jij op het zelfde subnet als je server (achter de nat router)? ja / nee
2. Is 81.204.8.160 je externe ip adres?
3. Naar welk ip adres probeer je op jouw pc te connecten?

NielsV
28/06/07, 17:20
neej van me hosting

Euhh van je hosting?

Je hebt een eigen server, dus jij bent de hoster. Dus is dat dan toch goed?

groenleer
28/06/07, 17:23
Ik denk dat er e.e.a. door elkaar word gehaald door TS.
Hopelijk worden mijn 3 vragen beantwoord. :)

Pepijnvlug
28/06/07, 17:25
Ja maar ik moet toch de sites zien die bij mij hosten enzo .. en die kan ik dus niet zien! :S

NielsV
28/06/07, 17:26
Ja maar ik moet toch de sites zien die bij mij hosten enzo .. en die kan ik dus niet zien! :S

antwoord maar ffkes de vragen van groenleer :-) Kan een hoop schelen

Pepijnvlug
28/06/07, 17:29
edit dit zijn de antwoorden:
1. Zit jij op het zelfde subnet als je server (achter de nat router)? Ja ik zit op het zelfde Sub-net
2. Is 81.204.8.160 je externe ip adres? Ja dat is mijn IPadress
3. Naar welk ip adres probeer je op jouw pc te connecten? www.gratis-diensten.info / Ipadress 81.204.8.160 Werkt ook niet, en mijn internete ipadress van mijn server werkt wel,

NielsV
28/06/07, 17:47
edit dit zijn de antwoorden:
1. Zit jij op het zelfde subnet als je server (achter de nat router)? Ja ik zit op het zelfde Sub-net
2. Is 81.204.8.160 je externe ip adres? Ja dat is mijn IPadress
3. Naar welk ip adres probeer je op jouw pc te connecten? www.gratis-diensten.info / Ipadress 81.204.8.160 Werkt ook niet, en mijn internete ipadress van mijn server werkt wel,

als jij intern (dus op jou PC) naar http://10.0.0.152 gaat kom je dus ook op dat controlpanel uit he ?

Dat zou betekenen dat je server forward naar een andere server met dat controlpanel... denk ik

SDGM
28/06/07, 18:10
Indien het een vaste pc is dus geen laptop zou je

10.0.0.152 www.gratis-diensten.info

even in je hosts file op kunnen nemen. Niet de mooiste oplossing misschien maar het zou wel moeten werken.

Freakingme
28/06/07, 19:33
Kijk anders eens naar
hosts.sam bij windows geloof ik, weet het niet zeker.
of /etc/hosts bij linux.

hiermee kan je bepaalde domeinnamen naar andere (interne) ip adressen laten wijzen.

SF-Jeroen
28/06/07, 19:35
Volgens mij werkt het nu, tenminste, ik krijg een pagina te zien

Pepijnvlug
28/06/07, 22:49
SDGM Dankjewel nu kan ik de site zien ;)

NielsV
29/06/07, 11:04
mooi zo ! succes ermee!

SF-Jeroen
29/06/07, 11:18
Indien het een vaste pc is dus geen laptop zou je

10.0.0.152 www.gratis-diensten.info

even in je hosts file op kunnen nemen. Niet de mooiste oplossing misschien maar het zou wel moeten werken.


Als je dus hosting wilt gaan aanbieden heb je hier weinig aan, als je het zo doet moet je elk domein handmatig in je router zetten

NielsV
29/06/07, 11:32
jeps daar heb je een volgend punt :-)

Maar neem aan dat die hosting van realhosted.com niet daar terecht gaat komen?

Je kunt vrij goedkoop een reseller pakket nemen en hier je klanten op aansluiten! Maar dat is maar net waar je voorkeur naar uit gaat!


Niels

groenleer
29/06/07, 13:38
Het is dus het probleem dat ik al eerder aanhaalde.
Zie ook mijn post opnieuw:
http://www.webhostingtalk.nl/technische-vragen-van-beginners/120188-kan-mijn-eigen-site-niet-zien-2.html#post870461

Je probeert vanaf intern, je externe adres te bereiken. Dat is iets dat met een NAT oplossing niet werkt.

Verder is het goed dat je opstelling nu werkt.