PDA

Bekijk Volledige Versie : 1U koeler voor de asus p5m2



snaaps
27/06/07, 12:15
Hoi,

Zojuist een aantal Asus P5M2 moederboarden binnen gekregen echter ik heb hier geen passende 1U koelers voor.

De koelers die ik hier hebt liggen passen niet i.v.m de busjes naast de CPU.
Deze busjes zitten net aan de verkeerde kant.

Welke 1U pasive of Active koelers kan ik hiervoor gaan gebruiken?
Wellicht heeft iemand ervaring met deze moederboarden in een 1U behuizing.

P.S, geen active koelers die naar boven blazen!

Mastje
27/06/07, 12:20
Even ter extra informatie:

De supermicro P0016 past wel, maar zit verkeerd om.

Cyberdevil
27/06/07, 12:21
Wij zijn dit probleem ook al eens tegengekomen maar hebben hier spijtig genoeg geen oplossing voor gevonden. Deze steekt er bij ons op met 2mm koelpasta ertussen...

Mogelijkheid is ook je passive CPU block wat gaan bewerken en zien dat deze wel over die busjes (Condensators!) passen :P

vaplu
27/06/07, 14:59
Wij zijn dit probleem ook al eens tegengekomen maar hebben hier spijtig genoeg geen oplossing voor gevonden. Deze steekt er bij ons op met 2mm koelpasta ertussen...

Meer koelpasta betekent niet een warmte afvoer. Zover ik weet, betekent dit zelfs een slechtere warmte afvoer.

Cyberdevil
27/06/07, 15:05
Mja beter veel koelpasta en nog een CPU koeler dan helemaal niks he :P
Soms kan je niet anders. Het was niet echt optimaal maar hij doet goed genoeg wat hij moet doen dus we kunnen niet klagen.

vaplu
27/06/07, 15:07
Mja beter veel koelpasta en nog een CPU koeler dan helemaal niks he :P

Plaatje koper er tussen schruiven en dan koelpasta tussen de raakvlakken?

Cyberdevil
27/06/07, 15:10
Maar waar haal je heel snel een plaatje koper dat hiervoor gebruikt kan worden ...

snaaps
27/06/07, 15:22
ok, zojuist de Dynatron P33G gekocht.
Dit zijn active koelers welke goed passen op het moederboard.

Link: http://www.tcwshop.nl/shop/1U-Socket-754-775-939-940-AM2-p-1-c-2086.html

gjtje
27/06/07, 15:28
Ik heb al een aantal van deze ingebouwd maar nog geen passieve koeler gehad die niet paste...

vaplu
27/06/07, 15:35
Maar waar haal je heel snel een plaatje koper dat hiervoor gebruikt kan worden ...

Bijvoorbeeld bij conrad.nl

ErikKosters
27/06/07, 16:36
Wij hebben dit moederbord ook gebruikt in verschillende servers, oplossing is gewoon passief koelblok gebruiken.

snaaps
28/06/07, 09:30
Welke pasieve koeler hebben jullie dan gebruikt?
kan namelijk geen enkele pasieve koeler vinden wel onder is voorzien van een vierkante of ronde ophoging.

Wel koelers met een uitsparing aan twee kanten, echter zitten deze elke keer verkeerd om, omdat een 1u serverboard de busjes naast de cpu altijd links heeft zitten en niet rechts!

na een telefoontje naar asus is mij verteld dat dit moederboard GEEN 1U racmount moederboard is.
Hiervoor dient met de R versie aan te schaffen in plaats van de M versie.

Aldoende heb ik dus even de leverancier gemaild dat zij de 1U vermelding moeten verwijderen van de website.

gjtje
28/06/07, 09:43
Dat is dan dikke onzin want het bord werkt prima in een 1U behuizing. De koelers die ik bij mijn Chenbro kasten geleverd krijg passen probleemloos, merk geen idee. Ze willen zeker de R versie pushen als die recent pas beschikbaar is gekomen.

Deze zou ook werken: http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=22735

ErikKosters
28/06/07, 15:04
Welke pasieve koeler hebben jullie dan gebruikt?
kan namelijk geen enkele pasieve koeler vinden wel onder is voorzien van een vierkante of ronde ophoging.

Wel koelers met een uitsparing aan twee kanten, echter zitten deze elke keer verkeerd om, omdat een 1u serverboard de busjes naast de cpu altijd links heeft zitten en niet rechts!

na een telefoontje naar asus is mij verteld dat dit moederboard GEEN 1U racmount moederboard is.
Hiervoor dient met de R versie aan te schaffen in plaats van de M versie.

Aldoende heb ik dus even de leverancier gemaild dat zij de 1U vermelding moeten verwijderen van de website.

Zie fotos @ http://fotos.ek-hosting.nl/index.php?folder=/02.%20Apparatuur/08.%20Core%202%20Duo%20E6600/. Dat is het systeem met de P5M2 moederbord. De koeler zit er niet recht tegenover maar dit heb ik opgelost door een klein stukje plastic. Het systeem blijft op een temp. van 37 graden @ dc.

snaaps
28/06/07, 18:58
Ik zie dat jij een SM P0016 hebt gebruikt.
Echter jouw moederboard is anders dan de onze, wij hebben de P5M2-M ttpe besteld.

De betreffende busjes op jouw moederboord zitten links van de CPU en onderaan.
Op ons type mobo zitten de busjes Rechts naast de CPU en Onderaan.

ErikKosters
28/06/07, 23:23
Oke, maar dit werkt iig :).