PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk type geheugen



Greta
27/06/07, 09:15
Als je 4 gb geheugen in je server zet is het verschil tussen “gewoon” en Fully Buffered geheugen dan al duidelijk merkbaar?

SF-Jeroen
27/06/07, 10:23
Het merkbare verschil is vooral de snelheid. Gewoon geheugen is sneller dan Fully Buffered, dus je merkt het wel ja.

Buffered modules bevatten een buffer om de chipset te helpen omgaan met het type electrische lading die nodig is wanneer het system een grote hoeveelheid geheugen heeft, het kan dus wel

Greta
27/06/07, 11:30
Maar goed dat ik deze vraag hier even stel dus. Ik had namelijk het idee dat Fully Buffered sneller was. Voor mijn 4 G kan ik dus beter gewoon geheugen nemen. Het is sneller en goedkoper.

GlennMatthys
27/06/07, 12:00
Maar goed dat ik deze vraag hier even stel dus. Ik had namelijk het idee dat Fully Buffered sneller was. Voor mijn 4 G kan ik dus beter gewoon geheugen nemen. Het is sneller en goedkoper.

Dat wel ten koste van de betrouwbaarheid... Het snelheidsverschil is overigens niet zo groot, je moet al moeite doen om het verschil te merken in synthetische benchmarks.

gjtje
27/06/07, 15:31
Ligt eraan wat je chipset ondersteunt, zover ik weet ondersteunt op dit moment alleen de 5000 chipset (en 7000 waarschijnlijk) van Intel FB geheugen, de rest gebruikt "standaard" ECC geheugen.