PDA

Bekijk Volledige Versie : CentOS 4.5 / 5



Nielsvk
26/06/07, 22:52
Allow,

Ik heb alles op CentOS 4.5 draaien, maar zou ik nou de volgende keer CentOS 5 installeren of toch maar bij de oude houden? Is CentOS 5 stable genoeg?

-Niels

wutr
26/06/07, 23:06
Ja hoor. Zoals je wellicht weet is CentOS puur de redhat code maar dan met een ander labeltje. RH5 is zeer zorgvuldig getest voordat het is uitgebracht en CentOS 5 doet daar niet voor onder. Wat ik echter zelf niet zeker weet (ben niet zo PHP achtig etc.) is of je met PHP5 in de knoei komt met PHP4 scripts, maar dan zou je gewoon PHP4 erop kunnen bakken en PHP5 eruit gooien (of combineren?).

Nielsvk
26/06/07, 23:08
Ik gebruik voor dat soort dingen toch geen RPM's, maar goed :) Goed dat ik het weet, bedankt. :D

wutr
26/06/07, 23:21
Ik gebruik voor dat soort dingen toch geen RPM's, maar goed :) Goed dat ik het weet, bedankt. :D

Die snap ik niet helemaal, het wordt ook al wat later natuurlijk ;)

Ik bedenk me opeens dat je tijdens de installatie kunt kiezen wat je wél en wat je níet wilt installeren (doh...), dus als je gewoon schoon begint zou het geen enkel probleem moeten zijn.

Blacky
27/06/07, 00:08
Die snap ik niet helemaal, het wordt ook al wat later natuurlijk ;)
Hij zal daarmee wel bedoelen dat hij geen RPM's gebruikt maar die dingen zelf vanaf source compiled.

Nielsvk
27/06/07, 11:56
Klopt, maar een kale installatie is altijd mijn voorkeur.. Ook bij CentOS 4.x :)

Herbert
27/06/07, 23:05
Wat gebeurd er als je versie 4.3 alles updated met yum?
Ik wil PHP 4.x namelijk behouden.
Ook vraag ik me af of mod_security blijft werken op de nieuwste Apache
De belangrijkste security fixen heb ik al wel geinstaleerd maar ik wil de hele distro upgraden van 4.3 naar 4.5 of 5.x
Of als het goed loopt zoals nu helemaal niets doen??

Nielsvk
27/06/07, 23:10
Dan ga je gewoon naar 4.5, even in je yum.conf zetten:

exclude apache* php*

Blacky
28/06/07, 01:27
exclude apache* php*
Correctie: exclude httpd* php*

Apache kent yum niet in Centos 4 noch in Centos 5.

x-rated
28/06/07, 10:02
Ik zou inderdaad voor CentOS 5 gaan, toch weer enigszins verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. Gebruik dan wel een kale installatie, en niet een update... uit mijn ervaring werkt dat allemaal net iets effectiever.

Blacky
28/06/07, 18:12
Let er een beetje mee op, zit ook een nieuwe gcc in Centos 5.
Kwam ik vannacht achter toen ik VHCS eens wilde gaan proberen, bij het compileren niets als foutmeldingen dat mcpu deprecated was en er nu -march of -mtune gebruikt moest worden.:)

En gezien jij bepaalde dingen zelf wilt compilen....