PDA

Bekijk Volledige Versie : Adverteren Politiewijzer



VanderToorn
26/06/07, 16:42
Hallo allemaal,


Onlangs ben ik benaderd door een bedrijf die mij eerst via brief en later via de telefoon probeerde een advertentie te laten plaatsen in de Politiewijzer die in mijn geval in de regio Friesland uitgegeven gaat worden.
Er werd mij gevraagd of ik hierin interesse had en de prijs hiervan begon op 266 euro en werd na wat praten verlaagd naar 130 ( gehalveerde prijs? :X ).

Is er iemand die ervaring heeft met deze organisatie en is dit legaal?
Er word vooraf een orderbevestiging gestuurd die ondertekend teruggestuurd moet worden om de advertentie goed te keuren.

Ik kan verder niks terug vinden hierover en vroeg me af of anderen ( hetzij in de regio Friesland of erbuiten ) hier ook voor benaderd zijn.

*MODJE* Indien dit niet in het goede forum staat graag verplaatsen!

systemdeveloper
26/06/07, 17:07
Ik heb het wel eens gedaan en stond dus ook in de politiewijzer (dat boekje) voor 2 regio's in het zuiden. Maar een positief effect heb ik nog niet echt gemerkt.

Glenn
26/06/07, 17:09
Neem even contact op met 0900 8844, vraag naar de afdeling communicatie/persvoorlichting van de politie Friesland. Zij weten of er een Politiewijzer in de maak is en door welk bedrijf de advertentieacquisitie wordt gedaan.

Jesperw
26/06/07, 17:14
Ik denk niet dat je er echt handel uit zult halen direct, maar het is wel een soort van goodwill die je kweekt. Kan nooit kwaad.

Ik doe er echter niet aan mee. Ze bellen me elke dag om zoiets te vragen. Laatst nog of ik de lokale voetbalclub van voetballen wil voorzien. :P

jouwnaam
26/06/07, 17:49
Dit is een volkomen legaal boekje en bij ons ging het vorig jaar ongeveer hetzelfde. Prijs werd bijna gehalveerd toen we geen interesse hadden. Uiteindelijk hebben we het wel gedaan, maar een echt effect hebben we niet kunnen merken.

Wij doen aan dit soort zaken in ieder geval niet meer mee. Kost niet echt veel, maar het levert ook erg weinig op. Liever betalen we iets meer en bereiken we wel de juiste doelgroep.

eweps
26/06/07, 18:46
Dat soort aanvragen krijgen wij 2 a 3 keer per week. Af en toe zakken ze ineens een stuk als je laat blijken dat je geen interesse hebt.

Voetballen, bladen, etc.. allemaal al langs zien komen. Niet happen is de beste methode.

crazycoder
26/06/07, 19:17
Hier werden we een jaar of 14 geleden al voor benadert. Meestal uitgeverijen uit de provincie Groningen.

Je heb er IMO helemaal niets aan, of je moet toevallig net een product hebben wat voor de politie interessant is.

Hap je 1 keer toe dan heb je binnen de kortste keren veel meer verkopers aan de lijn.

veenman
26/06/07, 19:37
Er zijn een heleboel malafide advertentieverkopers actief of daar in dit geval sprake van is weet ik niet. Voor de malafide partijen is het een gouden business en je moet als ondernemer heel erg op de hoede zijn voor deze praktijken, want voor je het weet stink je er in en kost het je een hoop geld.

Op de website van het Steunpunt Acquisitiefraude (http://www.fraudemeldpunt.nl) kun je meer informatie vinden en melding maken van dit soort praktijken.

crazycoder
26/06/07, 19:40
@Skunkah
Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet maar destijds was er wel degelijk een uitgave. Zal het bewijsnummer niet meer hebben :)

Er zijn natuurlijk ook advertentieverkopers die alleen de bewijsnummers laat drukken :p

Randy
26/06/07, 19:46
Zie zelf niet zoveel in de politiewijzer. Voor 130 euro kun je oo 100 bieven B2B eruit doen naar zegge wat webdesigners en zul je meer resultaat hebben. Je moet een medium kiezen dat aansluit bij je doelgroep. De politiewijzer is iets dat binnen 2 dagen weer bij het oud papier ligt. Bovendien; welke meerwaarde heeft jouw zwart/wit advertentie op pagina 28 tussen alle anderen?

Als je dat toch iets wilt doen in zulke dingen, pak bijvoorbeeld de gemeentegids en zorg dat je advertentie tegenover de 'C' van computer en 'I' van Internet komt. Zo zijn er nog wat kleine adviezen te geven. Maar vergeet niet dat 85% van de lezers B2C zal zijn.

Randy
(Heeft jaren in de reclameverkoop gezeten en zit het nog steeds wat uurtjes per week)

veenman
26/06/07, 19:48
@Skunkah
Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet maar destijds was er wel degelijk een uitgave. Zal het bewijsnummer niet meer hebben :)

Er zijn natuurlijk ook advertentieverkopers die alleen de bewijsnummers laat drukken :p
Er zijn inderdaad malafide advertentieverkopers die enkel de bewijsnummers laten drukken, maar ook bonafide uitgevers die niks met de malafide praktijken te maken hebben en daaronder ook te lijden hebben, voor hun zijn de bewuste praktijken dan ook niks minder dan een ramp. Het kan dus zijn dat deze publicatie wél bonafide is!

FunnyMedia
26/06/07, 20:06
Ik heb er in het verleden ook zaken mee gedaan en ik moet zeggen, KEURIG!
Netjes een exemplaar gehad (3 stuks omdat ik in 3 regio`s zat) en in 1 regio was een klein foutje geslopen, vraagteken in plaats van euro teken.
Dit is netjes opgelost door in het volgende jaar gewoon weer 3x te staan zonder extra kosten.

Echt succesvol was het overigens niet, dat staat los van deze discussie.

Henky!
26/06/07, 21:23
Wij gaan daar geloof ik ook in adverteren (geen hosting). Ik werd alleen wat achterdochtig toen de verkoop mevrouw ineens een verhaal begon 'dat het contract echt éénmalig is' en dat soort zinnen.

Toen heb ik de kleine lettertjes toch maar extra aandachtig gelezen:-)

VanderToorn
26/06/07, 22:10
Allemaal hartelijk bedankt voor de reactie's.

Het ging mij er allereerst om of het geen malafide advertentieverkopers waren.
Tevens hebben wij aangegeven dat we eerst alles netjes op papier willen hebben voor we op het aanbod ingaan.
Mijn visie hierop is dat de 130 euro opzich niet een verkeerde prijs is voor een blad wat in heel Friesland uitkomt.
Of het rendabel is is vraag 2 maar vanuit een oplage van +- 257000 stuks zal er ongetwijfeld iemand zijn die het misschien leest.

Ook al zouden de meeste mensen het blad na 2 dagen bij het oude papier zetten zijn er toch ook altijd mensen die het misschien wel doorlezen en misschien kunnen wij hieruit een positieve reactie ondervinden.

Een keer proberen kan mijns inziens geen kwaad.

Hartelijk bedankt nogmaals voor de reactie's en ik zal proberen indien er interesse is om het vervolg te posten aangezien we nog verder geen stukken binnen hebben gehad.

:lovewht: