PDA

Bekijk Volledige Versie : VMWare



tripple
25/06/07, 22:22
Ik ben bezig VMWare aan het onderzoeken. Een beetje laat, maar plots zou ik dit wel heel hard nodig kunnen hebben.

Maar dan mijn vraag. Kan ik in mijn LAN een image maken, die overzetten naar een server in het DC en dat gewoon gebruiken?
Hoe zit het met de netwerkinstellingen e.d.?

pierce
25/06/07, 22:49
Bedoel je een image maken met bijvb ghost of acronis true image?

MortyDot
25/06/07, 23:13
1) Hoort dit topic niet thuis in het virtualisatie gedeelte van dit forum ;-)

2) Wat wil je overzetten? De VMWare Host of de Guests,
-Guest kun je gewoon kopieren en plakken op je nieuwe host, dan in
de console van VMWare importeren, draait ie gewoon weer verder.
-De host waar VMWare op draait kun je gewoon kopieren alsof het
je edendaagse pc is (ZOals al genoemd werd Acronics Bijv)

royen99
25/06/07, 23:19
Maar dan mijn vraag. Kan ik in mijn LAN een image maken, die overzetten naar een server in het DC en dat gewoon gebruiken?
Hoe zit het met de netwerkinstellingen e.d.?

Ja, geen probleem.. uiteraard bij het draaien op de remote host wel naderhand de goede IP's instellen via het VMware console, dat wordt niet automatisch gedaan (aangenomen dat je statische IP's gebruikt).

Shadowfox
26/06/07, 00:53
Ja, met de bijgeleverde convertor kan je fysieke en virtuele machines converteren. Voor het opstarten zou ik de netwerkkaart op DHCP zetten om conflicten te voorkomen. Tijdens de eerste succesvolle start kan je de virtuele machine een vast ip geven o.i.d.

Voorbeeld: je kan een fysiek machine converteren naar een virtual machine
Voorbeeld: je kan een virtual pc (MS) converteren naar een virtual machine

tripple
26/06/07, 01:15
1) Hoort dit topic niet thuis in het virtualisatie gedeelte van dit forum ;-)

2) Wat wil je overzetten? De VMWare Host of de Guests,
-Guest kun je gewoon kopieren en plakken op je nieuwe host, dan in
de console van VMWare importeren, draait ie gewoon weer verder.
-De host waar VMWare op draait kun je gewoon kopieren alsof het
je edendaagse pc is (ZOals al genoemd werd Acronics Bijv)

Inderdaad niet het juiste forum. Sorry daarvoor.
Het gaat om de guest. Het bestand is zo'n 11GB, eventjes uploaden naar mijn server zit er dus niet in.

Misschien nog een overbodige vraag. Kan ik zonder gevaar VMWare server installeren op een live server? Met mijn testopstelling is dit in ieder geval goed gelukt.

Mocht dit lukken zou het wel prachtig zijn. Dan kan ik eindelijk mijn oude server uitschakelen.

gjtje
26/06/07, 01:19
Niks is zonder gevaar, maar echt rare fratsen haalt het niet uit.

tripple
27/06/07, 22:28
Ik heb hier een testopstelling gemaakt. Het installeren van VMWare-server vanop afstand was geen probleem. Het overzetten van het guest systeem ook niet.
Het toevoegen liep echter op een sisser af. Eerste kwam de vraag: Keep-Always Create-Always Keep-Cancel-Create.
Hier twijfelde ik eventjes maar aangezien 'create' actief stond het ik maar op enter gedrukt.
Er kwam een zwart scherm en alles liep vast. Het virtuele gedeelte toch. VMWare herstarten lukte niet, wat ik ook probeerde.
Na een volledige herstart van de host server begon het guest systeem toch op te starten en werkte nog goed ook.

Wat ging fout en hoe vermijd ik dat de server in DC ook vast loopt?