PDA

Bekijk Volledige Versie : ADSL Fast wie zit er tussen 3,5 en 4km van de centrale?



Herbert
23/06/07, 12:29
Ik had vorige nieuwe kabels getrokken omdat in maar 900/9.600kbs had bij een ADSL fast verbinding.
De snelheid ging omhoog naar 10.500 naar ik kwam niet aan de 12.000kbs dus ik bellen naar KPN om een meting te laten doen.
KPN zei je moet bij XS4ALL zijn dit kunnen wij niet, opzich vreemd vroeger konden ze dat wel en de lijn is van KPN
Ik XS4ALL gebeld en na 40 minuten aan de telefoon werd de lijn doorgemeten en ik kreeg te horen dat fast niet mogelijk was omdat ik 4km van de centrale afzat, de lijn stond te klapperen en ze zeiden we zetten hem terug op 8000kbs zodat je een stabiele verbinding krijgt.
Ik dacht vervolgens dan maar iets in snelheid inleveren voor een stabiele lijn..
Na 15 minuten kwam de snelheid niet hoger dan 600/5,600kbs dus geen 8mb verbinding.
Ik weer bellen naar XS4ALL en na 20 minuten kreeg ik te horen dat ik maar lite moest nemen 3000/512 omdat de snelheid niet hoger kon dan 5mb
Vervolgens zei ik zet de lijn maar weer terug op fast 12000/1024 want dit schiet ook niet op..
En wat denk je? de medewerker van XS4ALL bleef volhouden dat dat niet kon omdat het geen zin had, en volgens KPN kon dit ook niet.
Na 10 minuten zeuren kreeg ik ze zover dat de lijn weer naar 12000/1024 ging.
Nu heb ik met DMT de lijn een beetje opgekrikt en kom aan de maximale snelheid.
Wie zit er nog meer ongeveer 4km van de centrale en wat is je snelheid??
Ik heb een screenshot van de snelheids test bijgevoegd.

Mitch
23/06/07, 13:33
Ik zit bij planet/kpn, met het abbo: Comfort, zie ook:
http://producten.planet.nl/web/show/id=43983/dbid=13/typeofpage=43651

De screenshot:
http://img356.imageshack.us/img356/1678/snelheidsz8.jpg

Geert-Jan
23/06/07, 13:55
Je bent ook afhankelijk van de kabel in de grond, leverancier, niet alleen de afstand.
Ik heb een 10Mbit lijntje van BBNed via Concepts, +/- 2 km van de centrale en de verbinding is K l o t e
Krijg nog geen 4 Mb binnen... Daarom gaat deze er binnen het jaar ook weer uit.

Probleem dat je hebt zijn de letters, je komt er niet onderuit... :(

1ms
30/06/07, 23:36
Ik had vorige nieuwe kabels getrokken omdat in maar 900/9.600kbs had bij een ADSL fast verbinding.
De snelheid ging omhoog naar 10.500 naar ik kwam niet aan de 12.000kbs dus ik bellen naar KPN om een meting te laten doen.
KPN zei je moet bij XS4ALL zijn dit kunnen wij niet, opzich vreemd vroeger konden ze dat wel en de lijn is van KPN
Ik XS4ALL gebeld en na 40 minuten aan de telefoon werd de lijn doorgemeten en ik kreeg te horen dat fast niet mogelijk was omdat ik 4km van de centrale afzat, de lijn stond te klapperen en ze zeiden we zetten hem terug op 8000kbs zodat je een stabiele verbinding krijgt.
Ik dacht vervolgens dan maar iets in snelheid inleveren voor een stabiele lijn..
Na 15 minuten kwam de snelheid niet hoger dan 600/5,600kbs dus geen 8mb verbinding.
Ik weer bellen naar XS4ALL en na 20 minuten kreeg ik te horen dat ik maar lite moest nemen 3000/512 omdat de snelheid niet hoger kon dan 5mb
Vervolgens zei ik zet de lijn maar weer terug op fast 12000/1024 want dit schiet ook niet op..
En wat denk je? de medewerker van XS4ALL bleef volhouden dat dat niet kon omdat het geen zin had, en volgens KPN kon dit ook niet.
Na 10 minuten zeuren kreeg ik ze zover dat de lijn weer naar 12000/1024 ging.
Nu heb ik met DMT de lijn een beetje opgekrikt en kom aan de maximale snelheid.
Wie zit er nog meer ongeveer 4km van de centrale en wat is je snelheid??
Ik heb een screenshot van de snelheids test bijgevoegd.

Dit is helemaal niet zo gek hoor, deze snelhied.
Kennis van mij woont vlakbij de afsluitdijk en die kabel moet via de afsluitdijk naar hem toe. Hij haalt 100kb/s van de 800. Dus ik denk dat je redelijk tevreden kan zijn!

Hollanda
01/07/07, 03:53
Ik zit op 2200 echte meters en kom aan 13000 kbs (bbned).

- Op afstand kunnen ze je lijn niet meten, dit kan alleen op lokatie door een monteur gebeuren. Hooguit kan een schatting gemaakt worden.
- Op 4 km kan je amper adsl gebruiken (volgens de monteur die bij mij een meting heeft gedaan).
- De kwaliteit van de lijn maakt erg veel verschil in de stabiliteit. Woon je in een nieuwbouwwijk, ga er dan maar vanuit dat het allemaal goed geregeld is (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen).

Vraag om een echte lijnmeting door een monteur (overigens zijn dit contractors van KPN, KPN kan dit zelf niet).