PDA

Bekijk Volledige Versie : waardebepaling virtual server



MortyDot
22/06/07, 11:16
Beste WHT collegas.

Ik wil de volgende dienst aanbieden:

-1xAMD4000+ gegarandeerd CPU (Gebaseerd op AMD4000+ X2)
-1024DDR2 (800MHZ 4-4-4-12) gegarandeerd RAM
-80GB SATA2 Hardeschijf ruimte (Gebaseerd op 200GB Sata2 Schijf)
-Raid1 Garantie met HotSwap (Gebaseerd op 3Ware Hardware raid controler)
-50GB dataververbruik op 100Mbit lijn
-Debian besturings systeem voorgeinstalleerd
-2x IP adressen

Angezien meeste VPS hosts niet een gegarandeerde CPU erbij doen ben ik wel nieuwschierig wat ik hiervoor een redelijke prijs is.

Ik zat te denken aan 80,00 P/m Inc BTW
Is dit redelijk?

Aan reacties van je moet kijken naar wat het je gekocht heb en komt het uit qua kosten ben ik niet opzoek ;)

Alvast bedankt!
Mvg
Sven Lohuis

Jesperw
22/06/07, 11:18
Het hangt er vanaf op wat voor een netwerk je het doet, of klanten kunnen rekenen op goede technische (en ook telefonische) ondersteuning en of de hardware echt dik in orde is.

In dat geval... prima prijs.

W3SERVE
22/06/07, 12:06
Alleen je hoeveelheid dataverkeer is een beetje aan de lage kant voor een dergelijke configuratie lijkt me?

Jesperw
22/06/07, 12:18
Alleen je hoeveelheid dataverkeer is een beetje aan de lage kant voor een dergelijke configuratie lijkt me?
Vind je? :) Ik stop bij dikke dedicated server configuraties net zoveel en ik denk dat maar 10% eraan komt. :eek:

Voor een gameserver is 't weinig, maar voor een normale webserver, applicatieserver of andersinds niet lijkt me. :)

Apoc
22/06/07, 12:19
5GB daadwerkelijk dataverbruik per maand bij een dikke dedicated server? Dat is echt heel weinig hoor.

Jesperw
22/06/07, 13:25
50 ;)

W3SERVE
22/06/07, 13:34
Ok, wij maken inderdaad ook weinig mee dat klanten daadwerkelijk al hun data verbruiken. Maar het moeilijke is om dit product goed in de markt te zetten denk ik: voor die prijs heb je al gauw mooie dedicated server configuraties. Oftewel, wat is je echte meerwaarde?

Prodius
22/06/07, 13:40
5GB daadwerkelijk dataverbruik per maand bij een dikke dedicated server? Dat is echt heel weinig hoor.

Hij bedoelt volgens mij dat maar 10% van de klanten in de buurt van de 50GB komt en de rest minder, niet dat zijn klanten maar 10% van de 50GB verbruiken.

nzyme
22/06/07, 15:21
ik zou dit niet doen, puur omdat misschien slechts 10eu goedkoper is dan een echte server. Je hebt dan echter wel last van anderen die de hardware (de disk array ) "misbruiken". Ik zie niet in waarom je dit zou willen verhuren.... Ipv een vps met 1GB ram kun je over het algemeen toch beter een dedi nemen lijkt me.

Mastje
22/06/07, 16:24
ik zou dit niet doen, puur omdat misschien slechts 10eu goedkoper is dan een echte server. Je hebt dan echter wel last van anderen die de hardware (de disk array ) "misbruiken". Ik zie niet in waarom je dit zou willen verhuren.... Ipv een vps met 1GB ram kun je over het algemeen toch beter een dedi nemen lijkt me.

Dit is nu echt een reactie van: Ik wil de goedkoopste zijn, want anders kan ik niet beter zijn dan de andere providers!

De TS zou beter kunnen afvragen, wat vraag ik normaal voor dezelfde server met 2GB geheugen. Vraag je daar 150 euro per maand voor, dan kan je voor 2 klanten makkelijk 75 euro per maand voor rekenen (Want het is een dedi, en je verdient uiteindelijk evenveel, uiteraard moet je wat meer rekenen, aangezien je ook nog administratiekosten ed hebt)

Dus mijn vraag aan de TS is: Wat vraag je normaal voro een gehele dedicated server en hoeveel wil je gaan aanbieden op 1 server?

MortyDot
22/06/07, 18:18
@hoeveel PVS op 1serveraanbieden,
Ligt eraan, de hoeveelheid kernen is ook het aantal PVS, Hiermee wil ik ook een verschil maken invergelijk met andere (vele) aanbieders. (Wat bijv. 4Virtual PVS op 1CPU kern is) Prestatie verlies is nihiel! (2%tot5%)

@Dataverkeer,
Zoals al genoemd werd, sommige sites hebben meer rekenkracht nodig dan dataverkeerd (Verhouding) vandaar dit basis systeem. Daarom wil ik (ongeveer) als meerprijs, vooraf: 6,50Euro Inc Per 50GB vragen. Extra IP adressen zijn gratis (Fare use)

Ik heb het aanbod her bekeken, zonder veel kosten voor mij kan ik het verhogen naar:

-1xAMD4000+ gegarandeerd CPU (Gebaseerd op AMD4000+ X2)
-1750DDR2 (800MHZ 4-4-4-12) gegarandeerd RAM (Voorheen 1024)
-80GB SATA2 Hardeschijf ruimte (Gebaseerd op 200GB Sata2 Schijf)
-Raid1 Garantie met HotSwap (Gebaseerd op 3Ware Hardware raid controler)
-50GB dataververbruik op 100Mbit lijn
-Debian besturings systeem voorgeinstalleerd + DirectAdmin (Voorheen zonder DA)
-2x IP adressen

@hardware
De hardware is goed spul, OCZ Geheugen inc met 3Ware Raid card. Reserve onderdelen op vooraad, Zowel Tel. als Mail support.

bedankt al voor de vele reacties.:D

Mastje
22/06/07, 19:54
@hoeveel PVS op 1serveraanbieden,
Extra IP adressen zijn gratis (Fare use)


Erm, misschien moet je eerst wat ervaring opdoen, voordat je iets gaat aanbieden..

//edit: uitleg: IPAdressen gaan meestal volgens RIPE voorwaarden..

MortyDot
22/06/07, 22:47
Erm, misschien moet je eerst wat ervaring opdoen, voordat je iets gaat aanbieden..

//edit: uitleg: IPAdressen gaan meestal volgens RIPE voorwaarden..

Fair use... Lijkt me duidelijk... Toch? :D


Back to the point :p

scenestar
23/06/07, 07:11
Wat voor virtualisatie software gebruik je?

OpenVZ (opgefokte chroot) meuk is wat mij betreft 2/3 de waarde van een Xen setup.

Apoc
23/06/07, 11:36
Wat voor virtualisatie software gebruik je?

OpenVZ (opgefokte chroot) meuk is wat mij betreft 2/3 de waarde van een Xen setup.

Dat is wel weer de grootste onzin die ik de afgelopen tijd voorbij heb zien komen. Opgefokte chroot? Als je dergelijke uitspraken doet, laat je wel zien dat je het waarschijnlijk nog nooit gebruikt hebt.

Xen is goede software, maar OpenVZ is net zo goed. Ze hebben allebei plus- en minpunten.

W3SERVE
23/06/07, 15:23
Ik geloof ook zeker wel dat het product potentie heeft... Mits je het goed in de markt zet!

MortyDot
23/06/07, 18:44
De gast draait op XenExpress, Gezien prestaties en hoeveelheid gasten, lijkt mij dit beste keuze.

Maar ik zal niet specifiek ingaan op "welke is beter" stelling :D (Misch nieuw/andere topic?):p

W3SERVE
23/06/07, 18:45
Met XenExpress ben je wel redelijk beperkt qua OS keuze lijkt me...

scenestar
23/06/07, 21:55
Dat is wel weer de grootste onzin die ik de afgelopen tijd voorbij heb zien komen. Opgefokte chroot? Als je dergelijke uitspraken doet, laat je wel zien dat je het waarschijnlijk nog nooit gebruikt hebt.

Xen is goede software, maar OpenVZ is net zo goed. Ze hebben allebei plus- en minpunten.
OpenVZ is een pseudo VM, ikzelf gebruik nu al een tijdje tijdelijk een openvz vps om een paar persoonlijke sites te hostten en ik spreek dus wel degelijki uit persoonlijke ervaring.

Hieronder een paar quotes die wat mij betreft Het verschil het beste uitleggen.


"It's not always about performance; Xen gets each their separate kernel. This means that special adjustments can be made for a virtual machine. Also, with Xen you could easily experiment with an upgraded kernel for the virtual machines, without rebooting the main (host) machine. Finally, I for myself like the fact that you have your 'own' kernel. It feels much more like a real machine. Especially with a bootloader like pygrub, which is employed in RedHat AS and CentOS, the kernel inside the virtual machine can even be upgraded by yum running inside the VM."

Waarom openvz gewoon een chroot is.


"OpenVZ is somewhat like FreeBSD Jails. It provides some separation which makes it easier to manage multiple complex servers. For example, it makes sense to run a web server and mail server in two separate virtual machines, since it keeps the configuration independent.

Xen, is like VmWare or Qemu and provides an independent virtual machine for each system. These systems can be anything at all: Windows, Linux, BSD, whatever.

Performance wise, OpenVZ is bound to win, because it is a different solution to a different problem."

Voor verder sceptici probeer het volgende eens.
voer een Forkbomb uit op een van je OpenVZ VM's en meet de impact die dat heeft op de VM's van je andere klanten.
Now if you don't mind I'd like my reputation points back plzkthnx.

MortyDot
23/06/07, 22:32
@OS ondersteuning,

Klopt, beperkt Express (standaart) zich tot Debian, RedHad, Suse en Windows.