PDA

Bekijk Volledige Versie : Poorten openen op VPS



DonJannsen
21/06/07, 13:40
Goedemiddag,

Heb vorige week een VPS besteld bij Strato
Gister een mail gekregen van dat de server klaar was enz.

Heb daarna een teamspeak server geinstalleerd, alles werkt
ik kan de teamspeak server gewoon bereiken via het webpaneel
maar kan de server niet joinen, toen kwam ik erachter dat de poorten niet openstaan, moet de poort 8767 UPD en TCP open hebben.

Nou mijn vraag, Hoe zet ik die poorten open Via SSH?

Alvast bedankt,
Don Jannsen.

Jesperw
21/06/07, 13:41
Poorten staan open zodra je applicatie erop draait. Er is niet zoiets als het 'open zetten' van poorten. Tenzij je een firewall draait. Die kun je (meestal) flushen door: iptables -F

Succes!

DonJannsen
21/06/07, 13:53
Bedankt, de teamspeak server werkt:lovewht:

Maar nu heb ik het volgende probleem,
Heb ook een Counterstrike: Source server opgezet,
Alles werkt, maar alleen rcon werkt niet.

"Unable to connect to remote server (85.214.101.56:27015)"

Ik heb idd geen firewall aan, maar hoe kan ik doe poort dan 'openen'?

Alvast bedankt,
Don Jannsen

Jesperw
21/06/07, 13:57
Niet dus :p

Gewoon zorgen dat counterstrike start op de juiste poort. Eventueel in de logfile kijken als dit niet gebeurt (en waarom niet).

DonJannsen
21/06/07, 14:09
Je kunt gewoon in de server, maar alleen de rcon commands werken niet.

Don Jannsen

//Edit: Dan krijg ik deze error: "Unable to connect to remote server (85.214.101.56:27015)"

Magus
21/06/07, 15:47
Zit er helemaal geen vuurmuur op of voor? Is dat niet vragen om problemen?

Jesperw
21/06/07, 16:00
Zit er helemaal geen vuurmuur op of voor? Is dat niet vragen om problemen?
Nee, hoezo zou dat een probleem zijn? Als jij alleen poorten opent die jij nodig hebt hoef je 'm ook niet te firewallen. Kwestie van goed configureren.

Ik neem aan dat je verder op een gameserver geen deep inspection of andere zaken hoeft te doen.

MusicMaestro
22/06/07, 05:41
Nee, hoezo zou dat een probleem zijn? Als jij alleen poorten opent die jij nodig hebt hoef je 'm ook niet te firewallen. Kwestie van goed configureren.
Hmm.. die stelling is zéér voor discussie vatbaar.
Ik zou een VPS niet zonder een simpel iptables interface scriptje uitrusten, al was het maar tegen flink wat DDoS, bijv. http://vpsinfo.nixhost.net/firewall.htm
Eenvoudig te configgen, kan direct in /etc/rc.d/init.d en je zet open wat je open wilt zetten door de file te bewerken.

bvankuik
28/06/07, 18:20
Wat oudere thread, maar wellicht dan maar voor de archieven: controleren of een poort wordt geopend door een proces, doe je met 'netstat'. Testen of de poort vanaf een andere machine daadwerkelijk te bereiken is, gaat goed met telnet, bv.:

$ telnet machinenaam 27015