PDA

Bekijk Volledige Versie : Website CMS gezocht => reünie



soulplayer
21/06/07, 09:42
Dag iedereen,

Ik ga voor mijn vader een website maken die te maken heeft met een reunie van zijn oude school. Nu wil hij vijf dingen:
1. Een plaats waar foto's zichtbaar zijn met een beetje tekst onder
2. Een rubriek per medeleerling
3. Een rubriek herinneringen
4. Reünie
5. Contact

Weet iemand met wat ik dit het makkelijkst kan doen? Ik had gedacht aan joomla maar ik weet niet wat ik moet gebruiken om een foto te tonen MET commentaar (à la "6e leerjaar 1958 ofzo) die geïmplementeerd zit in de site zelf...?

paas
21/06/07, 10:59
Met Joomla moet dat lukken.
Er zijn genoeg 'FotoBoek-componenten' die je kunt gebruiken. Uit m'n hoofd:
Zoomgallery - Pony Gallery - RS Gallery

Kijk ook eens op:
http://www.joomlaos.de/option,com_remository/Itemid,41/func,select/id,114.html

Mocht je er niet uitkomen stuur je maar een PM.

Bedia
21/06/07, 11:06
RS Gallery is hiervoor perfect geschikt. Hiermee kun je eventueel ook nog per medeleerling een categorie/rubriek aanmaken.

soulplayer
21/06/07, 12:59
Dus de bedoeling is dat ze op een main site komen waar ze eerste de foto's zien en dan kunnen ze naar al de rest gaan. Ik ga straks eens kijken naar die plugins en ik hoop dat je er dus wat kan bijschrijven? van commentaar?

Oproep: Weet niemand een goeie rustige overzichtelijke template? Waarvan ik de banner kan aanpassen? Ik zit nu al 1uur te zoeken en ik vind alleen maar slechte templates :( (Ik wil er zelfs voor betalen)

Server00
21/06/07, 21:13
Ik denk ook dat naast Joomla, E107 voldoet of zelfs phpfusion. Je kan het ook op maat laten maken maar dat gaat je meer geld kosten overigens zullen er wel bepaalde bedrijven zijn die je CMS buiten om nog eens custom made kunnen maken.

soulplayer
22/06/07, 09:14
Bedankt alvast voor de vele hints en tips. Ik heb gekozen voor E107 in combinatie met gallery. Nu heb ik juist één irritant probleem en ik hoop dat jullie hiervoor een oplossing weten?

http://www.reunie-sg.be/e107_plugins/gallery2/gallery2.php?g2_itemId=25&g2_imageViewsIndex=1
Heeft er iemand een idee hoe ik ervoor zorg dat als ze op de foto willen vergroten dat hij als een popup verschijnt?