PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein namen inkopen

BarryHosting
20/06/07, 23:09
Geachte WHTers,

Ik heb al veel rondgezocht, maar ik weet nog steeds niet waar ik domeinnamen(licenties) kan kopen
Kan iemand mij helpen?

Groeten Barry

Komto
20/06/07, 23:14
Bij vrijwel elke provider, probeer anders transip.nl eens, die hebben een handig systeem.

Als je direct wil inkopen moet je registrar worden, denk aan:

www.sidn.nl voor .nl domeinnamen (€50,- per kwartaal)
www.dns.be voor .be domeinnamen
www.eurid.eu voor .eu domeinnamen

Succes met verder zoeken!

BarryHosting
20/06/07, 23:32
DUUR O_O

Dan maar een alternatief vinden, lol
ik ben zeer geschrokken 10000dollar per jaar ofzo(voor .com ).. pff

Ik ga nu maar op zoek naar resell mogenlijkheden.

Dank je voor je antwoord

SF-Jeroen
20/06/07, 23:33
Resellers zijn er genoeg.

www.domeinbulk.nl
www.registratiecentrale.nl

etc.etc.

Citruz.
20/06/07, 23:46

EUR 150,- bedoel je...

Komto
20/06/07, 23:48
Sorry, wilde €50,- per maand typen. Klopt, €150,- per kwartaal (stom, ben nog zelf deelnemer ook..)

Dotdns
21/06/07, 01:31
Als je direct wil inkopen moet je registrar worden, denk aan:

www.dns.be voor .be domeinnamen
www.eurid.eu voor .eu domeinnamen

Succes met verder zoeken!

www.sidn.nl (€50,- per kwartaal)was maar waar :D >> €150 /kwartal
www.dns.be voor .be domeinnamen > €2500 eerste inleg
www.eurid.eu voor .eu domeinnamen > € 10000 eerste inleg

JorisGS
21/06/07, 14:19
Ik denk dat jij gewoon op zoek ben naar een registrar. Dan raad ik je DotDNS aan. Je werkt daar met een saldo, dus je moet van te voren betalen. (alles is wel real-time)

Nielsvk
23/06/07, 01:00
Idd, heb er zelf perfecte ervaringen mee, nooit geen problemen, als je ze hebt staan ze 24x7 voor je klaar! :)

flashbanger
23/06/07, 19:21
Ber|Art edit: Dit is geen aanbiedings forum!

DeziWeb
23/06/07, 19:58
www.sidn.nl (€50,- per kwartaal)was maar waar :D >> €150 /kwartal
www.dns.be voor .be domeinnamen > €2500 eerste inleg
www.eurid.eu voor .eu domeinnamen > € 10000 eerste inleg

Beetje offtopic, maar weet iemand misschien of SIDN ook ooit nog is wil werken dmv eerste inleg? Vindt het zelf namelijk een veel beter alternatief!

dreamhost_nl
24/06/07, 14:09
Beetje offtopic, maar weet iemand misschien of SIDN ook ooit nog is wil werken dmv eerste inleg? Vindt het zelf namelijk een veel beter alternatief!

De SIDN is nu eenmaal een beetje vreemde eend in de bijt. Lijkt me niet dat ze ineens van hun betalingsstructuur af gaan stappen na al die jaren... maar lijkt me dat het gemakkelijker is om het ze te vragen... ;)

crazycoder
24/06/07, 14:16
Hoezo dat dan?

Vind een vaste bijdrage + betalen per naam namelijk veel eenvoudiger dan een voorschot te betalen waar vanaf wordt geboekt.

vistaweb
24/06/07, 17:00
Zelf gebruik ik openprovider.nl en dat werkt voor ons prima :W:

Trafego
24/06/07, 22:26
Vele hosters die beginnen, starten o.a met bv transip. openprovider alszijnde een reseller..

indien men doorgroeiit word men zelf deelnemer bij oa sidn :)

tazmanian
25/06/07, 20:00
voor ons werkt registratiecentrale perfect! :) zeker icm api. en als je besluit om het iets duurdere pakket te nemen betaal je per auto incasso per maand (alleen je jaar abo geld wordt in 1 keer afgeschreven)

IT-worX
25/06/07, 20:27
ikzelf gebruik www.jouwdomein.be

scenestar
25/06/07, 22:16
DOMENICO EDIT: SPAM!

gmale
08/07/07, 16:25
ikzelf gebruik jouwdomein

indeed goedkoop & degelijk, maar niet zozeer voor reseller, toch?
als laagverbruik-reseller (tot 249) betaal je voor 1 domein 10-11 euro..
de huidige actie als particulier is trouwens 7 euro voor .be :huh: & :W:

mitedo
08/07/07, 22:23
hangt er van af hoeveel je er wil afnemen, of denkt af te nemen...

YourWebSolution
09/07/07, 00:43
Ikzelf gebruik opendomainregistry.net

Je moet een start inleg betalen van 100,00 (deze ben je ook kwijt) hierna heb je goede tarieven en real time registratie, en een zeer goede service!

Teun
11/07/07, 19:57
Een realtime domain registrar is wat je zoekt inderdaad.. heb zelf met een aantal registrars ervaring, mocht je er wat aan hebben;

- TransIP: Mooi systeem, wel redelijk aan de prijs, support is ronduit kortaf.. krijg je geen goed gevoel bij. Factuur achteraf, geen 1malige fee.

- Zorin: Goedkoop, half werkend systeem, weinig tot geen support. Factuur achteraf, 1malige inschrijf fee 15 euro.

- Mijn-Registrar: Zelfde als Zorin. Factuur achteraf, 1malige inschrijf fee 45 euro (geloof ik, kan ook 50 zijn).

- Registratiecentrale / Mijndomeinreseller: Goedkoop, vriendelijke en kundige support, systeem is doordacht en oogt goed. Facturatie achteraf en 1malige inschrijf fee van 45 euro.

- DotDNS: Goedkoop, vriendelijke maar erg moeilijk te begrijpen support (gebrekkig nederlands), systeem oogt alleen onprofessioneel aan wekt er de indruk dat het 'houtje touwtje' in elkaar zit. Pre-Paid, 1malige inschrijf fee 25 euro.

- ODR: Moest 2 maanden wachten op de overeenkomst, dat zegt al wel wat, verder geen ervaring

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Jethro
12/07/07, 00:04
Waar ik wel rekening mee zou houden is dat je niet alleen naar de prijs kijkt.
Deze fout hebben wij ook in het verleden gemaakt met de grootste narigheid die je maar kan bedenken ( denk aan bedrijf failliet / kan niet meer betalen enzv )

Lees je eerst goed in voordat je een bedrijf kiest waar je je domein namen wilt onderbrengen.

mitedo
12/07/07, 00:33
volgens mij heerst er op dit forum zelfs een embargo over zo'n bedrijf :D

Teun
12/07/07, 01:44
Ja, ik noemde er ook 2 :) zeker niet voor de aller goedkoopste gaan inderdaad. Er zit nogal wat rotzooi tussen, maar ook zeker registrars die hun zaakjes perfect op orde hebben... en geloof me, dat werkt heerlijk ;) is het ietsjes meer betalen meer dan waard.

eMiz0r
12/07/07, 10:31

Zodra de SIDN dat gaat doen gaan we weer terug naar een reseller. Het is toch te gek voor woorden dat je even zoveel duizend euro gaat "parkeren" bij je registrar?

Voorbeeld: EurID vraagt 10.000 euro als deposit. Registreer je 100 domeinen, krijg je na een maand weer een factuur voor die 100 domeinen om je tegoed aan te vullen tot 10.000 euro. Die 10.000 euro ben je dus permanent kwijt, tot je besluit om de boel op te heffen. Op 10 jaar tijd spoel je bijna 5000 euro door de plee (50%!) aan rente. Stel je voor dat je nog langer zou bestaan en meerdere registrars dit systeem gaan hanteren.. kost je werkelijk klauwen vol geld.

Keizer
12/07/07, 10:43
ik gebruik www.bnamed.nl, erg professioneel systeem die alles automatisch doet en alle updates via e-mail doorgeeft.. de support is geweldig, ze zorgen er voor dat elke verhuizing vlekkeloos verloopt.. ze zijn niet de goedkoopste maar je krijgt wel bij elke domein 5 (fallback) dns servers die op 4 locaties in NL en BE staan!

ze weten gewoon elke procedure van elke handeling per extensie, en dat doet me deugd

oja, als je je aanmeld zijn die prijzen allemaal een STUK lager (40% oid)

AlfaHosting
12/07/07, 10:49
Zodra de SIDN dat gaat doen gaan we weer terug naar een reseller. Het is toch te gek voor woorden dat je even zoveel duizend euro gaat "parkeren" bij je registrar?

Voorbeeld: EurID vraagt 10.000 euro als deposit. Registreer je 100 domeinen, krijg je na een maand weer een factuur voor die 100 domeinen om je tegoed aan te vullen tot 10.000 euro. Die 10.000 euro ben je dus permanent kwijt, tot je besluit om de boel op te heffen. Op 10 jaar tijd spoel je bijna 5000 euro door de plee (50%!) aan rente. Stel je voor dat je nog langer zou bestaan en meerdere registrars dit systeem gaan hanteren.. kost je werkelijk klauwen vol geld.

Maar je bent wel onafhankelijk.

Triloxigen
12/07/07, 11:06
Maar je bent wel onafhankelijk.Maar mocht een registrar failliet gaan, ben je al je geld kwijt.

crazycoder
12/07/07, 11:28
Maar je bent wel onafhankelijk.
Waar eMiz0r naar mijn idee een probleem mee heeft is het feit dat je werkkapitaal ergenst ga zetten waar het geen rendement heeft.

Voor de registrar biedt het verder geen enkele toegevoegde waarde. Vind het dan ook totaal onbegrijpelijk dat er registrars zijn die hier voorstander van zouden zijn.

De voordelen voor de beheerder van het TLD zijn legio. Deze krijgt renteloos een niet onaanzienlijke lening en is altijd verzekerd van betaling.