PDA

Bekijk Volledige Versie : Rendabele kwaliteitshoster ter overname aangeboden



Anoniem
20/06/07, 17:53
Hoi,

Ik zet dit anoniem om de simpele reden dat ik geen zin heb dat de halve wereld weet dat mijn toko tekoop staat en hoeveel ik omzet etc. Ik hoop op jullie begrip! :)

Het volgende is ter overname:
- ZEER rendabele hostingtoko met shared, colocated en dedicated hosting.
- Allemaal vaste contracten waarbij shared en colocated jaarcontracten met stilzwijgende verlenging per jaar. Dedicated servers zijn vaak meerjarige contracten. Kortom, ik kan nu al met zekerheid zeggen dat volgende jaar hetzelfde of meer omzet dan nu.
- Circa 1000 domeinnamen.
- Circa 400 klanten.
- Bestaat circa 9 jaar.
- Elk jaar groter geworden (aantoonbaar in cijfers).
- Omzet dit jaar circa 125.000 euro.
- Vaste lasten (excl personeel) per jaar momenteel circa 25.000 euro.
- Geen budgethoster maar kwaliteitshoster met bijbehorende prijzen.
- 2 fulltime werknemers waaronder ikzelf, de andere fulltimer zal binnenkort vertrekken. Kan dus worden overgenomen zonder personeel.
- Veel grote klanten (overheid, bekende nederlanders etc).
- Circa 40 fysieke servers (allemaal 1u kwaliteitsspul), diverse manageable switches en powerswitches etc.
- administratie/facturatie volledig geautomatiseerd.
- gedeponeerde merknaam.

Ik doe het bedrijf weg omdat ik het heb gehad met 9 jaar storingsdiensten, geen vakanties etc. Ik wil een minder tijdrovende baan en tijd maken voor mijn priveleven :)

Ik stel als voorwaarden voor eventuele geinteresseerde bedrijven:
- Het minimale overname bedrag aantoonbaar kunnen financieren.
- Insteek moet zelfde zijn als nu, kwaliteit leveren voor eerlijke prijs. Ik wil het vertrouwen hebben dat mijn klanten op geen enkele wijze benadeeld worden door een overname.

Minimale overnamebedrag (minder is niet bespreekbaar, dan blijf ik liever nog een paar jaar doorzwoegen):
1.000.000 euro.

Overname bedrag lijkt misschien hoog, er is echter veel potentie. Bedrijf groeit nog steeds ondanks de concurrentie, klanten zijn niet weg te slaan (veel goodwill, vertrouwen in mijn bedrijf en hebben bewust ook voor mijn bedrijf gekozen, want ben absoluut niet de goedkoopste), goede naam, kwaliteitsapparatuur etc. Daarnaast ben ik bereid enkele maanden de gehele overname te begeleiden.

Interesse alleen per mail:
groenblauwzwart@gmail.com

Communicatie
20/06/07, 20:03
Je maakt € 100.000 winst per jaar. Dat betekend dat de gene die jou bedrijf overneemt er op z'n minst 8 jaar in moet steken om dan nog wat te gaan verdienen!

Denk niet dat het echt interessant is. 3 x het omzet is nog te doen, maar € 1.000.000 mag je vergeten.

Swiftway-UK
20/06/07, 20:13
Je maakt € 100.000 winst per jaar. Dat betekend dat de gene die jou bedrijf overneemt er op z'n minst 8 jaar in moet steken om dan nog wat te gaan verdienen!


Ik kwam op 10 jaar in mijn berekening ;) (1000 000 / 10 = 100 000) , als je de rente die je kon verdienen op de investering mee zou rekenen op 11 tot 12 jaar.

Anoniem
20/06/07, 20:28
Klopt maar vergeet niet dat er voor circa 100.000 euro aan apparatuur is waarvan het meeste nog lang niet is afgeschreven en in verband met de vaste contracten je weinig moeite hoeft te doen om de omzet vol te houden. Daarnaast is er over de afgelopen 6 maanden elke maand circa 1000 a 2000 euro omzet bijgekomen (groei). Die groei zet makkelijk door.

Als laatste was ik ook nog vergeten dat die 400 klanten alleen de 'directe' klanten zijn. Indirect zijn er circa 3000 klanten en 6.000 domeinnamen.

WI-Hosting
20/06/07, 20:37
Als laatste was ik ook nog vergeten dat die 400 klanten alleen de 'directe' klanten zijn. Indirect zijn er circa 3000 klanten en 6.000 domeinnamen.

Dit heeft er weinig mee te maken lijkt me, aangezien als je resellers host, hoeft er maar 1 reseller weg te gaan en dan ben je opeens 100 "indirecte" klanten kwijt?

Success met de verkoop, maar 1.000.000 is toch wat te hoog gegrepen denk ik.

ronaldvanhoeven
20/06/07, 22:29
Ik sluit me bij de vorige schrijvers aan... als ik 10 keer de jaar winst (exclusief personeel, wat ook ongeveer € 60.000,-- per jaar zal zijn voor in totaal 2 man) kan vangen voor mijn bedrijf, zet ik nu mijn bedrijf ook in de verkoop en ga van de opbrengst rentenieren op een caraibisch eiland....
Ik wil best serieus praten over een overname, maar uitgang punt is dat het zich in een jaar of 2 terug te verdienen moet zijn.. Geen weldenkende ondernemer / financierder zal € 1.000.000 neerleggen. Dan kan ik beter (mocht ik het al hebben) mijn € 1.000.000 steken in staatobligaties tegen een gegarandeerde 7% en vang ik met niets doen € 70.000,-- per jaar...
Kort door de bocht gaande: als je serieus wilt praten over een overname tegen een acceptabel bedrag, kan je me contacteren.

Groeten,

Ronald

davinci
21/06/07, 01:12
Hoi,
- Omzet dit jaar circa 125.000 euro.
- Vaste lasten (excl personeel) per jaar momenteel circa 25.000 euro.

Minimale overnamebedrag (minder is niet bespreekbaar, dan blijf ik liever nog een paar jaar doorzwoegen):
1.000.000 euro.

Ik zou blijven 'doorzwoegen'...

sdetroch
21/06/07, 01:19
Ben je zeker dat er geen nulletje teveel staat in uw vraagprijs?
100 à 300K lijkt redelijk, afhankelijk van inderdaad soort klanten, naambekendheid, goodwill etc.

10x de jaaromzet of jaarwinst is niet enkel hoogst uitzonderlijk, maar absoluut onrealistisch (zelfs de helft is niet realistisch)

Veel succes met de verkoop, mocht je iemand vinden, tell me. Voor 8x jaaromzet mag ons bedrijf ook weg, een koopje ;)

Sven

crazycoder
21/06/07, 01:38
Ik kwam op 10 jaar in mijn berekening ;) (1000 000 / 10 = 100 000) , als je de rente die je kon verdienen op de investering mee zou rekenen op 11 tot 12 jaar.
OT, maar goed..
Jij vergeet de factor "personeel". Achterkant-van-bierviltje berekening:
100.000 - 2 fulltimers = eur 30.000 oid voor afschrijving en variabele kosten.
eur 100.000 hardware / 5 jaar = eur 20.000 per jaar. blijft eur 10.000 per jaar voor variabel + aflossing van je investeringsbedrag. 1000000/10000 = 100 jaar bij 0 variabele kosten. Hoop dus dat kosten van reclame in de vaste kosten zitten en er op 5 jaar af wordt geschreven.

Verder moet je als je interesse hebt mailen.. dus niet in dit topic.

Stewie
21/06/07, 01:42
Dit is geen discussie topic, maar een verkoop topic. Bij interesse mail je de topicstarter.
Jullie maken allemaal een enorme fout in de berekeningen: loonkosten zorgen ervoor dat de onderneming nog maar 50.000 "winst" zal draaien. Daarna heb je hardware, marketing, en software.

edit:
ah, crazycoder is me voor ;)

V v Zuydewijn
21/06/07, 23:44
@ TS >> Als je een overname kandidaat hebt gevonden die jouw prijs wilt betalen kan je dat dan hier posten. Wij hebben namelijk veel interesse om met hem/haar in contact te komen.

ShowU
22/06/07, 02:41
anders ik wel :-P

wonko
22/06/07, 08:49
Heren, vanaf nu ontopic. Als je intresse hebt, neem dan contact op met de TS, als je geen intresse hebt, gewoon dit venster dichtklikken.

eMiz0r
26/06/07, 13:49
Dan kan ik beter (mocht ik het al hebben) mijn € 1.000.000 steken in staatobligaties tegen een gegarandeerde 7% en vang ik met niets doen € 70.000,-- per jaar...
Kort door de bocht gaande: als je serieus wilt praten over een overname tegen een acceptabel bedrag, kan je me contacteren.

Groeten,

Ronald

Als dat waar zou zijn zou ik nu ook rentenieren op de caribische eilanden van mn staatsobligaties. 3% rente kan je krijgen waar je 1,2% weer bij de belastingdienst inlevert. De overige 1,8% gaat op aan inflatie en je houdt niks over.

Een miljoen mag dan wel veelgevraagd zijn, maar om een goedlopende onderneming te kopen en deze binnen 2 jaar terug te verdienen is het onderste uit de kan halen. 3 tot 4 ton zou ik reeël vinden (4x de winst dus).

(sorry wonko, ik wilde die rentepercentages nog even rechtzetten)

jeffrey
27/06/07, 15:39
indien de vraagprijs te bespreken is, wil ik best moeite steken in een eventuele overname, maar er wordt niet meer dan 2,5 x de jaaromzet betaald.