PDA

Bekijk Volledige Versie : [JS]+[HTML]: Vreemd probleem met javascript functie



groenleer
20/06/07, 15:52
Ik zit weer eens wat te vogelen met de website van een bevriend assurantie kantoor.

Nu wil ik bij het aanklikken van een link, een javascript functie laten uitvoeren.
Ik heb het op twee manieren geprobeerd:
onclick="CW('hier wat tekst');"
en met
href="javascript:CW('hier wat tekst');"


Boven aan in het html bestand staat het volgende:


<script language='JavaScript' type='text/javascript'>
function CW( content ){
pcd=parent.content.document;
pcd.clear();
pcd.write( content );
}
</script>

Echter wanneer ik in Firefox de ErrorConsole open gooi zie ik de volgende foutmelding:

CW is not defined. Terwijl deze wel degelijk er in staat.
Iemand een idee? Of is er meer informatie benodigd?
Zit er al weer 3 uur mee te prutsen dus ik denk dat ik over mijn probleem heen kijk.


Toevoeging:
parent.content.document is een geldig object op de betreffende pagina, als ik namelijk

parent.content.document.write('hier wat tekst');
gebruik rechtstreeks achter javascript: werkt het wel, maar de functie aanroep doet het niet.

Dennie-DeTi
20/06/07, 16:54
Wordt de pagina nu niet herladen omdat je op de link klikt? Misschien helpt het als je href="javascript:CW('hier wat tekst');" verandert in href="javascript:CW('hier wat tekst'); void(null);".

Ik neem aan dat er verder geen fouten gegeven worden? Want als er al een javascript error is boven die code, zal hij de rest ook niet kennen.

- Dennie

TiMMiEJ
20/06/07, 17:18
Waarschijnlijk wordt je pagina gereload, probeer dit eens:

<script language='JavaScript' type='text/javascript'>
function CW( content ){
pcd=parent.content.document;
pcd.clear();
pcd.write( content );
return false;
}
</script>

onClick="CW('tekst')" zou normaal gesproken moeten werken en probeer eens bovenaan je functie een alert te zetten (bv alert("test")) om te testen of je wel in de functie komt.

Citruz.
20/06/07, 17:37
Het is inderdaad de 'return false;' die mist.

Wanneer je met onClick een functie aanroept en aan het einde van de functie geen false teruggeeft wordt de href alsnog geladen.