PDA

Bekijk Volledige Versie : Verbinding om te hosten



peet007
20/06/07, 03:25
Ik ben me sinds kort gaan verdiepen in servers en vroeg me af wat voor een internetverbinding ik nodig heb om zeg 3 gameservers te hosten? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen , alvast bedankt

groenleer
20/06/07, 07:58
Afhankelijk van de game, het aantal spelers en het feit of dat je server public of private wordt, zal een hoop bepalen in je dataverkeer.

Op jouw vraag is dus geen antwoord te geven.
Je zult echt meer informatie aan moeten leveren.

Nedlook
20/06/07, 16:07
Om te kunnen hosten heb je veel upload en betrouwbaarheid nodig. ADSL is hiervoor niet geschikt want dit heeft niet veel upload. Je komt dan automatisch in SDSL of nog beter gestapeld SDSL, dit is verkrijgbaar tot 9.2Mbit. Of natuurlijk een glasvezel lijn, dan ben je helemaal klaar!

Technotop
20/06/07, 16:12
Om te kunnen hosten heb je veel upload en betrouwbaarheid nodig. ADSL is hiervoor niet geschikt want dit heeft niet veel upload. Je komt dan automatisch in SDSL of nog beter gestapeld SDSL, dit is verkrijgbaar tot 9.2Mbit. Of natuurlijk een glasvezel lijn, dan ben je helemaal klaar!

SDSL is zo verschrikkelijk duur dat je voor dat bedrag zeker 10 servers kunt plaasten met ieder 100 Mbit down en up naar het internet in een datacenter. Verder is een server thuis plaatsen kwa stroom nog veel duurder als je dit omrekend naar een jaar.

Dus doe je ouders of je zelf een lol en ga voor 20/30 euro per maand je server in een datacenter plaatsen :)

1ms
20/06/07, 17:08
Ik zie dat je in Amsterdam woont.
Moge het nou net zo zijn dat je daar glasvezel hebt voor particulier gebruik!!
Ik zou eens zoeken naar de provider die dit levert bij jouw in de buurt.

Dan kan je tot 100mbit internet kopen. En de pings schijnen ook vrij goed te zijn

YourWebSolution
20/06/07, 17:57
Houd er rekening mee dat je continuiteid moet hebben
- Stroom
- Netwerk
- Reserve onderdelen
- backups?
- Klimaatbeheersing
- brandbeveiliging

Doe je zelf een lol, hang alles op in een datacentre... vaak ben je beter af als dat je thuis host.

Paulewk
20/06/07, 19:01
jongens jonges, hij vroeg niet direct om een professionele altijd online oplossing, hij vroeg hoeveel bandbreedte ie nodig had :) Misschien is het wel gewoon voor z'n vrienden :)

Maar zoals gezegt TS, alles is te berekenen, kijk wat 1 client trekt, experimenteer wat, en je gaat zelf zien wat je nodig hebt.

Al vermoed ik dat je voor 3 simultane gameservers toch wel minimaal een 10mbit (up) verbinding wilt gaan hebben.

Glenn
20/06/07, 20:20
SDSL is zo verschrikkelijk duur dat je voor dat bedrag zeker 10 servers kunt plaasten met ieder 100 Mbit down en up naar het internet in een datacenter. Verder is een server thuis plaatsen kwa stroom nog veel duurder als je dit omrekend naar een jaar.

Dus doe je ouders of je zelf een lol en ga voor 20/30 euro per maand je server in een datacenter plaatsen :)
Verschrikkelijk duur? 2/2 SDSL lijntje al voor 110 euro per maand, bronze SLA :)

blackberry
20/06/07, 20:35
Verschrikkelijk duur? 2/2 SDSL lijntje al voor 110 euro per maand, bronze SLA :)Inderdaad... maar je hebt toch wel 10mbit upload nodig om 'n beetje te kunnen gamen met 3 public servers.

Daarbij zal je ISP 't vast niet waarderen dat je erg veel traffiek verstookt als je geen flatfee lijn neemt.

Financieel zal het in een datacentrum een stuk goedkoper zijn. ADSL-lijnen gaan volgens mij namelijk maar tot 1 mbit upload.

Randy
20/06/07, 22:48
Verschrikkelijk duur? 2/2 SDSL lijntje al voor 110 euro per maand, bronze SLA :)

Met een 1:25 overboeking?

Randy
(Heeft zelf 3x 2:3 Mbit gestapeld SDSL (dat nu vervangen wordt door fiber van de ND/IX))

TS: Om welke games gaat het? De ene is meer bandbreedte intensiever dan de andere. Maar al zou je thuis zegge 1 Mbit uplink hebben, denk er wel aan dat consumenten-adsl 25~40 keer overboekt is en je die snelheid ook nog eens met anderen moet delen. De optie van een datacentrum is zo slecht nog niet en uiteindelijk goedkoper. Voor ~30 euro heb je er al een server hangen.
Gameservers kun je prima verplaatsen, hetgeen bij mijn SDSL niet goed mogelijk is (audiodistributie van een radiostudio naar 4 zenders en 3 kabelnetwerken).