PDA

Bekijk Volledige Versie : meerdere ip's waarom?



s8ten
19/06/07, 16:17
ik ben nieuw in het colocation hosting gebeuren en ben me nog aan het orienteren. Maar ik zie dat veel servers dus 2 netwerkkaarten hebben( ik heb er zelf ook een server gekocht 1u met 2 netwerkkaarten) maar nu zie ik bij veel aanbiedingen dat men meerder ip's krijgt. Nu is mijn vraag simpel waarom en hoe werkt dat want een netwerkkaart kan toch maar 1 ip aan? Meschien is dit beetje domme/simpele vraag mee heey je moet ergens beginnen he:)

SF-Jeroen
19/06/07, 16:18
De tweede wordt vaak gebruikt voor interne diensten, zoals backup

En zeg dat je VPS of Gameservers wil aanbieden wil je meerdere Ips op 1 server hebben

Bento
19/06/07, 16:22
Een NIC kan meerdere IP adressen hebben.

s8ten
19/06/07, 16:30
o okay heb je meschien wat meer informatie daar over? ik werk met win2003

Paulewk
19/06/07, 16:32
properties van je NIC -> TCP/IP -> advanced -> en woeps, daar kan je meer IP's adden.

hrodenburg
19/06/07, 16:33
Bij je netwerkinstellingen (properties van de kaart) even op advanced klikken. Daar kun je meerdere ip's instellen.

s8ten
19/06/07, 16:34
hehe okay bedankt zo leer ik toch nog iedere dag bij :)

groenleer
20/06/07, 08:20
Let even op als je meerdere ip's krijgt.

Sommige provider maken gebruik van VLAN's en zetten je in een subnet weg.
Afhankelijk van hun rekenmanier voor ip adressen kan je tot 3 ip-adressen verliezen.
Het is daarom belangrijk om te weten hoeveel je er effectief zelf kunt gebruiken.

Bovenstaande is vaak van toepassing wanneer je grotere ip-blokken krijgt (Zeg 16+ adressen)

Technotop
20/06/07, 10:34
Let even op als je meerdere ip's krijgt.

Sommige provider maken gebruik van VLAN's en zetten je in een subnet weg.
Afhankelijk van hun rekenmanier voor ip adressen kan je tot 3 ip-adressen verliezen.
Het is daarom belangrijk om te weten hoeveel je er effectief zelf kunt gebruiken.