PDA

Bekijk Volledige Versie : JSP Hosting



MattijsOW
18/06/07, 18:34
Heren en enkele dame,

Mocht het aan mij liggen dat ik het niet kon vinden mijn excuses! Maar ik ben opzoek naar een goede hoster voor een JSP webapplicatie.

Er zitten een paar intensieve bewerkingen in (grote sorts). Bovendien maken we gebruik van Web Services (nu door middel van axis). Momenteel hebben we achter onze bdsl lijn een server staan, waarvan ik het genoegen heb hem te mogen onderhouden. Ons bedrijf (we maken HRM applicaties ) groeit echter vrij pittig. We krijgen steeds meer vragen naar een goede SLA. Ik zoek dus een goede hoster die mij behoorlijk wat snelheid ter beschikking stelt, degelijk is, goede SLA biedt en zowel AXIS, JSP als een SQL variant biedt (postgres of mysql als voorkeur). Tot nu toe heb ik alleen bij combell een beetje het gevoel te krijgen wat ik wil. Andere opties?

De tweede optie is collocatie en mensen inhuren voor het onderhoud. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Ik hoop dat jullie me een beetje de goede kant op kunnen wijzen.

vriendelijk bedankt alvast!

Mattijs Oude Wolbers

bvankuik
19/06/07, 10:33
Ik weet niet welke applicatieserver je gebruikt (JBoss of gewoon Tomcat) maar het lijkt mij dat jij exact dezelfde versie wilt gebruiken die je inhouse hebt bij ontwikkeling en testen.

Dus je zit op colocatie of een goede Virtual Private Server, plus een stukje beheer. Dat beheer is echt een vak op zich.

Dat kun je natuurlijk uitbesteden, maar aangezien je iemand wilt hebben die ook even de logs bekijkt nadat je .ear is gedeployed, lijkt me dat je liever je eigen mensen hebt. Die kunnen ook 'weerstand' bieden als ze niet het gevoel hebben dat de huidige release stable genoeg is. Systeembeheer is een belangrijke gesprekspartner en ik heb een achtergrond als ontwikkelaar dus kun je nagaan :-)

MattijsOW
21/06/07, 16:43
Het beheer van een applicatie is een vak apart! Ontwikkelen gebeurt toch altijd op basis van de klant en een beetje tegen gas (niet te veel, zeiken is ook niet nodig) is erg goed.

Ik denk dat we voorlopig nog niet voldoende werk hebben om iemand voltijd te boeien, zeker niet iemand die ook echt goed is. Ik vraag me daarom af of er niet bedrijven zijn die deze dienst aanbieden.

Of dat er freelancers zijn die het interessant vinden om te doen. Al is het natuurlijk fijn als het er minstens twee zijn (iedereen gaat op vakantie of is wel eens ziek...).

Op dit moment doen we er erg weinig aan: De applicatie is ook echt uit de grond gestampt. Hij houdt zich goed overigens ;). Maar nu we in een grote groei fase zitten vind ik het belangrijk ook de kwaliteit te verbeteren.

Dank voor reactie(s)! Ideeen zijn altijd welkom

luser
21/06/07, 16:55
Wij doen zulke hosted/managed application toestanden (al mag/wil ik hier niets aanbieden).
Kan vrij ver gaan kwa SLA of mogelijkheden (vps'en, dedicated, shared loadbalancers, shared firewalls,...) .

Colocation zou ik afraden als je geen eigen beheer gaat doen, voor je leverancier is het eenvoudiger eigen servers (dedicated's bv.) te supporten kwa hardware en software (denk aan linux kernel etc...) dan een machine die jullie gekocht hebben.

Zet duidelijk op papier wat je verwacht kwa SLA (respons tijden, uptime,...), performance,... en neem dan contact op met enkele hosters voor een passende oplossing.
Je kan er genoeg vinden op dit forum :)

Ryan Kalkhoven
21/06/07, 17:25
Het beheer van een applicatie is een vak apart! Ontwikkelen gebeurt toch altijd op basis van de klant en een beetje tegen gas (niet te veel, zeiken is ook niet nodig) is erg goed.

Ik denk dat we voorlopig nog niet voldoende werk hebben om iemand voltijd te boeien, zeker niet iemand die ook echt goed is. Ik vraag me daarom af of er niet bedrijven zijn die deze dienst aanbieden.

Of dat er freelancers zijn die het interessant vinden om te doen. Al is het natuurlijk fijn als het er minstens twee zijn (iedereen gaat op vakantie of is wel eens ziek...).

Op dit moment doen we er erg weinig aan: De applicatie is ook echt uit de grond gestampt. Hij houdt zich goed overigens ;). Maar nu we in een grote groei fase zitten vind ik het belangrijk ook de kwaliteit te verbeteren.

Dank voor reactie(s)! Ideeen zijn altijd welkom

Wij ontwikkelen en hosten voor grote partijen java applicaties. Over het algemeen doen we het alleen in een combinatie, omdat zowel de ontwikkeling als een stuk onderhoud aan de omgeving ook samenhangt met de stabiliteit van de applicatie.
Om te voorkomen eigenlijk dat de ontwikkelaars naar de beheerders gaan wijzen en andersom. Afhankelijk van de applicatie kan deze zeer complex zijn/worden en daarmee tevens een uitdaging voor een stuk beheer.
Voor dergelijke constructies zijn wij over het algemeen de partij die meekijkt op de server van de ontwikkelende partij om her en der wat bij te springen indien nodig, maar laten wij het beheer geheel over aan de ontwikkelende partij.