PDA

Bekijk Volledige Versie : CounterStrike Source Servers lag



HelloApu
17/06/07, 21:48
Hey,

sinds de update van 12 Juni hebben de mensen met telenet(kabel) dikwijls last van tickdrops, choke en loss. Heeft er nog iemand problemen hiermee/hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

SF-Jeroen
17/06/07, 21:51
Hoe bedoel je? Dat een aantal mensen die op je server spelen last hebben van lag?

HelloApu
17/06/07, 21:55
Ja maar enkel de mensen met telenet(provider uit belgie). Het hangt ook niet samen met het aantal mensen dat op de servers spelen of wanneer hij het laatst herstart is, het komt gewoon 'random' op.

3j3ct
17/06/07, 22:15
als het alleen mensen met telenet zijn komt het niet door de update maar door je netwerkt lijkt me?!

HelloApu
17/06/07, 22:48
kan zijn maar het is wel sinds de update. Kan ik dit op mijn server aanpassen dat het dan wel terug goed gaat of contacteer ik best mijn colocatie provider?

3j3ct
17/06/07, 23:15
Die update zorgt er echt niet voor dat mensen die gebruik maken van telenet een hogere ping krijgen , ik zou inderdaad contact opnemen met je coloboer.

soulplayer
18/06/07, 08:46
Ik heb dit op andere servers ook al gezien. Telenet heeft lagproblemen en skynet loopt overal door. Dit op verscheidene netwerken...

HelloApu
18/06/07, 14:24
inderdaad maar meestal duurt dit niet langer dan 24u, en is het dan opgelost, maar nu is het al 3dagen :s

colocatie hoster zegt dat het probleem bij telenet ligt, maar het is al 3 dagen en enkel bij onze CSS servers en niet bij andere :s

Stewie
19/06/07, 22:07
inderdaad maar meestal duurt dit niet langer dan 24u, en is het dan opgelost, maar nu is het al 3dagen :s

colocatie hoster zegt dat het probleem bij telenet ligt, maar het is al 3 dagen en enkel bij onze CSS servers en niet bij andere :s
Het kan alleen aan telenet liggen als ze niet voldoende bandbreedte hebben richting de provider waar de gameservers staan. Maar die kans lijkt me klein, zit die server niet gewoon op zijn max?

NWO
20/06/07, 18:44
Er waren inderdaad problemen bij Telenet!

Zie bv: http://noc.databarn.nl/cgi-bin/smokeping.cgi?target=World.Europe.Belgium.Telenet

Meerdere klanten helaas last van :(

FreshLife
20/06/07, 20:06
Dit kreeg ik vandaag uit het We-Dare kamp:


Op dit moment is het probleem ge-escaleerd en is er mij een oplossing beloofd vandaag. Ik houd u op de hoogte dermate er vorderingen zijn.

Het probleem is als volgt, in drukke tijden zit de capaciteit tussen onze transit leverancier en de backbone van telenet vol.

Het probleem is bekend, de oplossing is hopelijk nabij.


Wordt aan gewerkt (In het We-Dare netwerk toch!)

Stewie
21/06/07, 01:34
Nou dan gaan we het morgenavond even goed in de gaten houden :)
Topic kan dicht gezien dit een netwerk issue is en geen gameserver issue.