PDA

Bekijk Volledige Versie : (Belasting)voordelen en opleiding bij eigen bedrijf



WDE-Services
15/06/07, 11:01
Vraagje, volgend jaar begin ik aan een HBO opleiding naast mijn eigen onderneming. Nu vraag ik me af of er op de een of andere manier niet iets is waarmee ik qua kosten een voordeel kan halen. Misschien iets met de belasting? Wie heeft hier ervaring mee?

Mijn onderneming is een eenmanszaak, en ga een HBO opleiding volgen aan de Hanze Hogeschool in Groningen. Mijn opleiding is bedrijfsgerelateerd.

Mikej0h
15/06/07, 11:06
Ja dat kan, zie http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob09/ob09-221.html.

Ik raad je aan om de belastingdienst eens te bellen, zij kunnen je hier precies de 'spelregels' bij uitleggen, en hoe je dit moet opgeven op je aangifte.

WDE-Services
15/06/07, 11:25
Ja dat was ook mijn plan. Maar ik denk eerst even wat informatie inwinnen, dan kan ik ergens over mee praten. Maar ik kan uit die link kan ik niet veel wijzer worden, en na veel spitten op de site van de fiscus kan ik ook niet echt iets vinden. Want wat zijn de voordelen?

DutchTSE
15/06/07, 12:12
Ja dat was ook mijn plan. Maar ik denk eerst even wat informatie inwinnen, dan kan ik ergens over mee praten. Maar ik kan uit die link kan ik niet veel wijzer worden, en na veel spitten op de site van de fiscus kan ik ook niet echt iets vinden. Want wat zijn de voordelen?
Goede vraag, ik lees even met je mee. Inmiddels bijna aan mijn 3e jaar begonnen , mogelijk dat ik dit met terugwerkende kracht nog kan regelen.

DennisWijnberg
15/06/07, 12:58
Ik kan inderdaad wel informatie vinden over welke opleiding wel en niet tot de groep behoren, maar niet welke belastingvoordelen dit met zich meebrengt voor een werkgever.