PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam vanaf eigen email-adres



paas
15/06/07, 09:42
Kan ik als hoster iets doen aan 't volgende.

Een klant klaagt steeds vaker dat er spamberichten worden vestuurd met in het 'VanVeld' zijn domeinnaam.
Berichten worden fysiek niet via zijn domein verstuurd, maar die indruk wordt dus wel gewekt.
Het lijkt me dan ook dat dit buiten de webserver omgaat waar het domein wordt gehost.
Kan iemand dit bevestigen en/of aangeven wat er tegen te doen valt?

crazycoder
15/06/07, 09:45
Text record spf en zelf op spf checken.

Ook handig: procmail en daar een rule in opnemen om dergelijke e-mail naar het dichtstbijzijnde digitale zwarte gat (ook bekend als /dev/null) te sturen..

wxanl
15/06/07, 18:24
Het zou kunnen dat de gebruiker lokaal een probleem heeft (trojan/virus).
Komt wel eens voor dat dit soort spam lokaal naar lokaal wordt gestuurd zodat je op een link klinkt in de mail.

crazycoder
16/06/07, 22:33
Het zou kunnen dat de gebruiker lokaal een probleem heeft (trojan/virus).
Komt wel eens voor dat dit soort spam lokaal naar lokaal wordt gestuurd zodat je op een link klinkt in de mail.
Ik denk niet dat een virus het afzenderadres van de computer gaat spammen, daar winnen ze niets mee.

Er zijn spammers die het adres in de TO ook in de FROM zetten. Dat noemen ze geloof ik bounceprotection oid. Dergelijk zwamverhaal wel eens in spam gezien nog net voordat ik het met een welgerichte mep op de delete knop wegsmeet :)

Hostingtime.nl
07/07/07, 00:07
Text record spf en zelf op spf checken.

Ook handig: procmail en daar een rule in opnemen om dergelijke e-mail naar het dichtstbijzijnde digitale zwarte gat (ook bekend als /dev/null) te sturen..


Is een goeie optie!