PDA

Bekijk Volledige Versie : Geschikte moederborden voor supermicro SC512L-260



pierce
14/06/07, 21:00
Welke moederborden passen er zonder knip en plakwerk in een supermicro SC512L-260 behuizing? Behalve de moederborden van Supermicro zelf ;)

VantilborgICT
14/06/07, 21:11
In princiepe zouden alle ATX servermoederborden in ieder gevál moeten passen, deze hebben namelijk geen van allen rechtopstaand geluid. Let wel even op de plaats van de stroomconnector. Soms moet je daar namelijk een verlenging voor kopen.

Qua desktop moederborden heb ik zo geen lijst, maar de meeste asus moederbordjes passen gewoon

netswitch
14/06/07, 21:26
Tyan server boards passen ook :)

wv-
14/06/07, 23:40
Voor optimale koeling kies je voor een moederbord waar de cpu en koeler mooi uitgelijnd zijn ten opzichte van mekaar. Je kan bijvoorbeeld een random supermicro moederbord steken, maar je zal zien dat de cpu en koeler in de case niet mooi overeenkomen. Best eentje nemen die dat wel doet. Check supermicro site daarvoor maar eens.

Geoffrey
14/06/07, 23:58
Ik heb (enkel gekeken naar Supermicro mobo's) met de P8SCI & PDSMI de beste ervaringen in een SC512L-260 al vind ik wel dat de PDSMI nog iets beter tot z'n recht komt in de 811T-260 of 811I-260. Het verschil hier zijn bij de T de twee hot swap bays en natuurlijk het prijskaartje :D

Maar inderdaad je kan er eigenlijk veel mobo's instoppen. Heb er vandaag zelf twee gebouwd met Asus borden... Het kan allemaal en het werkt in veel gevallen gewoon goed, maar let zoals hierboven al gezegd wel op je koeling.

snaaps
16/06/07, 20:57
Supermicro verkoopt voor haar/zijn behuizingen ook airducts.
Ik kan je aanraden om daar gebruik van te maken, bij hoge temparaturen scheelt dit al snel 10 graden! (soms nog meer)

ook kan je zelf een airduct maken van een matriaal wat een beetje flexibel is en niet zo snel brandbaar is.

zelf maken wij soms ook wel eens eigen gemaakte airduct d.m.v 2 reepjes dik plastic welke ervoor zorgen dat de lucht uit de koelers echt daadwerkelijk door de koeler van de cpu gaan.

(tja, staan bij grafix daar zijn airducts hard nodig...)