PDA

Bekijk Volledige Versie : Co-locatie Zuid-Limburg



M.Dieleman
14/06/07, 14:47
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik ben erg op zoek naar een goede co-locatie voor onze 2 servers. Voorwaarde is wel dat ze ergens in Zuid-Limburg kunnen staan want ik vind het wel een prettig idee dat als er eens wat aan de hand is, ik er binnen een half uur zelf kan zijn. (Beide servers staan nu in Amsterdam/Redbus, ik zit zelf in Maastricht).

Voorwaarde zijn:
- een goede prijs/kwaliteit verhouding
- voldoende dataverkeer inbegrepen
- fatsoenlijke support (toch zeker tijdens kantooruren goed bereikbaar, daar buiten valt over te praten).
- maandelijkse facturatie


Wie heeft er tips of heeft een goede aanbieding?

Randy
14/06/07, 14:56
Zuid Limburg gaat moeilijk worden. Ik ken maar 1 locatie daar en die is vrij prijzig. (EuroIP in Maastricht).
Als Sittard nog een optie is (zuid/midden) zou je bij Unilogic terecht kunnen.
Meer informatie: http://www.datacentrumgids.nl/datacentrum/unilogic-networks

Dominic
14/06/07, 14:57
In Zuid Limburg zitten een aantal datacenters.
Unilogic zit in Sittard

en er zit een datacenter in maastricht op de populierweg in de beatrixhaven/limmel, colocatie daar wordt aangeboden door progessix.

edit:
randy was iets eerder zie ik

het heet overigens niet meer Euro/IP die partij is failliet gegaan c.q. overgenomen.
Het heet nu EKC Limmel, en zover ik weet is progressix de enige publieke partij die daar colocatie aanbiedt.

djalken
14/06/07, 14:58
Volgens mij kan je ook bij t nutsbedrijf in Maastricht gaan staan, is alleen ook behoorlijk duur. Ik heb wel eens gehoord over een locatie vlakbij t vrijthof, zou je hier op het forum eens naar kunnen zoeken (ben de naam kwijt)

edit: wellicht is kvm-over-ip of een console aansluiting iets voor je? Bij storingen kan je dan veel meer doen zonder zelf aanwezig te zijn. Is waarschijnlijk een goedkopere oplossing dan in een DC in zuid-limburg

Dominic
14/06/07, 15:01
Volgens mij kan je ook bij t nutsbedrijf in Maastricht gaan staan, is alleen ook behoorlijk duur. Ik heb wel eens gehoord over een locatie vlakbij t vrijthof, zou je hier op het forum eens naar kunnen zoeken (ben de naam kwijt)

edit: wellicht is kvm-over-ip of een console aansluiting iets voor je? Bij storingen kan je dan veel meer doen zonder zelf aanwezig te zijn. Is waarschijnlijk een goedkopere oplossing dan in een DC in zuid-limburg

Het nutsbedrijf in Maastricht zat vroeger in de buurt van het vrijthof...dat zullen ze toen wel bedoeld hebben.
Volgens mij is het "datacenter" van de nutsbedrijven na de overname na Essent helemaal opgedoekt.
Nu was het ook niet echt een datacenter, maar meer een gepimpte kelder.

M.Dieleman
14/06/07, 16:00
Progressix biedt inderdaad plaats in het datacenter in Limmel.
Unilogic is ook een goed oplossing.
Prijzen vallen zo op het eerste gezicht bij beiden erg mee. Ik heb bij beiden een offerte gevraagd.

Bedankt voor de snelle reacties hier!

Dominic
14/06/07, 16:07
Progressix biedt inderdaad plaats in het datacenter in Limmel.
Unilogic is ook een goed oplossing.
Prijzen vallen zo op het eerste gezicht bij beiden erg mee. Ik heb bij beiden een offerte gevraagd.

Bedankt voor de snelle reacties hier!


Je zou ook eens met Web3 contact op kunnen nemen, die zaten daar ook meen ik.
Hebben eerst in het datacenter van de nutsbedrijven gezeten dacht ik.

math
15/06/07, 08:41
Xillion biedt ook colocatie aan in Maastricht.

Daarnaast is Unilogic een goede keus...

MauriceO
15/06/07, 13:40
www.web3.nl

Cliff
21/06/07, 16:07
Het datacenter in Maastricht van Progressix/Euro-IP/Web3/Internet Limburg is eigenlijk een POP van Essent (tegenwoordig @Work/@Home). De 4 bovengenoemde partijen huren/huurden hier allen ruimte.

Euro-IP is overgenomen door Web3. Zover ik weet zitten hier dus enkel en alleen nog maar Progressix, Web3 en Internet Limburg.

Progressix zit zelf bij Internet Limburg (volgens traceroutes tenminste). Web3 neemt zijn feed af bij Essent.

Unilogic Networks ligt in Sittard en heeft een eigen datacenter met alle voorzieningen, de ruimte is niet al te groot (ongeveer 50 m^2). De verbinding is een STM-1 van Sittard naar Amsterdam en een backup transit in Sittard van Essent. In Amsterdam zitten we op de AMS-IX,NL-IX en hebben we NTT, Teleglobe en Eurorings.

OpenLine ligt ook nog hier en zou bezig zijn met een eigen DC, echter hier weet ik nog geen details van.

Zo, dat was weer even een overzicht van de colo markt in Zuid Limburg ;)

aleto
12/07/07, 19:15
Als je iets noorderlijker zoekt: in Venlo openen wij binnenkort ons DC (Intersquare). Is wat verder weg, maar met de A73 klaar ben je ook binnen 30-40 minuten in Venlo dus.