PDA

Bekijk Volledige Versie : osCommerce probleem



TiMMiEJ
14/06/07, 11:13
Ik heb nog nooit gewerkt met osCommerce, maar heb een probleempje. Een shop heeft op de voorkant de catagorieren staan. Zodra ik aan de achterkant (admin paneel) een catagorie toevoeg komt deze er op de index niet bij te staan. In de database staan alle catagorieen wel, maar als ik er een handmatig verwijder dan gebeurt er niks aan de voorkant.

Nu lijkt het of de catagorieren hard-coded erin zijn gezet. Ik heb alles afgezocht, maar kan in de bestanden niks vinden.

Iemand hier die mij kan zeggen waar het ergens kan staan?

Triloxigen
14/06/07, 12:06
Is het standaard osCommerce of is het een mod?

TiMMiEJ
14/06/07, 13:54
Huw? Geen idee, volgens mij is het gewoon standaard. Degene die het heeft gemaakt heeft behoorlijk liggen prutsen. De catagorieen worden niet uit de database gehaald, maar staan ergens hard-coded in een file. Alleen waar? Ben al een dik uur code aan het doorspitten, maar kan het niet vinden.

Triloxigen
14/06/07, 14:22
Standaard staat het in includes/boxes/categories.php
Maar kan ook staan in includes/column_left.php

Ligt eraan waar het dus geplaatst is.

TiMMiEJ
14/06/07, 15:16
categories.php die heb ik niet ?

File gevonden maar staat verder niks bruiksbaars in.

Het probleem is opgelost, iemand had de categorieen in de header.php gezet. Ik heb een klein scriptje geschreven zodat hij het netjes uit de db haalt.

Triloxigen
14/06/07, 19:28
Ik heb een klein scriptje geschreven zodat hij het netjes uit de db haalt.Niet makkelijker geweest om gewoon de standard file terug te plaatsen en te gebruiken? :p

Easewood
14/06/07, 21:04
osCommerce heeft (optioneel) cache mogelijkheden voor o.a. categorieën.
Uitzetten via admin -> configuration -> my store -> cache

sewell
15/06/07, 11:24
Als je nu eens producten aan een categorie toevoegd?