PDA

Bekijk Volledige Versie : Belangstelling



Maxhost
13/06/07, 22:20
Hallo,

Er zijn al heel veel mensen geweest met plannen een gamepanel o.i.d. te maken.

Toch heb ik met een scripter ook plannen.
We zitten er over te denken een Hostingpannel te maken met:

Alle mogelijkheden wat ook in WefactPro zit, en dan met verbeteringen.
Extra producten voor bestellen.
Alles geautimatiseerd.
Gamepanel met sub-users
Gameinstaller

Noem maar op. Zowat alles wat je nodig hebt als je een host bedrijf runt.

Het enige wat er niet in zal zitten is iets als DA, maar dat hoeft ook niet:P

Het is erg veel werk om zoiets als dit te realiseren.

Nu het volgende:

Voor welk bedrag moet hij op de markt komen?

Zelf zaten we aan 1malig 1000 euro te denken.
Klinkt misschien veel, maar wees eerlijk. Hoeveel goede panels waar alles in zit zijn er nu? Dan heb ik het over game, administratie, bestel en veel extra's...

eweps
13/06/07, 22:25
Is geen markt meer voor, zeker niet wanneer je het niet goed uitdenkt. Wefact wordt steeds beter, tegen de tijd dat je met dit systeem klaar zou zijn is er voor wefact wel weer een uitbreiding voor gamepanels te krijgen.

Maxhost
13/06/07, 22:33
Wefact zo nooit helemaal perfect worden voor hosting panel.
Het is niet eens in te bouwen in je eigen design... Heb ik naar gevraagt via mailtje. Kon niet zijden ze... En bovendien wordt wefact ook al duurder...

Je hebt de AH, Aldi, Edah en zo kan ik nog wel even door gaan.

Maar op dit gebied kan ik alleen wefact bedenken?

crazycoder
13/06/07, 22:33
Er is altijd een markt voor, zolang je er maar voor zorg dat je product perfect werkt en functies bied die anderen niet hebben.
Het is alleen de vraag of TS een dergelijk product daadwerkelijk op de markt kan gaan zetten. Terecht merkt hij op dat er meer zijn die iets dergelijks hebben willen maken. Velen zijn in verschillende stadia blijven hangen in ieder geval komt men meestal niet verder dan een eerste beta. Ik zal maar geen lijst hier neerzetten, zou ik dat wel doen dan was die lijst vrij lang..

Een product neerzetten is 1 ding, vervolgens moet er door worden ontwikkeld en ondersteuning worden verleend.

Prijs laat ik mezelf niet over uit. Kom eerst maar met een werkend product en garanties zoals wat er gebeurt als je met je bedrijf stop.

Maxhost
13/06/07, 22:41
Daar hebben we nog niet uitgebreid over nagedacht.

Voor wat alles gaan ontwikkelen is het misschien handig eerst te kijken of het wel te doen is, of alle tijd wel terug te verdienen is, en of er wel mensen zijn die er voor iets goed werkends willen betalen...

Zou je als alles na behoren werkt, er support op verleent wordt, en er goede afspraken zijn als bedrijf stopt, het bijv voor 1000 euro willen aanschaffen?

crazycoder
13/06/07, 22:49
Voor wat alles gaan ontwikkelen is het misschien handig eerst te kijken of het wel te doen is, of alle tijd wel terug te verdienen is, en of er wel mensen zijn die er voor iets goed werkends willen betalen...

Zou je als alles na behoren werkt, er support op verleent wordt, en er goede afspraken zijn als bedrijf stopt, het bijv voor 1000 euro willen aanschaffen?
Dat zou afhangen van hoe e.e.a. op is gebouwd, hou de tabellen in de database op zijn gebouwd en of hetgeen nodig is er inderdaad in zit.

Ik denk trouwens dat je beter een lager bedrag als aanschaf kan nemen en jaarlijks een bedrag voor onderhoud. Dan hou je het namelijk langer vol :) in het ergste geval is de activiteitdan zelfs ook nog enigszins verkoopbaar aan een ander bedrijf..

Overigens, alles is te bouwen. Als je zelf denk dat er een markt voor is dan moet je er gewoon voor gaan..

Maxhost
13/06/07, 22:58
Klopt, maar misschien wel handig om is te kijken wat "de doelgroep" er van vind?