PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server interessant voor mij?



dammie
12/06/07, 12:00
Beste allen,

Ik zou graag willen weten of een dedicated server interessant is voor mij. En tevens wil ik gebruik maken om bedrijven eventueel aanbiedingen te doen, al dan niet via een PM.

De situatie is dat ik meerdere websites hebt, klein, hele kleine, maar ook grotere. Ik heb tweed webwinkels welke 5-10 Gb dataverkeer hebben en een Linkpagina systeem welke ruim 30Gb trekt per maand. De winkels zijn qua data groter met de foto's het linkpagina systeem valt reuze mee qua ruimte. De hele kleine sites vallen in het niets.

Nu is mijn huidige host overgenomen en moet ik maar afwachten of de nieuwe de prijsafspraken overneemt. Als dit niet het geval is moet ik redelijk wat per maand aan abonnementskosten gaan betalen voor de bandbreedte.

Mijn vragen:


Is het interessant om een dedicated server te huren?
Zijn er bedrijven die mij offertes willen doen?
<knip>


Bvd,
Guido Damsteeg

SF-Jeroen
12/06/07, 12:25
1. Het lijkt me niet interessant om een dedicated server te huren, in jouw geval zou ik voor een resellerpakket gaan. Dit is goedkoper.

2. We mogen hier geen aanbiedingen posten, je moet dan je topic laten verplaatsen naar het daarvoor bestemde forum.

jeffrey
12/06/07, 16:14
Beste Guido,

Persoonlijk zou ik niet kiezen omdat:
1. Het aantal schijfruimte / dataverkeer is in principe te weinig voor een eigen server.

2. voor een dedicated machine in deze situatie, u moet er namelijk rekening mee houden dat uw hostingprovider dan geen zorg meer draagt voor het beheer van de machine waar uw websites op gaan draaien maar u dit zelf moet doen (indien u een managed service level afneemt).

Ik weet niet hoe uw technische kennis is m.b.t. het beheer van servers, anders zou een VPS wellicht nog een oplossing zijn, u heeft dan wel de vrijheid van een dedicated machine echter deelt u de machine met meerdere klanten.

Indien u geen tot weinig technische kennis heeft zou ik een Reseller Pakket afnemen bij een hostingprovider, overstappen van een Reseller naar een VPS is vrijwel bij iedere hostingprovider mogelijk.

Magus
12/06/07, 16:26
Reseller of VPS, of natuurlijk een budget servertje huren of coloceren is allemaal mogelijk. Voor de laatste twee opties is enige kennis van servers wel handig. Een dedicated of een VPS kun je ook managed afnemen. Het is misschien handig om offertes aan te vragen voor deze oplossingen en die te vergelijken met wat je nu aan je hosting uitgeeft. Let er wel bij op dat zeer goedkope pakketten ook vrij weinig kwaliteit bieden over het algemeen en dat onbeperkte of 999 accounts niet reeel kunnen bestaan tenzij je zelf de enige gebruiker op een server bent.

Aanbiedingen en offertes kunnen hier niet geplaatst worden, daarvoor moet je je vraag hier (http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/) neerzetten.

IT-worX
12/06/07, 16:53
Voor dergelijke situatie zou ik zoals de voorgaanden hier zeggen ook gaan voor ofwel een reselleraccount met plesk/da op, ofwel een vps. En in die volgorde :)

dammie
12/06/07, 16:53
Bedankt voor jullie informatie.

Ik heb hier voorlopig voldoende aan, met alle info ben ik er wel achter dat dedicated me even te duur is want ik wil wel wat kwaliteit. Tevens wil ik sowieso managed afnemen omdat me de tijd ontbreekt om me ad-hoc in problemen te verdiepen.

Wel zal ik voorlopig de enige gebruiker zijn, misschien dat er hier en daar een kennis bij komt, maar deze liggen niet wakker van een storing. Tevens zal ik ze niet echt om een vergoeding gaan vragen :)

Ik denk dat ik voor een reseller pakket ga. De traffic en ruimte is meer dan genoeg, precies genoeg voor de toekomst qua groei en wat kleine hobby matige zaken omtrent webhosting.

Nogmaals bednakt.