PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe koelen Russen hun rack in de zomer?



Thafusion
11/06/07, 20:26
Altijd lastig om een goede manier te vinden om je servers te koelen in de zomer... Maar deze mensen hebben de oplossing gevonden!

Komto
11/06/07, 20:45
Hahaha, ja zo kan het ook.

dennis0162
11/06/07, 21:08
Haha niet egt de meest handige optie.

RichardVD
11/06/07, 21:26
Zal niet echt goed koelen... slang mag niet langer zijn dan paar meter bij zo'n ding...

Paulewk
12/06/07, 00:04
hahaha net afrotech ghetto mods :D

Voor wie 'm nog niet kent : http://www.afrotechmods.com/

FreshLife
12/06/07, 00:12
Eindelijk, de ideale oplossing voor elk DC.
Moet je even alle dozen van je moederbordjes, kasten, ... bewaren en aan het DC schenken, hebben we meteen overal airco.

swedendedicated
12/06/07, 00:37
nette airduct

ErikKosters
12/06/07, 01:07
Zal niet echt goed koelen... slang mag niet langer zijn dan paar meter bij zo'n ding...

klopt inderdaad, max echt maar paar meter zijn (2 max volgens mij). Heb hier ook zo'n airco staan en tijdje aan een te lange slang gehad, dan koelen ze echt shit..

Viperium
12/06/07, 01:44
Zou toch eigenlijk wel moeten werken mits de slang goed geisoleerd is (geen kartonnen dozen dus). Dan trekt hij toch als het ware de lucht van buiten? Of vergis ik me nou?

Mvg,
Viperium

Jesperw
12/06/07, 10:51
klopt inderdaad, max echt maar paar meter zijn (2 max volgens mij). Heb hier ook zo'n airco staan en tijdje aan een te lange slang gehad, dan koelen ze echt shit..
Klinkt als een goede tip. Misschien heeft mijn mobiele airco op kantoor daarom zoveel moeite met ons 45m2 grote kantoor. Er zit een slang aan van een metertje of 4. :P

wutr
12/06/07, 13:39
Het idee is in ieder geval wel goed ;)

Heb genoeg situaties gezien waarin normale PC's op zo'n manier (zonder de airco dan maar wel met een dergelijke ventilator) werden gekoeld in de zomer, maar een heel rack? Best gaaf :)

3j3ct
12/06/07, 14:02
gewoon wat fans in die duct plaatsen ;)

Best4U
13/06/07, 18:59
Zou toch eigenlijk wel moeten werken mits de slang goed geisoleerd is (geen kartonnen dozen dus). Dan trekt hij toch als het ware de lucht van buiten? Of vergis ik me nou?

Mvg,
Viperium

Je vergist je... Een airco "trekt" geen lucht van buiten, maar moet zijn warmte kwijt aan de buitenlucht. (denk bijvoorbeeld aan een koelkast; koel van binnen, warm van buiten)

Die dozen worden dus een soort van verwarmingspijp welke kamer zelf alleen maar meer opwarmen.... :cool:

xYnta
13/06/07, 20:16
Zeer creatief :p!

santema
13/06/07, 21:02
Ik zie het probleem niet, wij hebben dit ook zo...


:).

Magus
14/06/07, 13:53
En dan ernaast gaan zitten roken zeker :p

snaaps
17/06/07, 12:05
enkele jaren geleden toen ik nog in de bouw werkten moesten wij een nieuw plafon maken in de noc ruimte van SUN in amsterdam.

Sun koelde de ruimte op de zelfde wij, dit met een aantal mobiele airco,s waar de afvoerslag in een grote pijp ging. deze grote pijp ging naar buiten en werd ook nog eens een gamma blower geplaats bij het einde van deze (geisoleerde) pijp zodat de warme lucht uit de airco,s sneller naar buiten werd gezogen.

wij willen op ons kantoor een dergelijk systeem gaan maken, kleine ruimte met 1 patch kast en 1 server kast.
Hier willen wij ook gewoon 2 airco,s neer zetten en de warme lucht afzuigen naar buiten middels een geisoleerde pijp.

kortom op zich werkt dit systeem wel, echter je moet die kartonnen pijp ff bewerken met isolatie matriaal en een blower bij het uiteinde zetten.