PDA

Bekijk Volledige Versie : Algemene Voorwaarden laten controleren?



Maxhost
09/06/07, 20:55
Hallo,

Ik heb al veel discussies gelezen op wht over het deponeren van je AV.

Veel mensen zeggen dat het niet nodig is om het te doen.
Toch wil ik mijne deponeren bij de kvk, omdat het een stukje meer zekerheid is, en ik er niet van overtuigt ben dat je het niet hoeft te deponeren.
(graag hier geen reacties over, dat is al uitvoerig besproken in eerdere topics)

Wat ik graag wil weten, hebben jullie je AV laten controleren door een jurist? Waar heb je dat gedaan? Wat kostte het (hoeveel pagina's is wel handig, want daar hangt het vaak vanaf)? En adviseren jullie mij om mijne ook te laten controleren voor ik ze deponeer bij de kvk?

alvast bedankt!

swedendedicated
09/06/07, 21:31
Je kunt het wel laten nakijken door een jurist maar daar heb je niet veel aan omdat je hem toch (neem ik aan) elk jaar wijzigt. Tevens zijn er altijd wel punten die er niet in staan of zo voor zich spreken dat ze er niet in staan.

Maxhost
09/06/07, 21:33
Klopt, maar dan heb je de basis wel... Die paar regels die er bij komen zal niet veel fout zijn...

Deimos
09/06/07, 21:36
Je kunt het wel laten nakijken door een jurist maar daar heb je niet veel aan omdat je hem toch (neem ik aan) elk jaar wijzigt. Tevens zijn er altijd wel punten die er niet in staan of zo voor zich spreken dat ze er niet in staan.
Ik zou je AV zeker door een jurist, met ICT-kennis, laten controleren. Doe je dit niet, bestaat de kans dat je AV bij een geschil geen stand houdt en dat je daardoor tegen niet gewenste problemen aan loopt.

Of je een AV nou wel of niet elke X maanden verandert doet hierbij niet ter zaken.

Maxhost
09/06/07, 21:37
Heb je ook tip waar, of eventuele inschatting van kosten voor 5 pagina's?

Randy
09/06/07, 21:42
ICTRecht.nl biedt standaardoplossingen en pakketten voor het controleren van juridische (vraag)stukken. Een abonnement, met websitescan, is zeker aan te raden. Los van een geyl logo voor je website weet je ook zeker dat je bestelsysteem aan de regels (om. Wet Koop op Afstand, Informatieverplichting, etc.) voldoet.

Maxhost
09/06/07, 21:46
ICT recht heb ik inderdaad al gezien... Zijn er verder bedrijven die dit aanbieden? Eest enkel de AV is ook goed, verspreid de kosten liever wat... En het is altijd goed om te kijken wat er verder voor mogelijkheden zijn...

AlfaHosting
09/06/07, 23:15
Laat gewoon je AV even nalezen door je advocaat.

tizor
10/06/07, 01:58
is het belangrijk? mensen lezen toch nooit de AV

crazycoder
10/06/07, 07:53
is het belangrijk? mensen lezen toch nooit de AV
Of ze de voorwaarden lezen maakt niets uit. Jij moet ze tijdig ter hand hebben gesteld. Als de klant daarvoor tekent en tevens aangeeft akkoord te gaan met die voorwaarden dan kan deze persoon niet meer stellen geen kennis te hebben kunnen nemen van deze voorwaarden.

CharlieRoot
10/06/07, 12:24
is het belangrijk? mensen lezen toch nooit de AV

Die uitspraak kan je nog wel eens de das om doen. Als ze je aanklagen of je om wat voor andere reden dan ook een geschil hebt zul je zien hoe belangrijk je voorwaarden zijn.

PimEffting
10/06/07, 12:44
Ik adviseer je eigenlijk om de FENIT voorwaarden gebruiken. Deze zijn uitgebreid gecontroleerd en "de facto" standaard in de ICT sector.
Zijn ook al door FENIT gedeponeerd, maakt het extra makkelijk!

tazmanian
10/06/07, 12:49
Ik hoorde laatst dat het niet uitmaakte of je ze wel of niet bij de kvk neerlegt belangrijker is dat als je zekerheid wilt hebben de klant zijn/haar handtekening er onder plaatst. pas op dat moment sta je sterk.

AlfaHosting
10/06/07, 14:48
Die uitspraak kan je nog wel eens de das om doen. Als ze je aanklagen of je om wat voor andere reden dan ook een geschil hebt zul je zien hoe belangrijk je voorwaarden zijn.

Natuurlijk willen algemene voorwaarden niet altijd iets zeggen. Sommige voorwaarden sluiten alles uit, ook eigen fouten, en dat gaat een rechter nooit aanvaarden.

Maxhost
10/06/07, 19:37
Nu dit topic toch open is,

http://81.171.125.100/~nieuwste/AV.pdf

Hier staan mijn AV...

Ziet iemand toevallig ook of er dingen ontbreken? Andere tips?
Ik denk dat mensen hier op WHT beter kunnen zien of er dingen ontbreken en fout geformuleerd zijn dan een advocaat, die (normaal gesproken) niet dagelijks met het hosting bezig zijn...

AlfaHosting
10/06/07, 21:12
ICT recht .. zijn dit eigenlijk wel juristen ?

ICTRecht
10/06/07, 21:31
Ja, dat zijn we. Zie referenties op website of nieuws:

http://www.nu.nl/news/1103406/50/OPTA_moet_spamboete_Speko_heroverwegen.html

NWO
10/06/07, 21:50
Nog een goede tip: Laat ze maken door een Jurist. Dan kost het wellicht iets meer, maar dan kun je hun er ook op aanspreken mocht er toch nog een klein foutje zitten ergens.

Wij hebben het ook bij ictrecht gedaan.
De kosten waren relatief laag + we weten nu zeker dat deze goed zijn.
Uiteraard liggen deze nu ook netjes bij de KVK.
(p.s. Daar betaal je per jaar wel een 1x bedrag voor)

hyperion
26/04/11, 16:15
Misschien een beetje oude thread om nog op te reageren, maar misschien kunnen anderen hun voordeel er nog mee doen...

MOD EDIT:

Te spammerig!

Veel juristen en advocaten bieden tegenwoordig ook een quickscan aan waarbij je tegen een laag tarief (EUR 100-200) je algemene voorwaarden kan laten toetsen. Dan sta je in ieder geval niet voor vervelende verrassingen als je wel in een juridisch conflict terecht komt.

YolkNet
26/04/11, 17:57
En als je ze eenmaal hebt, wanneer moet je ze dan meesturen? Interessant artikel (http://www.sprout.nl/1/21333/home/de-kleine-lettertjes-op-het-web.html) door Sprout.

onager
26/04/11, 22:38
En als je ze eenmaal hebt, wanneer moet je ze dan meesturen? Interessant artikel (http://www.sprout.nl/1/21333/home/de-kleine-lettertjes-op-het-web.html) door Sprout.
Kijk, daar heb ik wat aan! Mijn dank.