PDA

Bekijk Volledige Versie : Past dit moederbord in een Supermicro SC512?



FreshLife
09/06/07, 15:35
Hallo,

We vroegen ons af, omdat we volgend moederbord nog hebben liggen, of dit past in een Supermicro SC512 1U kast.

Het servertje zou als backup/test gaan dienen.

Het moederbord is het volgende: http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=15&l3=260&l4=0&model=1524&modelmenu=1

Let vooral op het rechtstaand blokje, dat lijkt mij misschien een knelpunt te zijn :)

Dank bij voorbaat,

santema
09/06/07, 16:27
Het zou kunnen passen, als je de audio connector eraf soldeerd, of als je het bovenste deel eraf zaagt.

Ideaal is het niet...

RayManZ
09/06/07, 16:38
Volgens mij moet het passen. Mij is het ook gelukt. Natuurlijk zonder zagen & solderen want daar begint ik niet aan.

FreshLife
09/06/07, 18:06
Volgens mij moet het passen. Mij is het ook gelukt. Natuurlijk zonder zagen & solderen want daar begint ik niet aan.

Heb jij dan exact hetzelfde moederbord in zo'n kast gekregen?

Geen last van airflow problemen?

RayManZ
09/06/07, 18:41
Volgens mij exact dezelfde. Maar als je een nieuwe gaat kopen neem dan een AM2 socket. Deze ondersteund ddr2 en dat is velen malen goedkoper. M2V-MX van ASUS. Deze past erook gewoon in.

Natuurlijk wel een actieve cooler erin gooien en geen heatsink. Een mooie Cooljaq van Siem-IT.

Thijs
25/07/07, 01:21
Heb jij nog langere powerkabels nodig gehad of converters ?

Voor het frontpanel wel neem ik aan ?

Jethro
25/07/07, 09:26
Heb jij nog langere powerkabels nodig gehad of converters ?

Voor het frontpanel wel neem ik aan ?

Er zijn verloopjes in de markt om een nosm ( non supermicro bord ) aan te sluiten op het front panel. Zodat je reset / power / power lamp / hdd lamp kan laten werken.

Zo'n kabel kost iets van 7,50 euro.

Je power krijg je ook wel aangesloten alleen blaast die koeler die in die kast zit tegen je power kabel aan. ( dit is niet best voor je airflow ) Neem dus ( zoals RayManZ al zei ) een active 1u koeler !!!

Thijs
25/07/07, 13:48
Je power krijg je ook wel aangesloten alleen blaast die koeler die in die kast zit tegen je power kabel aan. ( dit is niet best voor je airflow ) Neem dus ( zoals RayManZ al zei ) een active 1u koeler !!!

Ja dat lijkt me duidelijk :)

Weet iemand trouwens welke partnumbers je nodig hebt voor de powercable en de powerbutton, reset en leds in een SuperMicro case ?

snaaps
04/08/07, 11:35
volgens mij was het vendorcode: CBL-0068
SuperMicro CBL-0068 Front Panel Split Kabel (16-Pin)

atoomkern
04/08/07, 11:51
volgens mij was het vendorcode: CBL-0068
SuperMicro CBL-0068 Front Panel Split Kabel (16-Pin)

En die is bij 4launch (mijn supermicro leverancier) te krijgen voor maar 4,54 excl BTW :). http://www.4launch.nl/ en dan effe zoeken op CBL-0068

Server00
04/08/07, 13:29
Volgens mij past asus altijd teminste heb daar nooit problemen mee gehad wel met andere typo's zoals MSI en Gigabyte.