PDA

Bekijk Volledige Versie : Eweka in handen van Amerikaans Usenet-bedrijf



MediaServe
09/06/07, 12:40
Zag net een interessant bericht op Tweakers.net :)


bron: http://core.tweakers.net/nieuws/47909/Eweka-in-handen-van-Amerikaans-Usenet-bedrijf.html

Het Nederlandse Eweka Internet Services is overgenomen door het Amerikaanse Highwinds Capital. Beide bedrijven bieden Usenet-diensten aan en zullen dit blijven doen. De overnameprijs is niet bekendgemaakt.

Het belangrijkste doel van de overname is het behalen van synergievoordelen, liet voormalig Eweka-directeur Schouten weten. Of dit betekent dat op korte of lange termijn de netwerken van Eweka en Highwinds worden samengevoegd, wist Schouten nog niet te vertellen. Wel kon hij zeggen dat er voor de klanten niets gaat veranderen: alleen de aandeelhouders zijn veranderd. Highwinds Capital bestaat uit twee onderdelen: Highwinds Software, dat Usenet-platformsoftware ontwikkelt voor internetproviders; en Highwinds Media Group, dat isp's de mogelijkheid biedt om zonder Usenet-software klanten toch Usenet-toegang aan te bieden.

DeziWeb
09/06/07, 13:14
Ze hebben dus het complete Eweka overgekocht, in het nieuwsbericht komt het een beetje naar voren alsof alleen de Usenet aftakking is over gekocht. Ben benieuwd wat dit gaat doen met Eweka. Ik verwacht nog wel gewoon hetzelfde?

Weer een Nederlands bedrijfminder:(

Lukkie
09/06/07, 13:17
Neen, er gaat niets veranderen.
Niet voor usenet, niet voor colo, niet voor partial tranist klanten :)

joriz
09/06/07, 13:24
Iets meer duidelijkheid kan denk geen kwaad. Of is er al een brief of e-mail onderweg?

Lukkie
09/06/07, 13:26
Iets meer duidelijkheid kan denk geen kwaad. Of is er al een brief of e-mail onderweg?

Nee. Feitelijk is het uitsluitend een overdracht van aandelen.
Omdat er niets aan de buitenkant veranderd, vinden wij het niet noodzakelijk een brief of email de deur uit te doen

DeziWeb
09/06/07, 13:40
Neen, er gaat niets veranderen.
Niet voor usenet, niet voor colo, niet voor partial tranist klanten :)

Gaan jullie wel de nieuwsgroepen samenvoegen met die van Highwinds?

Lukkie
09/06/07, 13:41
Gaan jullie wel de nieuwsgroepen samenvoegen met die van Highwinds?

Nee. Ons platform blijft draaien zoals het nu draait, als onafhankelijke Business Unit in feiten.

timmeh
09/06/07, 14:07
En het personeel?

MediaServe
09/06/07, 14:17
Feitelijk is het dus zo dat Highwinds eigenaar wordt van Eweka Holdings? Of wordt het usenet gedeelte afgesplitst van de rest van de diensten en wordt Highwinds alleen eigenaar van die afsplitsing?

Wat was de aanleiding voor deze overname?

In ieder geval veel succes gewenst met de overname :)

DeziWeb
09/06/07, 14:33
Feitelijk is het dus zo dat Highwinds eigenaar wordt van Eweka Holdings? Of wordt het usenet gedeelte afgesplitst van de rest van de diensten en wordt Highwinds alleen eigenaar van die afsplitsing?

Wat was de aanleiding voor deze overname?

In ieder geval veel succes gewenst met de overname :)

Zover ik heb begrepen word Highwinds eigenaar van geheel Eweka.

Paulewk
09/06/07, 15:45
- Highwinds is eigenaar geworden van heel Eweka.
- Het usenet platform blijft onafhankelijk opereren.
- De aanleiding is geweest dat onze hoofdaandeelhouder met pensioen wilde en er geen andere overname kandidaten waren.

joriz
09/06/07, 16:26
- De aanleiding is geweest dat onze hoofdaandeelhouder met pensioen wilde en er geen andere overname kandidaten waren.
Wijnand nu al met pensioen :cool:

Iedergeval succes met de overname en de verbouwing en uitbreiding van het datacenter.

Merlijn
09/06/07, 17:42
Nee. Feitelijk is het uitsluitend een overdracht van aandelen.
Omdat er niets aan de buitenkant veranderd, vinden wij het niet noodzakelijk een brief of email de deur uit te doen

Volgens mij ben je daartoe echter wel verplicht naar je klanten toe.

Triloxigen
09/06/07, 17:55
Volgens mij ben je daartoe echter wel verplicht naar je klanten toe.

Nee hoor, enkel de aandelen worden verkocht.
(het is geen eenmanszaak ofzo)

wbakker-letsgoonline
09/06/07, 18:12
Maar toch blijft het netjes om ook je klanten hierover te berichten, het is helaas jammer dat je het op deze manier te weten moet komen dat eweka van eigenaar verwisseld en er misschien in de toekomst ook wat veranderd in de organisatie, dan is het natuurlijk altijd fijn als klant om te weten wat er gebeurd is en gaat gebeuren.

Triloxigen
09/06/07, 18:31
Wijzigingen in de organisatie kunnen in de toekomst altijd plaatsvinden. Dat staat los van wijziging van aandeelhouders.

Als xs4all van aandeelhouder wisselt, wat maakt mij dat uit? Veranderd verder niks wat anders ook niet zou kunnen veranderen.

Paulewk
09/06/07, 18:36
Wijnand nu al met pensioen :cool:

Iedergeval succes met de overname en de verbouwing en uitbreiding van het datacenter.

ahum, wijnand is de andere helft :)

Verder hebben we bewust besloten om dit nie groots naar buiten te brengen, ivm de stortvloed aan speculaties over wat 'r wel dan nie tgaat veranderen terwijl dit nergens voor nodig is aangezien er _NIETS_ gaat veranderen.

Overigens hebben we deze houding vooral gekozen ivm onze usenet klanten, dit zijn 'r zoveel, dat van een mug enorm snel een olifant gemaakt is (zie verhaal blusalarm wat af ging, ineens was ons hele dc afgebrand).

Colocation klanten kunnen we eventueel nog mailen, maar dat mogen andere mensen beslissen :)

Tevens, als jouw nutsbedrijf van aandeelhouder wisselt hoor je daar ook niks van, of zie de fusie MK/Casema/Essent, hoor je ook niets van van het bedrijf zelf (ben zelf klant).

Genesisfm
24/04/08, 19:19
Heeft dit toevallig iets te maken met de beeindiging van de colocating service?

FunnyMedia
24/04/08, 19:24
Denk het wel Genesisfm, in de brief stond iets van "vanwege aanpassing in bedrijfscultuur" oid.
Weet de exacte text niet meer, maar begin steeds meer te begrijpen van de actie van Eweka...
Komende week ga ik mijn server maar ophalen, ben er klaar mee.

santema
24/04/08, 20:47
Lijkt me dat dit er totaal niet mee te maken heeft, maar dat kan ik natuurlijk verkeerd zien. Colocatie van losse servers is nou eenmaal veel werk/gezeur. Klanten die een zeer laag bedrag per maand betalen verwachten wel dat als er wat is er direct (gratis) personeel klaar staat. Daarnaast heb je continue vreemden over de vloer daar deze klanten vaak maar 1 of 2 keer komen in de tijd dat ze klant zijn. Ze zijn niet op de hoogte van regels, procedures, kosten etc etc. Ik kan me goed voorstellen dat een bedrijf als eweka, wat net iets groter is dan de gemiddelde hoster hier op wht, zegt dat ze hiermee stoppen om deze racks of zelf te gebruiken of compleet te verhuren aan andere klanten.

Maar nogmaals, ik ben geen medewerker en weet ook niets van de situatie af, dit zou een van de redenen kunnen zijn. Het is in elk geval de reden waarom wij geen 1u colo aanbieden.

Glenn
25/04/08, 09:51
Op zich geen rare keuze. Wat Peter ook al zegt, 1U colo's kosten erg veel support. Dat ik 4 jaar geleden privé begon met colocatie, 1U, 20 GB, vroeg ik ook de oren van de kop van de hoster. Het zijn toch ook vaak beginners die 1U colo nodig hebben, muv de hosters natuurlijk die een 2e DNS en backup MX neerhangen.

In theorie kan je voor een vol rack 46 keer support aanvragen krijgen. Verhuur je datzelfde rack aan één bedrijf met systeembeheerders, dan heb je 45 keer minder supportvragen, waardoor je er dus veel meer aan over houdt.

Het is jammer, maar ik snap de keuze wel :)