PDA

Bekijk Volledige Versie : (min) 3 werkplekken voip oplossing gevraagd



Leandros
06/06/07, 23:05
Beste WHT-ers,

Naar aanleiding van de problemen die wij met voip hebben ben ik op zoek naar een concrete, 100% werkende oplossing:

Situatie:
Op dit moment hebben 3 werkplekken een PC met een softphone hierop, ze bellen hier uitsluitend mee naar buiten naar vaste nummers in NL. We gebruiken een softphone om telefoonnummers mee te copy-paste vanuit excel. Op de meest rare momenten doet die het niet meer, kwaliteit van de lijn is slecht tot niet verstaanbaar, noem maar op... We hebben verschillende providers (o.a. Voipbuster en Voipplanet), meerdere modems (o.a. Linksys WAG200-G en Draytek Vigor 2800G en meerdere softphones (X-Lite and Express Talk) geprobeerd. Alles werkt bagger, de gewone softphone van Voipbuster zelf werkt nog het best maar is niet bruikbaar voor ons omdat alle gesprekken opgenomen moet worden.

Wat ik wil:
- advies van wat evt. aan te schaffen om het 100% werkend te krijgen
- een kwalitatieve provider die outbound een goed netwerk levert
- dat het werkt op 3 werkstations en makkelijk kan uitbreiden
- Automatisch gesprekken recorden (hoeft niet lokaal)
- support om het 100% werkend te krijgen

Verder:
- telefoonnumers zijn niet nodig (anoniem bellen)
- in de huidige situatie wordt er voor zo'n 4000min per maand gebeld (zal sterk stijgen), tevens als het aantal werkplekken.
- een mogelijkheid tot automatisch bellen (dus excellijsten invoeren etc.) zou prachtig zijn en is een pré!

Ik hoop dat iemand op korte termijn dit kan leveren!

Merlijn
07/06/07, 00:00
Tegen welke prijs?

Leandros
07/06/07, 00:03
ligt aan je voorstel he, arbeidsuren moeten betaald worden. Doe gewoon een fair voorstel evt. per email of telefonisch.

Mark Vletter
07/06/07, 09:23
Dag Jasper. We hebben recentelijk met een leverancier het volgende ontwikkeld:
-Een online systeem waar een medewerker op in logt
-Deze ziet een lijst met te bellen nummers
-Een klik op het nummer zet het gesprek op met het voip account en de klant. Het VOIP account is in een hardphones geactiveerd welke automatisch worden opgenomen. Er wordt een popup geopend.
-In de popup staat een gespreksscript, de klantgegevens en eventuele vervolgacties.
-Je kunt per medewerkers statistieken zien van gesprekken en de resultaten van gevoerde gesprekken.

Het voordeel van dit systeem is dat je medewerkers overal ter wereld kunnen zitten. Verder zou ik je hardphones adviseren want dat werkt (kwalitatief gezien) gewoon beter.

Verder moet je internetverbinding ruimte reserveren voor de VoIP gesprekken (10kb up/down). Deze ruimte moet gegarandeerd zijn.

Leandros
07/06/07, 16:10
Zou je mij misschien wat prijsinformatie kunnen mailen en 3 testaccounts kunnen geven?