PDA

Bekijk Volledige Versie : Heeft Chenbro nu al dan niet warmteproblemen?



Geoffrey
06/06/07, 18:06
Goeie avond beste mensen,

een tijdje terug heb ik een gesprek gehad met een aantal mensen die me zeiden dat (sommige) Chenbro kasten last hebben van warmte die blijft hangen. Ik ben het noorden echter even kwijt, slaat dit enkel op bepaalde 1U kasten? (zoja welke) of zijn er mensen die dit ook al voorgehad hebben bij een 2U kast?

We zouden de machine gaan gebruiken als back-up server en zouden er om te beginnen 2 / 3 harde schijven in willen stoppen van zo'n 500GB. Het mobo is een Asus in combinatie met een Intel Pentium IV 3,0 GHZ en 1GB geheugen. De geheugen bars staan zo dat ze de airflow (normaal) niet zouden mogen beïnvloeden.

Graag jullie ervaringen.

Bullcat
06/06/07, 18:12
Is het Moederboard een server board of een desktop board .

Ik lees net dat de airflow niet beinvloed word.

gjtje
06/06/07, 18:25
Elke kast heeft een bepaald koel vermogen. Als je je daar aanhoudt is er niks aan de hand.

Dat er prutsers rondlopen kan Chenbro niet zo veel aan doen, die mensen zullen Supermicro, Dell en HP machines net zo verprutsen.

Technotop
06/06/07, 18:27
Wij gebruiken zelf tal van Chenbro RM 22300 2U serverkasten en deze bevallen ons uitstekend. Het ligt er maar net aan wat voor moederbord je in de kast stopt.

Wij hebben verder geen last van hoge temperaturen in deze kasten.

Verder is het belangrijk dat de fan achter in de kast goed werkt, deze dient er namelijk voor om de warme lucht weg te zuigen uit de kast. Verder kan je doormiddel van plastic airsluisen er voorzorgen dat de aanvoer van koude lucht naar de juiste plek zal worden gelootst. Bekabling moet verder ook netjes worden afgewerkt, vooral bij zelfbouw kan dit de airflow drastisch beinvloeden.

Dus: Zorg voor nette indeling, afwerking van bekabeling en airsluisen naar de apparatuur die het nodig heeft, dit is trouwens het geval bij alle kasten en niet specifiek Chenbro zoals Gjtje al zegt.

Geoffrey
06/06/07, 18:42
@Bullcat: het is een server moederbord inderdaad

@Technotop: Dan bedoel je van die zwarte brugjes zeg maar? Dat had ik inderdaad ook al in gedachte. Dus eigenlijk verder maakt het weinig verschil of we nu een 2U zeg maar van Chenbro nemen (natuurlijk wel afgaande op de configuratie) of een 2U Supermicro of iets dergelijks? (idem afgaand op de config van de server).

Maar goed ik denk dat ik er dan wel uit kom. Bedankt voor de reacties!!

gjtje
06/06/07, 20:04
Dat maakt inderdaad niet uit, zolang alles maar bij elkaar past. Chenbro levert verder ook een hele trits aan airducts, koelers, risers, backplanes, etc. Geen moederborden of barebones, wel een lange lijst met geteste hardware.

Bullcat
06/06/07, 20:05
@ Geoffrey, Ja ik las het eigenlijk toen ik al een heel verhaal had ingetypt over Ram als berlijnse muur en airflo, maar zal zo'n vaart niet lopen dus :)

MediaServe
06/06/07, 20:43
Wij gebruiken zelf tal van Chenbro RM 22300 2U serverkasten en deze bevallen ons uitstekend. Het ligt er maar net aan wat voor moederbord je in de kast stopt.

Wij hebben verder geen last van hoge temperaturen in deze kasten.

Idem hier, nooit problemen gehad met deze behuizing :)
Ik ben dan ook groot fan van Chenbro en vind ze stukken fijner dan Supermicro.

DeziWeb
06/06/07, 20:57
Hier ook goede ervaring met Chenbro, wel erg dure behuizingen. Je betaalt stuk meer als Supermicro, Chieftec etc. en dan is het ook nog eens zo dat je bij Chenbro meestal geen voeding erbij krijgt. Maar het zijn echt super kasten, ze zijn dacht ik standaart allemaal uitgerust met hot-swap bays en zijn gewoon goed stevig. Koeling werkt bij mij ook gewoon perfect!

Geoffrey
06/06/07, 21:42
Nou ik vind ze eigenlijk een stuk goedkoper dan de Supermicro's. De kast die wij voorgesteld kregen van de groothandel was een 2U en die koste € 121,00 zonder de voeding inderdaad. De voeding koste nog iets van een € 48,00 ofzo dus dan zit je nog maar aan € 169,00 terwijl de goedkoopste 2U van Supermicro naar mijn idee toch al direct € 260,00 ofzo is (met voeding idd).

Nuja goed ik lees dus dat de meesten hier tevreden zijn van Chenbro dus dan komt dat wel goed :) Bedankt allemaal!

Edit: de kast waarover ik het had is deze: http://webshop.cloetens.be/ItemImages/HighRes/10023088.jpg Iemand hier specifiek ervaringen mee? De 1U kasten zijn inderdaad een slag duurder dan die van Supermicro en Chieftec.

DeziWeb
06/06/07, 21:52
Nou ik vind ze eigenlijk een stuk goedkoper dan de Supermicro's. De kast die wij voorgesteld kregen van de groothandel was een 2U en die koste € 121,00 zonder de voeding inderdaad. De voeding koste nog iets van een € 48,00 ofzo dus dan zit je nog maar aan € 169,00 terwijl de goedkoopste 2U van Supermicro naar mijn idee toch al direct € 260,00 ofzo is (met voeding idd).

Nuja goed ik lees dus dat de meesten hier tevreden zijn van Chenbro dus dan komt dat wel goed :) Bedankt allemaal!

Edit: de kast waarover ik het had is deze: http://webshop.cloetens.be/ItemImages/HighRes/10023088.jpg Iemand hier specifiek ervaringen mee? De 1U kasten zijn inderdaad een slag duurder dan die van Supermicro en Chieftec.

Die kast die jij hebt is de wat meer budget serie zonder hot swap bays. Als je het niet nodig hebt voldoet die behuizing natuurlijk prima, ziet er goed en stevig uit. Ik raad je echter wel aan te kijken naar de hotswap mogelijkheid, erg handig om je uptime zo hoog mogelijk te houden!

dennis0162
06/06/07, 22:07
Hier ook geen problemen met de Chenbro behuizingen. Goede dingen en stevig.

Geoffrey
06/06/07, 22:17
Die kast die jij hebt is de wat meer budget serie zonder hot swap bays. Als je het niet nodig hebt voldoet die behuizing natuurlijk prima, ziet er goed en stevig uit. Ik raad je echter wel aan te kijken naar de hotswap mogelijkheid, erg handig om je uptime zo hoog mogelijk te houden!

Hoi, het betreft een simpele DNS en mailserver dus hot swap lijkt me niet echt nodig, mijn probleem is alleen dat ik op vlak van Chenbro nog geen ervaring had, en ik dus even wou weten welke kasten effectief voldeden en of het merk eigenlijk aan te raden was of niet :) Maareuh jullie hebben me prima geholpen, waarvoor dank!

MediaServe
06/06/07, 22:46
Edit: de kast waarover ik het had is deze: http://webshop.cloetens.be/ItemImages/HighRes/10023088.jpg Iemand hier specifiek ervaringen mee?

Dat is de RM223 en die bevalt erg goed.
Lekker stevig, goede koeling en zit goed in elkaar.

Als je hotswap wilt, ga dan voor de RM217 bijvoorbeeld :)

Paulewk
06/06/07, 23:00
Die hot-swap bays zijn overigens vaak gewoon in bestaande chenbro kasten te plaatsen, misschien wel interresant voor sommigen :)

DeziWeb
06/06/07, 23:21
Die hot-swap bays zijn overigens vaak gewoon in bestaande chenbro kasten te plaatsen, misschien wel interresant voor sommigen :)

In een keer kopen is wel een stuk goedkoper!

MediaServe
06/06/07, 23:39
Die hot-swap bays zijn overigens vaak gewoon in bestaande chenbro kasten te plaatsen, misschien wel interresant voor sommigen :)

Nou, in de RM223 zou er hooguit één in de 5,25" ruimte passen, anders zitten de voeding en ventilatoren namelijk in de weg. Trouwens valt de RM217 hard mee in de prijs, ik heb er laatst één besteld voor een kleine 300 euro inclusief SATA backplane en slidingrails.

JayvD
07/06/07, 09:23
Even om terug te komen op je eerste vraag.

Ik heb gebruik gemaakt van 1U Chenbro chassis met dual cpu passief gekoeld. Als je tijdens het bouwen niet goed oplet dat der kabels voor de ventilatoren, waardoor de airflow dus wordt beïnvloed, dan kan je cpu een stuk warmer worden dan als je ze ff wegmoffeld.

Daarnaast raad ik ook aan om voor pakweg een tientje een airduct erbij te komen. Zo’n stuk plastic doet wonderen.