PDA

Bekijk Volledige Versie : Whois matching string



jeroenvd
06/06/07, 16:15
Beste mensen,

ik weet dat dit zeer waarschijnlijk al eerder op dit forum is gevraagd maar heb met de zoekfunctie weinig gevonden en dus stel ik het zo maar.

ik ben zins begin van dit jaar een webhosting bedrijfje begonnen en het begint nu aardig wat te worden. alleen zit ik met een probleem.

zins nu een paar maanden ( of langer het viel me nu pas op omdat ik nu klachten van klanten kreeg) is het onmogelijk om .nl adressen te registreren. als ik via de whois op mijn site een domein opzoek is bijna elk domein niet beschikbaar, het vreemde is dat als ik daarna op de whois output klik er staat dat het domein wel beschikbaar is.

heb al gelezen en van andere forums gehoord dat je een matching string moet hebben. dit heb ik ook bij andere tlds maar die van .nl kan ik niet vinden of bestaat gewoon niet?.

alvast bedankt,
Jeroenvd

p.s. als u wilt kijken dan kan dat vanaf hier http://www.pchulpje-webhosting.nl/check.php

Keizer
06/06/07, 16:17
VOlgens mij is deze "Is Free"

jeroenvd
06/06/07, 16:21
Bedankt voor de zeer snelle reactie ;)

maar als ik Is Free als match string in stel heb ik het nog steeds, vindt het erg vreemd met andere domeinnamen heb ik dit namelijk niet.

smurf
06/06/07, 16:22
Pas op: er is een limiet op de publieke whois server. Dus na x aantal queries gaat het al niet meer gaan.

Vraag bij sidn (indien je deelnemer bent) om de whois limiet op te heven op één van je ip's.

Keizer
06/06/07, 16:24
@ smurf:

Om alleen een "Is Free" te vragen is er geen limiet. Alleen als je 'uitgebreid' een domeinnaam whoist mag je inderdaad max 15. keer per dag whoissen vanaf dezelfde IP.

@ jeroen:

Whois Server: whois.domain-registry.nl
Whois Match: Is Free

Zo heb ik 'het' en het werkt prima. Ligt het wellicht aan je script?

ju5t
06/06/07, 16:49
Pas op: er is een limiet op de publieke whois server. Dus na x aantal queries gaat het al niet meer gaan.

Vraag bij sidn (indien je deelnemer bent) om de whois limiet op te heven op één van je ip's.

Let wel op dat dit alleen voor INTERN gebruik is. Je mag niet onbeperkt toegang geven via een publieke website.

Je moet gewoon de IS FREE methode gebruiken, die is onbeperkt en werkt goed genoeg.

smurf
06/06/07, 16:53
OK, ik dacht dat het een tijd geleden niet zo was :)

jeroenvd
06/06/07, 17:04
Bedankt voor al jullie reacties, ik heb de instellingen verandert en ga kijken of dit werkt zo niet dan ga ik kijken of er iets met het script aan de hand is.

met vriendelijke groeten,
Jeroenvd

Arieh
06/06/07, 18:06
Je moet om te checken of een .nl vrij is het woordje 'is' ervoor zetten, zodat je inplaatst van 'domein.nl', 'is domein.nl' stuurd in de query. Op die manier krijg je alleen terug of hij geregistreerd is of nog vrij is. Daar zit volgensmij geen limiet op, of is de limiet is in iedergeval veel hoger dan 15. Voor de whois gegevens kan je dan de gewone query nog doen of je kan er natuurlijk ook voor kiezen om voor .nl de full whois uit te schakelen voor het publiek.

SebastiaanStok
06/06/07, 20:50
Op PHPFreakz staat hier een hele mooi class over :)

http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=15083

jeroenvd
06/06/07, 23:42
Bedankt rollerscapes,

het probleem is juist dat ik gebruik maak van AWBS en dus niet zomaar een ander script kan gebruiken, om dan zou het hele systeem niet meer werken.

ik neem voor dit probleem nog contact op met de makers daarvan om te kijken of het probleem verholpen kan worden.

alvast bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groeten,
Jeroenvd