PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse adsl-netwerken en as nummers



wonko
06/06/07, 12:11
is het mogelijk ergens een lijst te vinden van de ADSL/Kabel providers in nederland, en bij de providers het AS-nummer te weten van hun customers-netwerk (de ranges voor het netwerkverkeer van de thuisgebruikers)?

Indien de lijst niet kan gegeven worden, kan iemand even een opsomming geven van de grotere adsl/kabel-providers in nederland, en indien mogelijk een ip(-range) van hun netwerk dat door de thuisgebruikers gebruikt wordt?

pierce
06/06/07, 12:31
hmm, die ip adressen kun je wel bij ripe terug vinden, nadeel is wel dat je handmatig op elke provider moet zoeken...
http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=xs4all&do_search=Search
Als je handig bent kun je ff wat scripten, maar of dat is wat je zoekt...

Zelfde geldt voor deze website http://www.flumps.org/ip/index.html bovendien is die volgens mij behoorlijk verouderd.

santema
06/06/07, 12:51
UPC
Home
Wanadoo/orange
XS4ALL
KPN
Tiscali
Tele2
Versatel?
hetnet
12move
Compuserve
Casema
Quicknet
Planet

Daarnaast zijn er heel veel resellers die gebruik maken van deze netwerken, hoe dat met ip's zit weet ik niet:

ConceptICT
TweakDSL/Cambrium
Caveo

Fiberworld?
Sppedlinq?
Abel telecom?
StudentenADSL?
DIS telecom?


Mobiel internet:

T-mobile
Vodafone
KPN
Telfort
Orange
XS4all


Weet niet of je er wat aan hebt, de meeste zullen in de IP range van hun eigen provider zitten denk ik.

Jurian
06/06/07, 20:39
CAIWAY (voorheen kabelfoon / caiw) : AS15435 : http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=KABELFOON&do_search=Search

Als je met dit soort info iets nuttigs wil gaan doen, dan zal je toch echt wel een script moeten bouwen die regelmatig automatisch update, anders ga je heel snel heel oude info hebben :)

phreak
06/06/07, 20:46
@ XS-24:

Om even duidelijk te zijn, zijn wij geen reseller maar termineren op ons eigen netwerk en routeren dit zelf ook op onze redback. Gaarne dit wel even tevoren vragen alvorens dit te plaatsen.

wonko
06/06/07, 21:23
@santema: dat is al een deel van de info dat ik zoek, hier kan ik al een eind mee. De ripe-searches en zo wist ik wel, maar aangezien ik belg ben, ken ik niet elke provider in nederland. Ik ga even op zoek naar de domestic netwerken.

phreak
06/06/07, 21:33
waar je je op moet richten is:

KPN
@HOME
UPC
ZEELANDNET
MULTIKABEL
TISCALI
FIBERRING (LEASEWEB)
FIBERWORLD

etc
etc


en dergelijke partijen.

Glenn
07/06/07, 00:25
Zeelandnet, is er ook één.
IS

Pur
07/06/07, 00:37
Je moet ook even onthouden dat als je in Ripe gaat opzoeken dat sommige netwerken andere namen of verschillende namen gebruiken.

Zo is @Home soms @Home maar soms Essent Kabelcom. De DSL reeksen van Planet zitten bij Ripe onder Planet Technologies maar daar staan ook non-DSL reeksen onder. UPC gebruikt regelmatig UPC + stadnaam in ripe. Orange is soms Orange maar ook Wanadoo of Euronet nog.

En uiteraard staan in ripe soms ook reeksen op naam van een klant.

Maxmind heeft een behoorlijk goede Org. en ISP database (de 1e is populated met ripe gegevens vermoed ik dus als een reeks op klant naam staat geeft ie "Fietsenwinkel om de hoek BV" aan, de ISP db geeft dan "ISP van Fietsenwinkel om de hoek".

santema
07/06/07, 01:57
Sorry phreak, hebben jullie dit eerder wel gedaan, of ben ik gewoon verkeerd?

@home/Essent gebruikt ook wel eens de naam castel dacht ik.