PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS hosting: wat is ?



jonaskellens
05/06/07, 14:17
Wat is DNS hosting ?

Ik ben vorige keren goed geholpen met enkele vragen. Ik dacht van het opnieuw te wagen met een nieuwe vraag.
Ik weet niet of ik me in het juiste forum bevind.
Via de zoekfunctie heb ik geen uitleg gekregen van wat DNS hosting nu eigenlijk is, wel dat er hier en daar vraag naar is.

Reden van mijn vraag : het hostingbedrijf waar ik een beginnend reseller-account wil nemen deelt mij mede dat ik enkel DNS hosting kan doen en de domeinnamen ergens anders kan laten hosten.

DiedX
05/06/07, 14:21
Het komt er in het kort er op neer dat je er niets aan hebt :)

Een domeinnaam hangt aan een DNS-server. Die DNS-server geeft aan waar die domeinnaam op het internet te vinden is.

Dat eerste heb je nu, dat laatste moet je nog vinden. En inderdaad, het een kan niet zonder het andere, maar het laatste is wel het duurst.

dennis0162
05/06/07, 14:28
Reden van mijn vraag : het hostingbedrijf waar ik een beginnend reseller-account wil nemen deelt mij mede dat ik enkel DNS hosting kan doen en de domeinnamen ergens anders kan laten hosten.

Bedoelt hij niet dat je de domeinnamen ergens anders moet registreren?

dns: http://nl.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System

jonaskellens
05/06/07, 14:37
Bedoelt hij niet dat je de domeinnamen ergens anders moet registreren?

dns: http://nl.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System

Ik weet hoe DNS werkt in Windows Server 2003 omgeving. Ik weet hoe een 'lookup' verloopt van de eigen cache tot de root-servers...

Wat ik niet weet is wat mijn hostbedrijf bedoeld. Kan zijn dat ik domeinnamen elders bij een ander hostbedrijf moest registreren... kan zijn.
Wat ik dan niet meteen begrijp is hoe die DNS-hosting er voor mij gaat uitzien?

groenleer
05/06/07, 14:54
DNS Hosting:

Kort gezegd is dit het hosten van de nameservers.
Meestal gebeurt dit i.c.m. de registratie van een domeinnaam, echter er zijn partijen die DNS Hosting leveren waarbij ze als secondary draaien voor je domeinen.

DNS Hosting heb je niet veel aan, tenzei je opzoek bent naar een partij die nameservers verzorgt voor je.

Gh0sty
05/06/07, 15:00
Wat ik niet weet is wat mijn hostbedrijf bedoeld. Kan zijn dat ik domeinnamen elders bij een ander hostbedrijf moest registreren... kan zijn.


Ik denk dat je hosting provider daar het beste antwoord op kan geven...