PDA

Bekijk Volledige Versie : reseller



jonaskellens
04/06/07, 12:56
Heb deze vraag ook reeds elders geplaatst maar nog geen eensluidend antwoord gekregen, eerder een rond de pot draaien en afdwalen naar een ander onderwerp.

Hoe is het mogelijk als reseller om sterk commercieel op de markt van webhosting te staan ?

Als ik even kijk : 2go.be/linux_reseller_basic.php
Dit Linux reseller pakket kost mij € 648 op jaarbasis.
Wanneer ik net hetzelfde aan wil bieden als 1-eurohost.com/nlsite/?q=node/7 nl. linux webhosting voor 20€/jaar.
Dan heb ik een inkomst van 10hostingpakketten x 20€ = 200€/jaar.

Maar ik moet zelf 648€ betalen. Dus mijns inziens niet rendabel.

Ben ik hier volledig mis ?

edit : kan geen url's plaatsen omdat ik nog geen 10 posts heb...

VinceSTM
04/06/07, 13:00
je vergelijking is net zoiets als dat je een villa huurt en kamers gaat verhuren voor de prijs van een kelderbox. je hebt kwaliteit en ehhm kwaliteit

SF-Jeroen
04/06/07, 13:16
Er zijn ook wel firmas die het veel goedkoper aanbieden, maar idd, het is niet altijd kwaliteit

jonaskellens
04/06/07, 13:18
je vergelijking is net zoiets als dat je een villa huurt en kamers gaat verhuren voor de prijs van een kelderbox. je hebt kwaliteit en ehhm kwaliteit

Dus ik moet een goedkopere reseller gaan zoeken OF mijn prijzen enorm de hoogte in stuwen ?

Als ik nu 50mb hosting wil aanbieden en 1GB datatrafiek en dan 2 mysql databases enzovoort... "Gereduceerde webhosting"...
Dan is mijn prijs van 20€/jaar toch niet zo laag ?

HBCS
04/06/07, 13:27
Heb deze vraag ook reeds elders geplaatst maar nog geen eensluidend antwoord gekregen, eerder een rond de pot draaien en afdwalen naar een ander onderwerp.

Hoe is het mogelijk als reseller om sterk commercieel op de markt van webhosting te staan ?

Als ik even kijk : 2go.be/linux_reseller_basic.php
Dit Linux reseller pakket kost mij € 648 op jaarbasis.
Wanneer ik net hetzelfde aan wil bieden als 1-eurohost.com/nlsite/?q=node/7 nl. linux webhosting voor 20€/jaar.
Dan heb ik een inkomst van 10hostingpakketten x 20€ = 200€/jaar.

Maar ik moet zelf 648€ betalen. Dus mijns inziens niet rendabel.

Ben ik hier volledig mis ?

edit : kan geen url's plaatsen omdat ik nog geen 10 posts heb...

dit zie je goed als jij 1 pakket verkoopt is het niet rendabel maar als je er 10 of meer doet wel
je moet dus zorgen dat jij als reseller meer dan 30 pakket ongeveer verkoopt a 20 €
dan ben je pas uit uit de kosten

wat ook erg belangrijk is is voor wat voor prijs je het zelf inkoopt
suc6 er mee

jonaskellens
04/06/07, 13:31
dit zie je goed als jij 1 pakket verkoopt is het niet rendabel maar als je er 10 of meer doet wel
je moet dus zorgen dat jij als reseller meer dan 30 pakket ongeveer verkoopt a 20 €
dan ben je pas uit uit de kosten

Maar als ik 30 pakketten moet verkopen is mijn inkoopprijs ook al opnieuw het dubbele !

AlfaHosting
04/06/07, 13:39
Heb deze vraag ook reeds elders geplaatst maar nog geen eensluidend antwoord gekregen, eerder een rond de pot draaien en afdwalen naar een ander onderwerp.

Hoe is het mogelijk als reseller om sterk commercieel op de markt van webhosting te staan ?

Als ik even kijk : 2go.be/linux_reseller_basic.php
Dit Linux reseller pakket kost mij € 648 op jaarbasis.
Wanneer ik net hetzelfde aan wil bieden als 1-eurohost.com/nlsite/?q=node/7 nl. linux webhosting voor 20€/jaar.
Dan heb ik een inkomst van 10hostingpakketten x 20€ = 200€/jaar.

Maar ik moet zelf 648€ betalen. Dus mijns inziens niet rendabel.

Ben ik hier volledig mis ?

edit : kan geen url's plaatsen omdat ik nog geen 10 posts heb...

Je zit mis met je berekening omdat je ervan uitgaat dat 1-eurohost reseller is van 2go.be en dat is natuurlijk niet het geval. Je moet even de herberekening maken met een resellerpakket en een gewoon pakket van één en dezelfde host.

xYnta
04/06/07, 14:48
Als webhoster is het belangrijk om op een gezonde wijze mee te concureren met de markt, maar je moet niet concureren om te concureren. Maak je eigen berekeningen, zet prijzen neer die volgens jou redelijk zijn en waarvoor jij (heel belangrijk) ook je werk kunt uitvoeren. Op langer termijn blijkt uit onze ervaren dat prijs ondergeschikt is aan de kwaliteit en ondersteuning welke jij een klant aanbied. Je groei zal niet zo voorspoedig verlopen dan als jij zeer lage prijzen hanteert, maar als jij jezelf profileert als een stabiele en betrouwbare partij dan ben ik ervan overtuigd dat de klanten vanzelf je wel zullen vinden.

Mikej0h
04/06/07, 14:57
Wat ook veel gebeurd is overselling.
Overselling gebeurd voornamelijk op dataverkeer, maar soms vind dit ook plaats op opslagruimte.

Wat is overselling?
In een zin: meer verkopen dan je eigelijk hebt.
Hoe is het dan mogelijk om overselling toe te passen?
Op het moment dat je ziet dat de klanten die je reeds hebt (10x100MB), effectief ieder 10MB gebruiken van het pakket, heb je effectief dus 900MB 'vrij'. Officieel moet je deze ruimte natuurlijk wel 'vrijhouden' om op het moment dat de gebruiker hier werkelijk van gebruik wil maken.
Hierover zijn vaak afspraken te maken met je hoster, bijvoorbeeld dat je bij oververbruik kan overstappen naar een hoger pakket, of dat je het oververbruikte gedeelte bijbetaald.

Phu
04/06/07, 20:01
wat je ook vaak hebt is

resellers van resellers van leveranciers
of resellers van leveranciers direct
dit drijft de prijs omhoog

een andere verschil is het netwerk en datacenter waarin ze zitten
de resellers zitten
true is bijvoorbeeld duurder dan leaseweb terwijl ze beiden even stabiele netwerken hebben ok de een gebruikt cisco de andere force10

Geoffrey
04/06/07, 20:07
Ik denk dat de TS het nog niet zo goed snapt, waarom wil je persee onder de prijs van bijvoorbeeld 1-eurohost.com gaan zitten? Weet je hoe groot dat bedrijf is? Ik geef een voorbeeld, het is toch logisch dat iemand die bijvoorbeeld een cage huurt een veel betere prijs per unit kan geven dan iemand die slechts één rack huurt? 1-eurohost.com draait (voor zover ik weet) niet op simpele reseller accounts, maar heeft complete eigen machines.

smurf
04/06/07, 21:28
Om op prijs te kunnen spelen zal je wat moeten investeren wil je het goed doen. Hoe lager je aan de ketting afneemt, hoe meer mensen er aan jou verdienen en hoe hoger jouw inkoopprijs wordt (er zijn uitzonderingen). Hoe meer je ook inkoopt, hoe lager je inkoopprijs wordt.

Er is ook een kwalitatief aspect: Hoe meer je in eigen beheer wordt, hoe kwalitativer je dienst.

We krijgen ook niet alleen inkomsten van onze (budget) shared hosting, we verhuren ook servers, VPS'en en rackspace.