PDA

Bekijk Volledige Versie : Server plaatsen tips gevraagd



Marktman
01/06/07, 18:44
Dag allemaal!

Morgen gaan we voor het eerst naar het dc om onze server te plaatsen.
Eindelijk is het dan zo ver :)

Aangezien de meeste hier bijna overnachten in het dc lijkt mij dit de juiste plaats om wat tips te vragen voor de eerste keer :P

Wat ik al heb:

- Legitimatie meenemen
- Laptop meenemen om serverconnectiviteit te testen
- schroevendraaiers

Allicht kan dit een leuk topic worden voor groentjes!

GlennMatthys
01/06/07, 18:47
Rails, kabels (zowel stroom als netwerk), vijzen (zeer belangerijk).

Het datacenter waar ik zit is maar een 15 minuutjes van mijn locatie, en toch breng ik iedere keer genoeg materiaal mee om zelf on site een nieuwe server te bouwen...

crazycoder
01/06/07, 18:48
Geleiderails.
De server zelf :p

pierce
01/06/07, 18:52
Kooimoeren komen soms nog wel eens van pas ;) , maar meestal krijg je deze van je coloboer evenals utp kabels e.d.

In niet alle dc's zijn fatsoenlijke toetsenborden/monitoren aanwezig of ze zijn in gebruik, in zo'n geval is een extra toetsenbord wel handig, een monitor valt daar vaak nog wel te regelen.

Verder zou ik ervoor zorgen dat de server zoveel mogelijk klaar is voor gebruik, maar dat spreekt voor zich denk ik... :)

DutchTSE
01/06/07, 19:08
Ik neem meestal mee:

- Legitimatie
- Stroomkabel + netwerkkabel
- DVD rom speler + IDE kabel
- Toetsenbord + muis
- Schroevendraaiers
- Laptop
- Kooimoeren + klitteband

Dat was het wel zo een beetje ;)

RayManZ
01/06/07, 19:51
en natuurlijk de dymo labelwriter

Thafusion
01/06/07, 22:52
en natuurlijk de dymo labelwriter

Die ligt hier standaard al in het rack, lijkt me wanneer je je eerste server gaat ophangen je niet meteen een dymo labelwriter aangeschaft.

Marktman
01/06/07, 22:54
We gaan naar Easynet.
Hoe zit het met de appratuur daar? IS het schaars of valt het wel mee?

VinceSTM
01/06/07, 22:55
Ik neem meestal mee:

- Legitimatie
- Stroomkabel + netwerkkabels
- spare hdd
- Toetsenbord + muis
- Schroevendraaiers + schroeven
- Laptop
- Kooimoeren + klitteband + tiewraps
- CD's van OS en software die geinstalleerd zijn
- Image software
- Portable HDD + benodigde kabels

Dat was het wel zo een beetje ;)


We gaan naar Easynet.
Hoe zit het met de appratuur daar? IS het schaars of valt het wel mee?

Welk netwerk?

Marktman
01/06/07, 23:46
AS-39250 (coloprovider netwerk)

VantilborgICT
02/06/07, 02:47
Je telefoon voor als er weer eens iets mis is gegaan tijdens het aanmelden. :D

*Denkt terug aan de tijd dat hij nog via via bij redbus stond

Christiaan1
02/06/07, 10:55
EN je weet natuurlijk maar nooit hoelang het duurt eten en wat te drinken vind ik ook altijd wel handig :)

Luke B
02/06/07, 11:02
Hoe vaak is er geen chinees of frietzaak in de buurt? Gewoon ff laten brengen of zelf 5 minuutjes lopen ;)

crazycoder
02/06/07, 11:12
EN je weet natuurlijk maar nooit hoelang het duurt eten en wat te drinken vind ik ook altijd wel handig :)
Let op dat je dat soort zaken niet op de datavloer mag nuttigen.

Trouwens, vermits goed voorbereid duurt de gemiddelde plaatsing niet langer dan 1 uur. Eerst alles op kantoor (of thuis) voorbereiden en in het DC kabels aansluiten en gaan met die banaan.

Eerst even testen of je de server ook van op afstand kan benaderen voordat je naar huis ga :) niet schokkend als het DC 'om de hoek' staat.. maar niet leuk meer als je een uur moet rijden..

pierce
02/06/07, 11:29
EN je weet natuurlijk maar nooit hoelang het duurt eten en wat te drinken vind ik ook altijd wel handig :)

Kwestie van goed plannen ;)
Bovendien woon ik op 5 min. van het datacenter, dus even een broodje halen is voor mij geen probleem :)

wonko
02/06/07, 11:43
Eten en drinken mag idd normaal niet, maar meestal hebben we wel wat in de auto liggen (wat water/cola en wat mars/snickers/...).

Als je idd alles goed voorbereid, is datgeen wat het langs duurt meestal het inschroeven van de railkit. Een server gerackt krijgen is meestal op een 5-tal minuten klaar bij ons, mits we met 2 zijn (zodat we handig de railkit kunnen hangen).

TiMMiEJ
02/06/07, 15:13
Dag allemaal!

Morgen gaan we voor het eerst naar het dc om onze server te plaatsen.
Eindelijk is het dan zo ver :)



Oe, gezellig ben morgen ook in Easynet ;). Wij nemen altijd veel materiaal mee omdat we vanuit Limburg moeten komen (2 uur reizen). Dus als je dingen vergeet is dat vervelend.

Dingen zoals HDD's, CD's en spare server liggen in het DC.

swedendedicated
02/06/07, 15:36
-geld
Voor bij de mcdonalds (op kruispunt de hoek)

IT-worX
02/06/07, 15:40
Pingen naar andere sites om netwerk te testen
Lijstje van paar sites met een LG om jouw server te testen (jouw server bereikbaar?)

Ber|Art
02/06/07, 16:34
TS is banned...